Sonda lambda- przygotowanie do LPG II generacji.


  • Użytkownik archiwalny

    Dzisiejsze słoneczko pozwoliło na zamontowanie pierwszego elementu do modernizacji zasilania gazowego Tico.
    Komputerki gazowe wymagają odczytu stanu mieszanki z sondy lambda i stopnia otwarcia przepustnicy. Zabrałem się za zamontowanie sondy Bosch-a. Zakupiona sonda zawiera grzałkę 12 wat i trzeba ją podłączyć pod zasilanie elektrozaworu gaźnika:

    Sondę można wstawić w otwór po rurce powietrza dodatkowego:

    Rurka stała się zbędna po wyrzuceniu katalizatora i założeniu zasilania LPG.
    Otwór trzeba rozwiercić na 16.5 i nagwintować M18x1.5

    Po wkręceniu, podłączeniu zasilania i kontrolki można się cieszyć wskazaniami składu mieszanki:

    Od razu poprawiłem regulację reduktora i registra gazowego.
    Kontrolka jest zbudowana w oparciu o schemat komparatora wykorzystywany jako układ wejściowy starszych komputerów pokładowych:


  • Użytkownik archiwalny

    Dzisiaj były testy drogowe przy ustawieniu różnych charakterystyk mieszanki gazu. Powiem tak, że nie da się poprawnie ustawić na silniku bez obciążenia. Ten opis z artykułu "poemat gazu" nie za bardzo działa. W końcu po przejechaniu 60km udało się dobrać satysfakcjonujące pod względem przyspieszenia ustawienia. Pomagał wskaźnik poziomu gazu który działał jak czujnik przyspieszenia. Okazało się że pływak w zbiorniku zmienia znacznie położenie w zależności od przeciążenia- wystarczy odpiąć filtr RC w kontrolce zbudowanej na J-088 i obserwować jej wskazania przy rozpędzaniu auta, ustawiając śrubę registra gazowego.
    Tico ma teraz przyspieszenie z LPG lepsze niż na benzynie.
    Pozostaje jeszcze znaleźć ustawienia do jazdy ekonomicznej