Niewielki luz w odczuwalny na kierownicy


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    Uruchomiłem wyszukiwareczke i nic nie znalazłem, także zapytam co sprawdzić.
    Luz odczuwalny jest na kierownicy w przedziale tak ok 2mm, są to takie stuki, luz nie jest płynny tzn kręcąc kierownicą a koła w miejscu, Takiego luzu niema poprostu są stuki na kierownicy w przedziale tak jak wyżej podałem.
    Czy idzie to jakos zredukować???


  • Użytkownik archiwalny

    na kole kierownicy z czego mnie się wydaje to musi być luz ale mogę si mylić



  • Wg mnie sprawdź najpierw drążki kierownicze... a jak nie to przekładnia kierownicza.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    Drążki są ok. A jeśli to prekładnia to czy Ticaczku likwiduje się luz?? to


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    Drążki są ok. A jeśli to
    prekładnia to czy Ticaczku likwiduje się luz?? to

    Przed regulacją sprawdź czy przyczyną luzu nie są wyrobione sworznie końcówek drążków kierowniczych.
    Aby zlikwidować luz należy zdjąć plastikową pokrywkę z obudowy przekładni kierowniczej i wkręcić znajdującą się pod nią śrubę regulacyjną(kwadratowa końcówka) sprawdzając w trakcie regulacji wielkość luzu na kole kierowniczym.Należy zwrócić uwagę aby w trakcie regulacji nie doszło do zablokowania zębatki poruszającej drążki kierownicze !!To bardzo ważne !!


  • Użytkownik archiwalny

    Siema.
    A powiedz mi jedno czy tu chodzi o te miejsce tużprzypedałach?? Tam jest jakaś plastikowa osłona.

    Luz napewno nie jest na kolumnie, raczej na pewno gdzies poza , że tak powiem kabiną.


  • Użytkownik archiwalny

    A powiedz mi jedno czy tu
    chodzi o te miejsce tużprzypedałach?? Tam jest jakaś plastikowa osłona.

    Ta plastikowa pokrywka jest przy wejściu kolumny do przekładni.Jest to kwadratowa sruba , której wkręcenie powoduje dociśnięcie prowadnika zębatki do zębatkia tym samym skasowanie luzu.
    Czy sprawdzałeś połączenie zębatki z drążkami kierowniczymi, bo czasami też w tym miejscu może być luz.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.
    ja się położyłem pod kolumnę i zaraz przy ściance grodziowej mocno przytrzymałem kolumnę i poruszałem kierownice i stwierdziłem że luzu niema na kolumnie tylko poza nią za ścianką grodziową.

    A co do tej śruby to nie odpowiedziałeś mi czy ona jest w kabinie czy już od strony silnika.
    W kabinie tuż przy pedałach ściągnąłem jakąś osłonę i tam jest śruba ale zwykła chyba 10 bądź 13 taka czerwona.


  • Użytkownik archiwalny

    A co do tej śruby to nie
    odpowiedziałeś mi czy ona jest w kabinie czy już od strony silnika.

    Ta śruba regulacyjna ma nr 9 i jest wkręcona w obudowę przekładni kierowniczej(na zewnątrz kabiny),a pokrywka ma nr 10.


Log in to reply