Gaśnie na gorącym silniku
-
Witam wszystkich jestem nowo zarejestrowanym użytkownikiem z problemowym tico Przeczytałem już wieeeeele tematów o tico zarówno na forum daewoo jak i tu ale nic nie pomaga
Mam problem z tico i to od dłuższego czasu. Podczas jazdy kiedy silnik się rozgrzeje do 70 stopni i powyżej z pod gaźnika lub okolic zaczyna od czasu do czasu rwać, dudnić i zazwyczaj silnik gaśnie zarówno na benzynie i gazie. To wszystko się dzieje kiedy np. stoję na światlach, na niskich obrotach. Kiedy przyspieszam to szarpie autem tak jak by stawiał opór, że nie chce iść do przodu.
Odległość na świecach mam ustawiona bardzo małą mniejsza nawet niż 0,8 mm ;/ a kiedy ustawie właściwa 1,1 to notorycznie gaśnie tak ze jest to bardzo uciążliwe.
Mam wymienione świece, kable, kopułkę.
Ostatnio czyszczony był EGR, ale to nic nie pomogło i mechanik powiedział żebym go zaślepił na stale wycinając z puszki aluminiowej kawałek. Ale nie wiem czy to naprawdę pomoże?
Acha i kolejna sprawa to taka, ze patrzyłem na zawór PCV był zaolejony, wytarłem go. Czytałem ze trzeba go sprawdzić poprzez wyczuwalne podciśnienie w końcowkach tego kabelka "Y". Kiedy wyjmuje ten kabelek i zakrywam dwie końcowki to zassysa mi palce, tzn. ze zawór do wymiany ?
Zaznaczam, że to wszystko zaczęło się dziać kiedy zalałem świece. Pamiętam, że usilnie wtedy wciskałem pedał gazu żeby nie zgasł samochód i poszedł dym z tego otworu na powietrze po lewej stronie(tylko ja mam go skróconego ze względu na LPG). Już nie wiem co mogę zrobić. Znajomy mechanik każe mi czekać aż wszystko się zepsuje bo sam nie wie. Ja nie mogę normalnie jeździć autem po mieście bo cały czas gaśnie
Proszę o pomoc.
Dziękuję.
-
dodam jeszcze, że podczas tego szarpania, jednocześnie z tłumika tak jak by z trudem wychodzą spaliny, dym.
-
dodam jeszcze, że podczas
tego szarpania, jednocześnie z tłumika tak jak by z trudem wychodzą spaliny, dym.Wygląda jakby coś się gdzieś przytykało
Masz katalizator?Może on sprawia problemy -
Tak właśnie wygląda jak by coś się przytkało. Kolega powiedział, że tak jak by gdzieś podciśnienie się tworzyło. A katalizator powinien mieć bo mam ticasa z 98' ze spojlerem.
Przed chwila jak wróciłem na LPG zaczął tak rwać i dudnić, jak zacząłem ruszać przewodami od gazu to nagle zgasł. Więc może te przewody, które idą pod gaźnik są pozapychane lub sparciałe?
Kurde już nie wiem
-
Tak właśnie wygląda jak by
coś się przytkało. Kolega powiedział, że tak jak by gdzieś podciśnienie się tworzyło. A
katalizator powinien mieć bo mam ticasa z 98' ze spojlerem.Może właśnie katalizator "miałeś"... Długie użytkowanie kata + benzyna w układzie wydechowym (po zalaniu silnika), która mogła się spalić i rozwalić katalizator. Można byłoby pomyśleć o zdemontowaniu tłumików i sprawdzeniu, czy resztki katalizatora tam nie spoczywają...
-
A mogę prosić o jakieś rady dotyczące katalizatora? Bo przeczytałem, że trzeba go całego wykruszyć do końca i bez niego jeździć ? chyba że źle zrozumiałem na innych forach?
Jak by ktoś mógł podać numer strony w książce Trzeciaka? -
A mogę prosić o jakieś rady
dotyczące katalizatora? Bo przeczytałem, że trzeba go całego wykruszyć do końca i bez niego
jeździć ? chyba że źle zrozumiałem na innych forach?Chyba raczej tak
Znaczy może inaczej: jak cię stać to kupujesz nowy i go wstawiasz, ja cię nie stać to możesz go "wybebeszyć" żeby był drożny (w sumie to już nie będzie katalizatorJak by ktoś mógł podać numer
strony w książce Trzeciaka?Ciężko bo w pracy - ale nie przypominam sobie by tam jakoś się rozpisywano nad tym tematem
-
Znaczy może inaczej: jak cię
stać to kupujesz nowy i go wstawiasz, ja cię nie stać to możesz go "wybebeszyć" żeby był
drożny (w sumie to już nie będzie katalizatorZawsze można sprzedać stary katalizator(wydłubać środek) i odzyskać trochę $$
-
Zawsze można sprzedać stary
katalizator(wydłubać środek) i odzyskać trochę $$Ciekawe ile jest warty ten srodek z kata tico kiedys swoj wydlubalem i gdzies w garazu jeszcze lezy..
