SSanie automat
-
Nurtuje mnie taka sprawa, Czujnik przy gaźniku ten po prawej pod filtrem powietrza od przodu auta podłączony jest poprzez kostkę. Prawdopodobnie dotyczy on ssania nie wiem czy jest on termiczny czy ciśnieniowy, kolega twierdzi że jeśli rozepnie się kostkę to wyłączy ssanie a ja wykombinowałem że jesli jest tak jak mówi i działa na zasadzie przewodnictwa cieplnego (im cieplej to mniej prądu i wyłącza ssanie czy jakoś tak) to czy nie można by było założyć wyłącznika lub potencjometru.
-
Nurtuje mnie taka sprawa, Czujnik przy gaźniku ten po prawej pod filtrem powietrza od przodu
auta podłączony jest poprzez kostkę. Prawdopodobnie dotyczy on ssania nie wiem czy jest on
termiczny czy ciśnieniowy, kolega twierdzi że jeśli rozepnie się kostkę to wyłączy ssanie a
ja wykombinowałem że jesli jest tak jak mówi i działa na zasadzie przewodnictwa cieplnego
(im cieplej to mniej prądu i wyłącza ssanie czy jakoś tak) to czy nie można by było założyć
wyłącznika lub potencjometru.Jesteś w błędzie. Nie przewodnictwo cieplne tylko zwykły "element woskowy", który rozszerzając się (w miarę wzrostu temperatury silnika) powoduje mechaniczne zmniejszanie ssania. Do regulacji siły ssania służy śruba krzyżakowa znajdująca się na końcu dźwigni gazu. Reszty poszukaj sobie w archiwum. Był nawet chyba wątek podwieszony.
-
witam. polecam najpierw jakas ksiazke o tico. Potem pozostawiam myslenie. Odłączenie kostki spowoduje odcięcie wolnych obrotów stosuje się to przy wyłączaniu silnika aby zmiejszyć toksycznośc spalin oraz zapobiec samozapłonom. Ssanie jest AUTOMATYCZNE. sTERUJE NIM ELEMENT WOSKOWY.