Wskaźnik AFR do Tico.


  • Użytkownik archiwalny

    Przygotowuję Ticusia do wstawienia komputerka gazowego co wiąże się z zamontowaniem sondy lambda i czujnika przepustnicy. Pod sondę nadaje się otworek po rurce biegnącej do katalizatora. Wystarczy nagwintować M18/1,5. Na razie pobawię się samą sondą i ustawianiem mieszanki ręcznie. Ponieważ to zwykła sonda cyrkonowa 1V i ma stromą charakterystykę w interesującym zakresie wsp.lambda nie ma sensu pomiar jej napięcia tylko sygnalizacja. Wczoraj wykonałem prosty układzik kontrolki (10zł) do zamontowania przy zegarkach.
    Myślę że się nada. Pr-kami ustawiam progi kontroli sondy np 0.7V (mieszanka uboga) i 0.3V (mieszanka bogata).
    Rezystor w dzielniku powinien mieć nie 10kOhm tylko 30kOhm.


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.Możesz mi wyjasnić jakie korzysci daje zainstalowanie tego komputerka? Przy LPG I generacji nie ma dużego pola do popisu.


  • Użytkownik archiwalny

    Wydaje mi się że można kręcić registrem (śrubą na wężu) i sprawdzić kontrolką skład mieszanki w trakcie jazdy.
    Docelowo chcę zamontować Stag-L. Ale komputerek steruje cały czas ekologicznie na lambda=1. Registrem i śrubą na reduktorze można ustawić sobie na przykład na wolnych ubogą mieszankę (oszczędnie w korkach) i bogatą na wysokich (max mocy).


  • Użytkownik archiwalny

    Witam.Tico ma instalacje gażnikową.Jak sobie wyobrażasz zainstalowanie Stag-L który steruje silnikiem krokowym i stosowany jest głównie w silnikach z wtryskiem.Mam też LPG i ten temat mnie interesuje.Rozmawiałem z gazownikiem który twierdzi że takie kombinacje w LPG I generacji dają mizerne rezultaty.Po drugie jest kwestia zainstalowania czujnika położenia przepustnicy.Opisz dokładnie jak sobie to wyobrażasz.


  • Użytkownik archiwalny

    Nie wiem jeszcze czy to ma sens- przeróbka na II generację. Myślę o Stag-L ponieważ mozna go wyłączyć w razie problemów i latac na I generacji. W instalacji do stag-L register ma silnik krokowy i śrubę. Nie muszę wykorzystywać funkcji emulacji sondy i wtrysku. Potrzebuję sygnału z sondy i potencjometru przepustnicy do sterowania silnikiem registra. Katalizator odstawiłem na półkę w garażu i w miejsce rurki dodatkowego zamontuję w tym tygodniu sondę Bosch-a. Pojżdżę trochę z pomiarem tej sondy na oscyloskopie i wskaźnikiem.
    Stag kosztuje koło 130tu komplet z wiazkami i registrem. Potencjometr przepustnicy 25 , sonda podgrzewana 65. 220 cała przeróbka. Zawsze można wrócić do I generacji.


  • Użytkownik archiwalny

    Życze ci powodzenia w tej przeróbce.Wydasz trochę kasy a 100% nie wiesz jakie będą efekty.Jak to przetestujesz to napisz bo jest to swojego rodzaju inowacja.Jeszcze raz powodzenia.


Log in to reply