Wysokie obroty silnika
-
Wiec tak:
Jak jade w trasie to temperatura cieczy chłodzącej jest niska (wskaznik ani drgnie _wiem to Tico) a obroty silnika cały czas wysokie (jak na ssaniu)
Jak jade po mieście w szczycie jak dziś to silnik łapie temperaturke (wentylator sie włącza) i silniczek pracuje cichutko.
Co jest? -
Wiec tak:
Jak jade w trasie to temperatura cieczy chłodzącej jest niska (wskaznik ani drgnie _wiem to Tico) a obroty silnika cały czas wysokie (jak na ssaniu)
Jak jade po mieście w szczycie jak dziś to silnik łapie temperaturke (wentylator sie włącza) i silniczek pracuje cichutko.
Co jest?A termostat jest OK? Bo jeśli jest cały czas otwarty, to silnik w czasie jazdy masz niedogrzany i ssanie jest częściowo załączone. Gdy stoisz w korku, masz gorsze chłodzenie, sinik się zagrzewa i wyłącza się ssanie. Od termostatu zacznij.
-
Byłem w ASO i ...ustawili skład mieszanki.
-
Byłem w ASO i ...ustawili skład mieszanki.
Hmm, ciekawostka...
Ale grunt, że pomogło
-
Po wizycie w ASO
pomogło ale:- silnik na ssaniu ma wysokie i po paru minutach nierówne obroty (tak jakby chciał zejść na niższe ale coś mu nie pozwala)
które - po nagrzaniu chodzi normalnie (w miarę cicho i równo)
- silnik na ssaniu ma wysokie i po paru minutach nierówne obroty (tak jakby chciał zejść na niższe ale coś mu nie pozwala)
-
Dziś znowu podjechałem do ASO
i korekta dzwigni urz. rozruchowego gaznikaRozebrał poczyścił przedmuchał założył uszczelke nowa
i jest teraz ok
-
Temat powraca
Obroty znowu się zwiększyły.
Ponoć termostat jest sprawny.
Niewiem jak to mechanik sprawdził ale powiedział że sprawny.
Przy regulacji "gaznika" gość powiedział że -jeszcze to sie zmieni samo. -
Niewiem jak to mechanik sprawdził ale powiedział że sprawny.
Wystarczy że porównał temperaturę przewodów(górnego i dolnego) chłodnicy.
-
No to już wiem jak się sprawdza termostat.
Teraz dlaczego znowu wysokie obroty cały czas? -
Spróbowałem regulacji mieszanki.
Zubożyłem ja i obroty spadły -
No ja bym samemu nie śrubował.
Te pokrętła na reduktorze ustawia się na optimum i się nie rusza.
Od obrotów jest pokrętło na gaźniku, zresztą było już na forum poruszane. -
Teraz dlaczego znowu wysokie
obroty cały czas?A sprawdzałeś czy prawidłowo działa przepustnica ssania automatycznego ? Bo może coś jest nie tak z
elementem woskowym.
Mam nadzieję że masz właściwy stan płynu chłodzącego
w chłodnicy i zbiorniku wyrównawczym. -
Spróbowałem regulacji
mieszanki.
Zubożyłem ja i obroty spadłyTaka regulacja na oko nic nie daje,bo dalej nie wiesz czy skład mieszanki jest prawidłowy(powinien być przeprowadzony na analizatorze spalin),wyreguluj zawory i ustaw zapłon(8 stopni).
Ustawienia te powinny być zrobione na zasilaniu Pb.
To jest podstawa wyjściowa do dalszych regulacji gaźnika(obroty na ssaniu i wolne obroty). Dopiero po zakończeniu regulacji na Pb można rozpocząć regulację dla potrzeb LPG,tj.ustawić zapłon ~ 10 stopni i znowu skład mieszanki na analizatorze spalin u gazownika(regulację tą przeprowadzić na reduktorze i pokrętle (przed mieszalnikiem). -
W chłodnicy jest petrygo po sam wlew
-
W chłodnicy jest petrygo po
sam wlewTzn.że stan płynu jest właściwy.
Nic natomiast nie piszesz na temat pozostałych ustawień. Czy należy to rozumieć iż wszystkie ustawienia które wcześniej wymieniłem są właściwe i
sprawdzone ? -
A sprawdzałeś czy prawidłowo
działa przepustnica ssania automatycznego ? Bo może coś jest nie tak z
elementem woskowym.Nie jestem mechanikiem.
W ASO regulowali "gaznik"
Zamienie termostat zgodnie z tematem i zobaczymy co to da -
Nie jestem mechanikiem.
W ASO regulowali "gaznik"
Zamienie termostat zgodnie z
tematem
i zobaczymy co to daI problem rozwiązany
Wymiana termostatu pomogła