Wymiana amorków i sprężyn (przód)
-
Witam
Nosze się z zamiarem wymiany zestawu amortyzacji przedniej i mam pytanko.W niektórych autach tam gdzie jest przykręcony mc person czyli do zwrotnicy to również te śruby są odpowiedzialne za ustawienie bodajże kątów. Jak jest w przypadku Tica???
-
Nie nic takiego nie ma w tico. Za kąty odpowiada tylko wahacz i stabilizator.
-
Tzn co z wahaczem bo przecież niema tam żadnej regulacji????
Dochodzi do zużycia i po kątach tak???
-
W samochodzie marki Daewoo Tico geometrię kół można ustawić tylko i wyłącznie za pośrednictwem "drążków kierowniczych". Ten samochód nie posiada żadnych innych regulacji.
To nie jest Omega gdzie się ustawia zbieżność, kąt pochylenia koła itp. -
Wahacz nie ma regulacji. Ale nie wiem czy słyszałeś ale na forum była mowa że osoby kupowały wahacz i okazywał się dłuższy lub krótszy od tego co mieli wcześniej. Wydaje mi się ze zmiana kąta nie wpływa na na szybsze zużycie elementów zawieszenia.
Poza tym ty chcesz wymienić amortyzacje przednią. To wymieniasz ją a cała resztę zostawiasz jak ci nic nie stuka. Żadne kąty ci się nie zmienią wtedy -
Wahacz nie ma
regulacji.Dokładnie tak.
Ale nie wiem czy słyszałeś ale na forum była mowa że osoby kupowały
wahacz i okazywał się dłuższy lub krótszy od tego co mieli wcześniej.Było już na forum nie raz poruszane, że długość wahacza się różni od innego.
Wydaje mi się
ze zmiana "konta" nie wpływa na na szybsze zuzycie elementów zawieszenia.Na zużycie zawieszenie na pewno nie wpływa ale na zużycie opon już może
Poza tym ty chcesz
wymienić amortyzacje przednią. To wymieniasz ją a cała resztę zostawiasz jak ci nic
nie stuka. Żadne kąty ci się nie zmienią wtedyWymieniasz samego MacPhersona, skoro resztę masz dobrą i śmigasz
-
Witam
Nosze się z
zamiarem wymiany zestawu amortyzacji przedniej i mam pytanko.
W niektórych autach
tam gdzie jest przykręcony mc person czyli do zwrotnicy to również te śruby są
odpowiedzialne za ustawienie bodajże kątów. Jak jest w przypadku Tica???Można się trochę pobawić rozwiercając jeden otwór przy mocowaniu amortyzatora do zwrotnicy i ustawiając kąt, robiąc tzw negatyw. tico dużo lepiej się prowadzi w zakrętach
EDIT: ale mimo wszystko nie polecam do normalnej miejskiej jazdy ale tak również można ustawić kąty.
-
Spoko luzik , chciałem się tylko upewnić. Kiedyś miałem Toledo i tam przy sworzniu jest regulacja i również przy mcpersonie.
Dzieki wielkie.