PCV-ciekawostka


  • Użytkownik archiwalny

    Witam wszystkich forumowiczów. Tico nabyłem w styczniu tego roku. Od początku miałem z nim parę ciekawych przygód dotyczących eksploatacji, ale nigdy o tym nie pisałem na forum. Jednak ostatnio pewna rzecz wzbudziła moją ciekawość. Jakiś czas temu postanowiłem, że wymienię zaworek pcv. Do wymiany zabrałem się w sobotę. Po zdjęciu gumowej rurki łączącej zaworek z metalową rurką dostrzegłem w niej wciśniętą metalową kulkę. Wyjąłem ją i przeczyściłem wszystkie elementy gumowe z mazi, która tam zalegała. Zainstalowałem nowy zaworek i wszystko gra. Powiem szczerze, że różnicy w pracy silnika nie zauważyłem. Wiadomo na czym polega praca zaworka pcv i dlatego mam pytanie, po co ktoś tam wsadził tą kulkę i jaki efekt miało to dać- blokować przepływ powietrza?


  • Użytkownik archiwalny

    zaworek PCV ma za zadanie skierować odpowiednio przedmuchy z odmy albo bezpośrednio do kolektora ssącego lub pod filtr powietrza. Przy niskich obrotach zaworek jest otwarty i przedmuchy są zasysane bezpośrednio pod gaźnik do kolektora ssącego (chroni to dysze w gaźniku). Przy zwiększaniu obrotów a tym samym zwiększenia podciśnienia pod filtrem powietrza zaworek się zamyka i przedmuchy idą pod filtr. Efektu nie będzie jak masz źle założony zaworek lub zatkany. Przedmuchy zawsze będą szły pod filtr.


  • Użytkownik archiwalny

    Przy niskich obrotach zaworek jest otwarty i przedmuchy są
    zasysane bezpośrednio pod gaźnik do kolektora ssącego (chroni to dysze w gaźniku).
    To znaczy, że jeżeli miałem zablokowany przepływ powietrza to pewne elementy w gaźniku mogły ulec uszkodzeniu? Zaworek pcv wymieniłem ponieważ samochodem szarpie-najbardziej podczas wciskania i puszczania pedału gazu na 1-szym i 2-gim biegu. Może winę za to ponosi gaźnik?


  • Użytkownik archiwalny

    (...)

    wciskania i puszczania pedału gazu na 1-szym i 2-gim biegu. Może winę za to ponosi gaźnik?

    Witam serdecznie!
    U mnie takie objawy ustąpiły po wymianie pompy paliwa, ale jest jeszcze taki cwany zaworek EGR i zacytuję jednego z kolegów-marcin342 (chyba nie będzie miał nic naprzeciwko):

    "Zaczął doskonale wkręcać się na wysokie obroty, wcześniej była taka jakby dziura - pewnie przez ten zaworek. Poza tym zniknął bardzo denerwujący mnie objaw, a mianowicie przy rozpędzeniu się np. na dwójce do 40 i zdjęciu nogi z gazu Ticolot przy zejściu z obrotów dostawał czkawki. Można to było porównać do kołysania przód-tył. Teraz pięknie obroty schodzą i nie ma żadnego szarpania"

    Marcin po prostu wyczyścił zaworek, może tu spróbuj "uderzyć". Pozdrawiam.


  • Użytkownik archiwalny

    U mnie takie objawy ustąpiły po wymianie pompy paliwa,
    Faktycznie, może to pompa paliwa-ostatnio coś mi śmierdzi paliwem dookoła samochodu. Eliminuje nieszczelny bak ponieważ przy odkręcaniu korka wlewu paliwa słychać jak nabiera powietrza .Jeśli chodzi o przeczyszczenie EGR to zrobiłem to w pierwszej kolejności. Troche syfu tam było ale musze powiedzieć, że nie odczułem różnicy po tym zabiegu(tak jak w przypadku pcv).


  • Użytkownik archiwalny

    uszkodzona pompa chlapie oczkiem,ale jest to wszystko w archiwum