Wysokie obroty biegu jałowego - lpg
-
Od jakiegoś czasu ok 1-2mies Zwiększały mi się obroty biegu jałowego na lpg nawet do 2 tys obrotów. Lecz na benzynie cały czas były takie same okolice 1100 obrotów. Dzisiaj byłem u gazownika na regulacji. No i okazało się że się nie da się gazu wyregulować. Bo w momencie obniżenia obrotów mieszanka musi być bardzo zubożona ze aż samochód ledwo jedzie. Tico zostało podpięte pod analizator i wyszło ze na lpg mieszanka była ok ale wolne obroty muszą być wysokie. Natomiast na paliwie obroty są ok ale mieszanka jest uboga.
Skład mieszanki był regulowany niecałe 10tys km temu. I wszystko chodziło cacy. Na wszelki wypadek wymieniłem świece i filtr powietrza oraz wyczyściłem kopułkę.Według gazownika wina jest gaźnik w którym coś się zablokowało. Co nie pozwala obniżyć obrotów. Natomiast na benzynie gaźnik sam zubożył mieszankę aby nie podnosić obrotów jałowego.
I teraz pytania
1 Czy to możliwe ze się zablokowała jakaś przepustnica?
2 Czy może być tego inna przyczyna?
3 Jak gaźnik to pewnie będę musiał pojechać na czyszczenie. No chyba że może da się to samemu zrobić? -
Ja mam podobnie, jeśli mieszanka ok, to możesz spróbować czyszczenia gaźnika, na pewno nie zaszkodzi, choć z drugiej strony zainteresowałbym sie parownikiem, ile ma lat ? u mnie po prostu membrany w parowniku siadają, objawy: wahania wolnych obrotów, raz niskie, po paru minutach wysokie, po ustawieniu za kilka dni to samo, zimą to sie nasila.
Podsumowując, jeśli masz stary parownik, to warto by było się zastanowić czy kasę na czyszczenie gaźnika nie przeznaczyć na nowy parownik, bądź wymianę membran -
Według gazownika wina jest gaźnik w którym coś się zablokowało. Co nie pozwala obniżyć obrotów.
Przyczyną może być nieprawidłowe ustawienie obrotów ssania(na zimnym silniku). Przy zasilaniu LPG gaźnik spełnia tylko rolę rury, przez którą przelatuje gaz z miksera do gardzieli. Po drodze jest tulko przepustnica I-go przelotu,ale jak piszesz iż na Pb jest OK, to znaczy że ta przepustnica nie jest zablokowana. Czy Ty przypadkiem nie odpalałeś w te mrozy silnika na zasilaniu LPG ?
Natomiast na benzynie gaźnik sam zubożył mieszankę aby nie podnosić obrotów jałowego.
Jak gaźnik mógł sam zubożyć skład mieszanki ??
I teraz pytania
1 Czy to możliwe ze się
zablokowała jakaś przepustnica?Moim zdaniem nie ma takiej możliwości.
2 Czy może być tego inna przyczyna?
Warto sprawdzić działanie i stan reduktora.
3 Jak gaźnik to pewnie będę musiał pojechać na czyszczenie. No chyba że może da się to samemu zrobić?
Przy zasilaniu LPG nic nie da czyszczenie gaźnika.Proponuję sprawdzenie reduktora i regulację gaźnika, ewentualnie przemycie miksera.
-
A masz prawidłowy skład mieszanki? Jak jeszcze był gaz w moim tico, to miałem źle AFR ustawione i zamiast 1100 obr/min miałem 1600. do gaźnika się nawet nie dotykał. Na stroboskopie pokazał mi różnicę obrotów.
-
Tak więc.