-
A przepraszam jeszcze zapytam jak się dostać do katalizatora i czym wydłubać ten środek ? Czy sam nie mając dostępu do kanału będę w stanie to zrobić?
Acha i drugi mój problem to ten, że nie mogę kupić palca. Mianowicie firmy KW i Mando nie pasują tzn. mają za małe te otworki i nie chce się nałożyć. Mechanik próbował i też nie mógł Nie wiem co robić bo w starym palcu już blaszki wylatują i ten metal powypalany
Jeśli ktoś mógłby podać namiary na dobrego mechanika od samochodów daewoo (w szczególności tico) w Radomiu, dla którego nawet gaźnik nie stanowiłby problemu Będę wdzięczny. Dziękuję
-
Ciekawe ile jest warty ten
srodek z kata tico kiedys swoj wydlubalem i gdzies w garazu jeszcze lezy..Nowy ok. 350zł, używany od 50zł
-
A przepraszam jeszcze zapytam
jak się dostać do katalizatora i czym wydłubać ten środek ? Czy sam nie mając dostępu do
kanału będę w stanie to zrobić?tu masz fotkę: kat to nr 23
-
A przepraszam jeszcze zapytam
jak się dostać do katalizatora i czym wydłubać ten środek ? Czy sam nie mając dostępu do
kanału będę w stanie to zrobić?Łatwo nie jest, nie ma co się oszukiwać...
Kiepski dostęp, zapieczone śruby.Poczytaj/poszukaj na forum, było mnóstwo postów o demontażu katalizatora
-
-
Przejrzałem archiwum i nie mogłem znaleźć odpowiedzi jak zaślepić EGR i czym ? Proszę o pomoc.
-
Przejrzałem archiwum i nie
mogłem znaleźć odpowiedzi jak zaślepić EGR i czym ? Proszę o pomoc.Wprawdzie nie ma w odnośniku jednoznacznej odpowiedzi, ale poczytaj dokładnie co to jest zawór EGR i dlaczego znajduje się w naszych autach
-
Witam.
Byłem u mechanika i dokonał następujących ulepszeń:- regulacja zaworów
- regulacja przepustnicy
- czymś pryskał w gaźnik bo stwierdził że nie można rozbierać gaźnika bo się go później nie poskłada
Efekty - silnik chodzi ciszej ale to duszenie, rwanie silnika nie znikło i gaśnie na PB i LPG:/
Zauważyłem też że z rury wydechowej wypada czarny osad i ląduje na ziemi.
Chciałbym prosić o objawy popsutego katalizatora ewentualnie jak to sprawdzić?
Chyba że ktoś ma inny pomysł?
Dziękuję za pomoc. -
Ja dziś miałem podobny problem co michson. Mianowicie wybrałem się na zakupy do centrum handlowego. W drodze powrotnej do domu auto zaczęło się dziwnie zachowywać. Kilka razy zgasł na wolnych obrotach. Miał ogromne problemy z ruszeniem spod świateł. Wciskałem pedał gazu, a on w ogóle nie reagował. Dopiero po kilku próbach załapywał. Na wolnych obrotach strasznie się dławił i szarpał. Musiałem redukować biegi, by trzymać go na wysokich obrotach, bo inaczej zaś by zdechł. Czy może to być przyczyną uszkodzonego katalizatora?
-
Przejrzałem
archiwum i nie mogłem znaleźć odpowiedzi jak zaślepić EGR i czym ? Proszę o pomoc.Bardzo łatwo to sprawdzić.Wystarczy odłączyć od niego ten cienki,gumowy przewód podciśnieniowy(po odłączeniu zaślepić ten odłączony przewód). Czynność ta spowoduje przerwanie pracy zaworu EGR, co pozwoli sprawdzić, czy diagnoza mechanika jest dobra.Resztę informacji będziesz miał po przeczytaniu opisu wskazanego przez Kol. chrisa.
Warto też sprawdzić (ustawienie zapłonu i regulację luzów zaworowych),tak na początek.