Wymiana amorków i sprężyn (przód)


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Nosze się z zamiarem wymiany zestawu amortyzacji przedniej i mam pytanko.

    W niektórych autach tam gdzie jest przykręcony mc person czyli do zwrotnicy to również te śruby są odpowiedzialne za ustawienie bodajże kątów. Jak jest w przypadku Tica???


  • Użytkownik archiwalny

    Nie nic takiego nie ma w tico. Za kąty odpowiada tylko wahacz i stabilizator.


  • Użytkownik archiwalny

    Tzn co z wahaczem bo przecież niema tam żadnej regulacji????

    Dochodzi do zużycia i po kątach tak???


  • Użytkownik archiwalny

    W samochodzie marki Daewoo Tico geometrię kół można ustawić tylko i wyłącznie za pośrednictwem "drążków kierowniczych". Ten samochód nie posiada żadnych innych regulacji.
    To nie jest Omega gdzie się ustawia zbieżność, kąt pochylenia koła itp.


  • Użytkownik archiwalny

    Wahacz nie ma regulacji. Ale nie wiem czy słyszałeś ale na forum była mowa że osoby kupowały wahacz i okazywał się dłuższy lub krótszy od tego co mieli wcześniej. Wydaje mi się ze zmiana kąta nie wpływa na na szybsze zużycie elementów zawieszenia.
    Poza tym ty chcesz wymienić amortyzacje przednią. To wymieniasz ją a cała resztę zostawiasz jak ci nic nie stuka. Żadne kąty ci się nie zmienią wtedy


  • Użytkownik archiwalny

    Wahacz nie ma
    regulacji.

    Dokładnie tak.

    Ale nie wiem czy słyszałeś ale na forum była mowa że osoby kupowały
    wahacz i okazywał się dłuższy lub krótszy od tego co mieli wcześniej.

    Było już na forum nie raz poruszane, że długość wahacza się różni od innego.

    Wydaje mi się
    ze zmiana "konta" nie wpływa na na szybsze zuzycie elementów zawieszenia.

    Na zużycie zawieszenie na pewno nie wpływa ale na zużycie opon już może

    Poza tym ty chcesz
    wymienić amortyzacje przednią. To wymieniasz ją a cała resztę zostawiasz jak ci nic
    nie stuka. Żadne kąty ci się nie zmienią wtedy

    Wymieniasz samego MacPhersona, skoro resztę masz dobrą i śmigasz


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Nosze się z
    zamiarem wymiany zestawu amortyzacji przedniej i mam pytanko.
    W niektórych autach
    tam gdzie jest przykręcony mc person czyli do zwrotnicy to również te śruby są
    odpowiedzialne za ustawienie bodajże kątów. Jak jest w przypadku Tica???

    Można się trochę pobawić rozwiercając jeden otwór przy mocowaniu amortyzatora do zwrotnicy i ustawiając kąt, robiąc tzw negatyw. tico dużo lepiej się prowadzi w zakrętach

    EDIT: ale mimo wszystko nie polecam do normalnej miejskiej jazdy ale tak również można ustawić kąty.


  • Użytkownik archiwalny

    Spoko luzik , chciałem się tylko upewnić. Kiedyś miałem Toledo i tam przy sworzniu jest regulacja i również przy mcpersonie.

    Dzieki wielkie.


Log in to reply