Kupiłem tico 98' i problem z mega obrotami PROSZE O POMOC


  • Użytkownik archiwalny

    Witam kupiłem tico 98r po uruchomieniu silnika wyje jakby gaz był wciśnięty do dechy sprawdzałem linke jest dobra nie zacina sie jak dodam gazu wchodzi na jeszcze wyższe obroty podczas jazdy nie musze używać gazu bo auto samo jedzie. Prosze o pomoc co mam spawdzić czy to kwestia regulacji gaźnika?



  • Witam kupiłem tico
    98r po uruchomieniu silnika wyje jakby gaz był wciśnięty do dechy sprawdzałem linke
    jest dobra nie zacina sie jak dodam gazu wchodzi na jeszcze wyższe obroty podczas
    jazdy nie musze używać gazu bo auto samo jedzie. Prosze o pomoc co mam spawdzić czy
    to kwestia regulacji gaźnika?

    0. Używaj interpunkcji bo aż ciężko czytać.
    1. http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=414122#Post414122
    2. http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=614023#Post614023
    3. http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=593820&an=
    4. szukajka
    5. podpowiadam, że może być kwestia gaźnika i sam bym od tego zaczął.
    6. masz lpg?
    7. Ja bym nie kupił takiego co wyje od razu, bo to podejrzane



  • a po chwili jest ok?

    wg mnie ssanie tak wyje, po dojściu do odpowiedniej temperatury silnika, ssanie automatycznie się wyłączy i powinno być ok.

    Najprawdopodobniej masz zbyt wysokie obroty na ssaniu (regulacja gaźnika).

    A teraz czytaj podwieszone wątki i się przywitaj oficjalnie!


  • Użytkownik archiwalny

    Witam właśnie problem polega na tym iż po nagrzaniu silnika nie przestaje wyć po prostu włącza się wentylator. Zrobiłem specjalnie nim kilka km aby to sprawdzić. Autko nie posiada LPG. Tikuś stał nieużywany przez 4 miesiące poprzedni właściciele mieli go 8 lat. Autko PAli od kopa po uruchomieniu (wydaje mi się) obroty są znośne lecz po chwili jakby się podnoszą i już cały czas autko chodzi na wysokich obrotach.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja tak miałem ostatnio jak wymieniłem pompę wody. W sensie jak z powrotem chciałem zalać układ chłodzenia po wymianie pompy. Zalałem układ po korek na zimnym silniku. Włączyłem silnik a ten wszedł na 3tyś obrotów i nie chciał zejść. Dopiero po jakimś czasie kiedy się trochę zagrzał. Pewnie otworzył się termostat. Opadł mi płyn w chłodnicy i dopiero wtedy zszedł z obrotów. Po prostu nie było płynu chłodniczego w gaźniku i ssanie było cały czas włączone.
    Moja rada sprawdź czy wszędzie dochodzi płyn chłodniczy czy jest jego wystarczająco dużo i czy układ jest odpowietrzony.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja bym jeszcze sprawdził termostat, może coś z nim nie tak...


  • Użytkownik archiwalny

    Witam właśnie
    problem polega na tym iż po nagrzaniu silnika nie przestaje wyć po prostu włącza się
    wentylator.

    A sprawdziłeś prawidłowość działania elementu woskowego urządzenia rozruchowego, oraz prawidłowość ustawiania się przepustnicy ?


  • Użytkownik archiwalny

    nie nic nie sprawdzałem nawet nie wiem od czego zacząć. Uruchomiłem go dziś chodzi tak jakby cały czas na ssaniu wiatrak sie włącza po dłuższej pracy silnika nawiew wieje ciepłym powietrzem ale tikuś dalej na bardzo wysokich obrotach.


  • Użytkownik archiwalny

    nie nic nie
    sprawdzałem nawet nie wiem od czego zacząć. Uruchomiłem go dziś chodzi tak jakby
    cały czas na ssaniu wiatrak sie włącza po dłuższej pracy silnika nawiew wieje
    ciepłym powietrzem ale tikuś dalej na bardzo wysokich obrotach.

    Postaram się jutro po obiedzie odezwać, bo teraz muszę jechać
    Czy masz Skype'a ?
    Pozdrawiam.


