[MK3] + LPG - regulacja zaworów


  • Użytkownik archiwalny

    witam,

    od ok. miesiąca walą/kłapią mi zawory.
    da się to jakoś regulować ew. wymienić?
    dwóch mechaników już mi odmówiło

    ew. możecie polecić kogoś z Łodzi lub okolic?
    jakich kosztów należy oczekiwać?
    co trzeba przygotować? (uszczelka? - skąd brać?)

    Pozdrawiam,
    Piotr

    Swift jest z 1994

    JSAEAB35S00250049
    1-4 JSAE - produced in Japan for Europe
    5-8 AB35 - 5 doors
    9 S -control character
    10 0 -year model /not binding on the EU/
    11 0 -plant producer /not binding on EU/
    12-17 250049 -number from 250,001 to 500,000 - Swift II


  • Użytkownik archiwalny

    Jeżeli masz silnik 1.0 to zaworów się nie reguluje, najwyżej wymienia hydropopychacze. Jeżeli 1,3 8V to zawory normalnie się reguluje szczelinomierzem


  • Użytkownik archiwalny

    1.3
    zatem liczę że w końcu znajdę kogoś, kto to potrafi zrobić
    thx



  • 1.3
    zatem liczę że w
    końcu znajdę kogoś, kto to potrafi zrobić
    thx

    Tak samo się reguluje zawory w Swifcie 1.3 jak w starym Poldku lub Fiacie 125p - nawet takim samym przyrządem - zawsze ojciec mi to reguluje, klucz też mam w spadku po swoim starym Polonezie.

    Musisz znaleźć mechanika od tych polskich sprzętów, albo jakiegoś człowieka starczej daty

    Poniżej podaję luzy zaworowe w Swifcie 1.3 8V:

    silnik zimny (15-25 st.C)
    zawór (ewentualnie zawory) dolotowy: 0,13-0,17mm
    zawór wydechowy: 0,15-0,19mm

    silnik ciepły (60-68st.C)
    zawór dolotowy 0,23-0,27mm
    zawór wydechowy 0,25-0,29

    zapłon 8 stopni