regulkacja gaźnika kraków
-
U mnie w mieście na stacjach to nawet nie chcieli Ticacza sprawdzić rotfl
Skąd ja to znam, cieżko o dobrego fachowca od gaźników.
Też miałem problem z gaźnikiem jednakże przez przypadek jadac autem zauważyłem małą tabliczkę z napisem "REGULACJA GAŹNIKÓW I WTRYSKÓW, napis jak z czasów komunizmu. Tak wiec zajechałem i spotkałem kolesia ok. 70tki który podszedł do sprawy profesjonalnie, za 70zl wyregulował mi gaźnik, ustawił kąt zapłonu i zmierzył sprężanie na wszystkich garach i wydał taki śmieszny kwitek na podstawie którego mogę ubiegać sie o reklamacje usługi w czasie gdy coś bedzie nie tak z autem.
-
Ok, jest. Dwa pomiary na niskich i 2 na wysokich obrotach.
Niskie obroty
-------------pomiar1----pomiar2
CO-----------0,03-------0,03 %
CO2----------13,10------13,10 %
CO kor.------0,03-------0,03 %
HC-----------108--------104 ppm
O2-----------2,91-------2,76 %
lambda-------1,149------1,141Wysokie obroty
-------------pomiar1----pomiar2
CO-----------4,27-------2,31 %
CO2----------12,20------5,60 %
CO kor.------4,27-------4,38 %
HC-----------164--------733 ppm
O2-----------0,50-------6,73 %
lambda-------0,897------1,387Teraz zwracam się z uprzejmą prośbą o przetłumaczenie na polski
Wprawdzie mówili tam oni coś że na wysokich obrotach za bogata mieszanka, ale oprócz tego mówili też o wymianie sondy lambda i komputerze sterującym.... więc nie wiem na ile mogę się ich słowami sugerować.
Aha, nie wiem na ile to ma znaczenie - 'wysokie obroty', bo obrotomierza nie mam, polegały na tym że pan chyba wcisnął pedał w podłogę - tak piłowanego silnika w swym tikulcu jeszcze nie słyszałem.PS - była to jeszcze inna stacja, i też się bali ruszyć. Ale i tak wolę jak to na wstępie uczciwie przyznają niż by mieli coś zrypać... jeden z nich powiedział że silnik chodzi ładnie równo i że jak jemu by tak chodziło toby zostawił, a że wyższe spalanie... trudno...
-
... ale oprócz tego mówili też o wymianie sondy lambda i komputerze sterującym....
No to powiem ci, że w Tico nie ma sondy lambda i komputera sterującego
-
"o wymianie sondy lambda i komputerze sterującym...."
No to fachmany z tych panów,że nie ma co...Ręce idzie załamać.
Napisz proszę gdzie to byłeś z tym tico żeby na przyszłość przypadkiem tam nie trafić.
Kiedyś był dobry serwis gaźników obok AWF-u,przy ul.Jana Pawła II.Teraz tam widzę ekrany akustyczne i nie wiem czy ten warsztat tam jeszcze jest.Może tam można dobrze wyregulować gaźnik w tico. -
Też mi jeden facet chciał podłączać Tico, a babka w stacji diagnostycznej powiedziała, że gaźnika mi nie wyregulują, bo w Tico się nie reguluje
-
Ok, jest. Dwa pomiary na
niskich i 2 na wysokich obrotach.
Niskie obroty
-------------pomiar1----pomiar2
CO-----------0,03-------0,03Dopuszczalne jest do 0,05%
CO2----------13,10------13,10
%
CO kor.------0,03-------0,03
%
HC-----------108--------104
ppmPowinno być O2-----------2,91-------2,76
%
lambda-------1,149------1,141Na analizatorze spróbowałbym wykręcić tak o 1/4 obrotu max 1/2 i zobaczył jak się to odniesie znów do wyników.
Wysokie obroty
-------------pomiar1----pomiar2
CO-----------4,27-------2,31
%
CO2----------12,20------5,60
%
CO kor.------4,27-------4,38
%
HC-----------164--------733
ppm
O2-----------0,50-------6,73
%
lambda-------0,897------1,387Strasznie dziwne te wyniki i rozbieżne.
Masz ustawioną klapkę powietrza na Winter?Teraz zwracam się z uprzejmą
prośbą o przetłumaczenie na polskiOgólnie wynik dobry na wolnych obrotach
Wprawdzie mówili tam oni coś
że na wysokich obrotach za bogata mieszanka, ale oprócz tego mówili też o wymianie sondy
lambda i komputerze sterującym.... więc nie wiem na ile mogę się ich słowami sugerować.No jest trochę za bogata mieszanka na wysokich...
Z tą sondą lambda i komputerze sterującym (przy aucie gaźnikowym) to polecieli po bandzieAha, nie wiem na ile to ma
znaczenie - 'wysokie obroty', bo obrotomierza nie mam, polegały na tym że pan chyba wcisnął
pedał w podłogę - tak piłowanego silnika w swym tikulcu jeszcze nie słyszałem.PS - była to jeszcze inna
stacja, i też się bali ruszyć. Ale i tak wolę jak to na wstępie uczciwie przyznają niż by
mieli coś zrypać... jeden z nich powiedział że silnik chodzi ładnie równo i że jak jemu by tak
chodziło toby zostawił, a że wyższe spalanie... trudno...Nie wiem czy pytałem ale w jaki sposób obliczasz to spalanie i ile ono niby wynosi?
-
Tak wiec panowie i panie...wiedzac jacy "fachowce" żyja na tym świecie prosze o wpisy do dawno zapomnianego WĄTKU wam nie zaszkodzi podzielić sie informacjami z zakresu hałotwórstwa a komuś na pewno pomoże . :)Licze na dużą frakwencję.
-
Tak wiec panowie i
panie...wiedzac jacy "fachowce" żyja na tym świecie prosze o wpisy do dawno zapomnianego
WĄTKU wam
nie zaszkodzi podzielić sie informacjami z zakresu hałotwórstwa a komuś na pewno pomoże
. :)Licze na dużą frakwencję.Dodam, ze taki sam wątek stworzyłem ponad 4 lata temu tutaj, na naszym kąciku... Mapa: podwieszony topic "LINKOWNIA", a tam "Warsztaty"...
Bezpośrednio: KLIK -
Masz ustawioną klapkę
powietrza na Winter?
Od 3 dni summerOgólnie wynik dobry na
wolnych obrotach
No jest trochę za bogata
mieszanka na wysokich...
Z tą sondą lambda i
komputerze sterującym (przy aucie gaźnikowym) to polecieli po bandzieNie wiem czy pytałem ale w
jaki sposób obliczasz to spalanie i ile ono niby wynosi?
Jak tankuję to leję pod korek, i dzielę litry/kilometry.
Ostatnio po mieście wychodzi około ośmiu
Trzy lata temu w podobnych warunkach brał 6,5max.
Z kolei trasa - również ze 3 lata temu spalanie rzędu 4,5l było normą, a teraz ze 6 weźmie.Co do kręcenia śrubą mieszanki - sam jeszcze nie próbowałem tego, gość tam próbował kręcić i stwierdził że nie pokręci 'bo zapieczona'. Zobaczę jutro czy faktycznie.
-
A no faktycznie, nie znalazłem wcześniej tego :/no nic ale miło by było aby sie pojawiły kolejne wpisy to by ocaliło wiele autek od niechybnej śmiercie spowodowanej wadliwymi wymianami.