  • Użytkownik archiwalny

    Wysyłam fotki położenia przepustnicy:


  • Użytkownik archiwalny

    Następna fotka :


  • Użytkownik archiwalny

    przepustnica wygląda jak na foto nr 6
    po dodaniu gazu otwiera się i schodzi na dół lecz na tych wysokich obrotach jest w położeniu jak na foto nr 6


  • Użytkownik archiwalny

    przepustnica
    wygląda jak na foto nr 6
    po dodaniu gazu
    otwiera się i schodzi na dół lecz na tych wysokich obrotach jest w położeniu jak na
    foto nr 6

    Na zimnym czy nagrzanym silniku ? Bo tak powinno być na zimnym silniku !Położenie przepustnicy przy gorącym silniku powinno mieć położenie takie jak na fot.5 !


  • Użytkownik archiwalny

    napewno na zimnym silniku tak jest a jak na ciepłym hmm.... Sprawdze jutro


  • Użytkownik archiwalny

    Wprowadziłem was w błąd na zimnym silniku nie jest tak ja na foto nr 6. Po odpaleniu silnika przepustnica jest delikatnie otwarta około 1cm natomiast po nagrzaniu silnika przepustnica otwiera się całkowicie ale auto nadal pracuje na ssaniu.

    Moim zdaniem ssanie wogóle się nie wyłącza i na ssaniu ma za wysokie obroty kręcenie srubką regulującą obroty na ssaniu nie przyniosło żadnych zmian


  • Użytkownik archiwalny

    Wprowadziłem was w
    błąd na zimnym silniku nie jest tak ja na foto nr 6.

    I to jest pierwsza nieprawidłowość.Przy zimnym silniku ssanie jest włączone a przepustnica powinna być w takim położeniu jak na foto 6.czyli poziomo.A jak jest rzeczywiście ?

    Po odpaleniu silnika
    przepustnica jest delikatnie otwarta około 1cm

    Jeżeli silnik jest jeszcze zimny to przepustnica powinna leżeć tak jak na foto.6
    Przepustnica może być trochę uchylona pod warunkiem że silnik został wcześniej częściowo trochę rozgrzany.

    natomiast po nagrzaniu silnika
    przepustnica otwiera się całkowicie

    I tak powinno być !Przepustnica powinna znaleźć się w położeniu pionowym, tak jak na foto.nr 5.

    ale auto nadal pracuje na ssaniu.

    Nie może pracować na ssaniu, bo jak sam piszesz przepustnica jest otwarta, co jest rownoznaczne z wyłączeniem ssania.Może masz cały gaźnik rozregulowany ? Sprubój trochę wykręcić śrubę wolnych obrotów i zobacz czy w ten sposób uda się zmniejszyć obroty rozgrzanego silnika.Jeżeli nie , to to samo zrób ze śrubą regulacji ssania.
    Obroty powinny zmniejszyć się do ~ 1000-1100 obr/min..Bardzo ciężko tak regulować na odległość, nie widząć ani nie słysząc silnika.W normalnych warunkach można to zrobić w ciągu 10 min. Czy możesz zrobić fotki położenia przepustnicy zimnego silnika i po nagrzaniu silnika(jak się włączy wentylator) ?

    Moim zdaniem ssanie
    wogóle się nie wyłącza

    Sam piszesz że przepustnica się otwiera do pionu, co znaczy że ssanie sie wyłącza !!

    i na ssaniu ma za wysokie obroty kręcenie srubką regulującą
    obroty na ssaniu nie przyniosło żadnych zmian

    Masz jeszcze drugą śrubę regulacyjną wolnych obrotów-sprubój ja wykręcić.Wygląda na to że cały gaźnik jest rozregulowany. Myślę że trochę potrwa taka regulacja
    Ale czy sie uda......


  • Użytkownik archiwalny

    A może jest to samo co w przypadku kolegi Lares-a?


  • Użytkownik archiwalny

    A może jest to samo
    co w przypadku kolegi Lares-a?

    A co masz na myśli ?


  • Użytkownik archiwalny

    A co masz na myśli
    ?

    Długość ssania za długi i rolka nie spada z krzywki przez co nie można regulować obrotów biegu jałowego.

    To jest tylko moje gdybanie ponieważ nie widzę tego na żywo.


  • Użytkownik archiwalny

    Czyli najpierw spróbować regulacji długości ssania ?


Log in to reply