Gaz jest od niecałych 10 tys cały firmy BRC
Więc to nie parownik.Prawie zawsze odpalam na pb .Ja nie jestem zwolennikiem totalnego oszczędzania kosztem parownika i silnika
Tak właśnie mi się wydawało ze gaźnik to raczej sam sobie mieszanki zubożyć nie może. Ale dziwne że po 10 tys z 2% o2 w mieszance zrobiło się ok 6%.Za to mam nowe spostrzeżenia. Jak samochód chodził na lpg i przełączyłem go na benzynie to po przełączeniu przez ok 3-4s cały czas utrzymywał takie same wysokie obroty ok 1650 i dopiero po chwili z chodził z obrotów.
Drugim spostrzeżeniem jest to ze dzisiaj rano w psikałem do gardzili gaźnika trochę takiego sprayu do czyszczenia gaźników. No i teraz zauważyłem że jak mam odpalonego na lpg. Nacisnę pedał gazu obroty na jałowym są w okolicach tych 1650 to po chwili zaczynają powoli ale systematycznie spadać.Że po dobrej minucie mam nagle żądane ok 1200.Z tego wnioskuję że to może rzeczywiście być wina przepustnicy która na lpg się blokuje. Ale czy to możliwe?
-
Jaki masz typ reduktora? Powinna być śruba regulacji napięcia membran do składu mieszanki w trakcie jazdy i śruba dyszy puszczającej gaz poza membranami. Ta ostatnia jest do regulacji obrotów na jałowym. Wygląda mi to na zbyt mocno rozkręconą śrubę dyszki puszczającej gaz poza membranami. Polecam zamontowanie sondy lambda z kontrolką i samodzielną regulację gazu. Wszystko daje się prosto ustawić.
-
Ale dziwne że po 10 tys z 2% o2 w mieszance zrobiło się ok 6%.
Powinno być max. 5% ale w Tico bez problemu uzyskuje się ~ 2%.
Jak byłeś na sprawdzeniu(na analizatorze spalin) to diagnosta nie próbował wyregulować składu mieszanki na Pb tak,aby uzyskać prawidłowe wskazania ? Jeżeli możesz to napisz czy na zasilaniu Pb wszystkie ustawienia są prawidłowe i jakie są ewentualne odstępstwa, bo od tego trzeba zacząć
(na zimnym i nagrzanym silniku), i jakie są "wolne obroty".
Rady na odległość to tylko gdybanie, gdzie nie ma możliwości na na szybką reakcję i poprawianie na bierząco nieprawidłowych zachowań silnika(za wyjątkiem składu mieszanki), tym bardziej jak tą samą usterkę mogą wpływać różne przyczyny.Szkoda że nie możemy pogadać na Skypie.Za to mam nowe spostrzeżenia.
Jak samochód chodził na lpg i przełączyłem go na benzynie to po przełączeniu przez ok 3-4s
cały czas utrzymywał takie same wysokie obroty ok 1650 i dopiero po chwili z chodził z
obrotów.Jaka wtedy była temp. silnika(nagrzany czy zimny).
Drugim spostrzeżeniem jest to
ze dzisiaj rano w psikałem do gardzili gaźnika trochę takiego sprayu do czyszczenia gaźników.
No i teraz zauważyłem że jak mam odpalonego na lpg. Nacisnę pedał gazu obroty na jałowym są w
okolicach tych 1650 to po chwili zaczynają powoli ale systematycznie spadać.Że po dobrej
minucie mam nagle żądane ok 1200.
Z tego wnioskuję że to może
rzeczywiście być wina przepustnicy która na lpg się blokuje. Ale czy to możliwe?Przepustnica nie może się blokować tylko na LPG a na Pb nie.
Raczej warto sprawdzić prawidłowość działania przepustnicy ssania automatycznego(jej położenie przy zimnym i nagrzanym silniku).To wszystko o czym piszę można sprawdzać na bieżąco reagując jednocześnie odpowiednią zmianą ustawień.Trwa to wtedy kilkanaście minut, natomiast kontakt na zlosnikiu jest nieprecyzyjny i zabiera dużo czasu.Dlatego lepszy już jest kontakt na Skyp'e.