[SS 1.6 16v] Swift nie odpala na benzynie - sugestie
-
witam szanownych kolegów.
PROBLEM:
Swift nie odpala.
OBJAWY:
Swift nie odpala.
PRZYCZYNA:
Nieznana....
Tak wyglądał by temat osób które preferują siedzenie sobie w przed kompem niz testy.
W moim przypadku jest tak:
Auto zagazowane, na gazie jeździło ładnie. Na benzynie coraz bardziej mułowato. Zaczęło odpalać z coraz większą trudnością. Doszło do tego ze w kolektor musialem mu nalać benzyny aby odpalić, ale zawsze odpalal... Stawiałem na lipne paliwo lub wodę w paliwie wtedy, ale przy -10 nie chce się robić auta na dworzu i sprawdzać. Ale odpalać przestał już do końca na benzynie.
Zabrałem się dziś za testy.
Układ zapłonowy sprawny. Nie dostaje paliwa silnik. Przewody zasilające wtrysk sprawne. Podczas próby rozruchu wtrysk dostaje jakieś napięcie (0.3 V skaczące - miernikiem nie do końca można sprawdzić jak jest naprawdę). Po przekręceniu kluczyka pompa paliwa pracuje (test pompy).
I teraz najważniejsze:
Po przekręceniu i próby rozruchu nie wiem czy pompa pracuje bo nie słyszę, ale brak przelewu powrotnego.
PYTANIE:
Czy możliwe aby pompa była zatarta i gdy nic nie jest włączone w aucie to daje radę pracować a podczas rozruchu zbyt duzy spadek napięcia powodował jej brak pracy ?
Czy możliwe aby to była wina komputera ?
-
A jakby sprobować podłączyć pompę na krótko do aku?
-
miałem właśnie zamiar to zrobić, niestety ani w aucie ani w piwnicy nie mam kabla nawet najkrótszego zeby podłączyć ją na krótko.
-
A na gazie odpali?
-
w poniedziałek dopiero włączę mu opcję awaryjnego odpalania gazu, bo niestety jest nie aktywna.
-
Pytam bo my a wzasadzie mój kuzyn ma problem z odpaleniem. Właśnie założyłem wątek.
Może i u Ciebie takie coś??
http://zlosniki.pl/ubbthreads.php?ubb=showthreaded&Number=1068196#Post1068196 -
Ja stawiam na zatkany filtr paliwa. Odłącz powrotny przewód paliwowy z wtrysku/listwy wtryskowej i wtedy od razu wykluczysz niesprawny układ zasilania Pb. Tym bardziej że po wtryśnięciu paliwa w kolektor normalnie odpala.
Mierzenie czasów otwarcia jakiegokolwiek wtryskiwacza (napięcia na nim) czymkolwiek innym niż oscyloskop lub program diagnostyczny jest pozbawione sensu. Za duża inercja miernika.
-
jak napisałem w pierwszym poście, pompa pracuje i podaje paliwo ale w trybie testu jedynie. coś takiego jak filtr paliwa dawno wykluczyłem.
co do wtryskiwacza chciałem sprawdzić jedynie czy pojawia się na nim sygnał jakikolwiek podczas rozruchu aby wykluczyć uszkodzenie wiązki przewodów do wtryskiwacza. bo tym sprawdzałem (na zasadzie butelki na powrocie kiedy pomap daje paliwo a kiedy nie)
obecnie ładuję akumulator i będę próbował uruchomić auto na krótko podłączając pompę do akumulatora.
-
a ty kolego sprawdzałeś ciśnienie podawanego paliwa ?
Może wtryskiwacz masz przytkany , kup na stacji jakiś magiczny płyn do czyszczenia wtrysków , może coś da, a poza tym ty robiłeś przekładke , więc bardzo prawdopodobne że mogło coś sie dostać do obiegu paliwowego , i teraz jest przytkany . Jak uzbieram jeszcze trochę kasy na nowe auto , to gonie swifta w cholerę ,po udanej wycieczce w góry jakoś mi sie bardzo źle jechało , ciągle miałem wspomnienie tego testu zderzeniowego ze swiftem czy tam geo metro -
napisałem przeciez ze w trybie testu pompa daje paliwo - jest paliwo na przelewie.
pompa nie daje paliwa w pozycji kluczyka START
-
Przekaźnik od pompy? Ten pod maską w skrzynce bezpieczników?
-
działają oba przekaźniki.
-
Może rzeczywiście coś z tą pompą nie tak, często na rezerwie jeździłeś?
Bo jak gaz to i pewnie rezerwa paliwaZnajomy w pasacie tak 4 pompy zatarł..
-
tylko że dziwi mnie to że normalnie paliwo daje. nie daje podczas rozruchu. muszę jeszcze sprawdzić kilka rzeczy
-
Trzeba może sprawdzic dokładniej stacyjke.Stare potrafią sie tak wyrobic ze po przekręceniu w pozycje rozruch ginie prąd. Silnik kreci .. ale prądu np na zegarach a co najważniejsze na kompa i zapłon brak.
-
zapłon jest, ponieważ wlewając paliwa do kolektora, mieli i próbuje odpalić.
-
No właśnie dobry trop z tą stacyjką , znajomek miał taki przypadek w astrze f
-
sprawa się prawdopodobnie wyjaśniła już. uwalona pompa, ale jej część elektryczna.
Fajnie było gdyby ktoś potwierdził to u siebie ze ma inaczej. A zatem.
Poszedłem podłączyć pompę na krótko do akumulatora. i wygląda to tak.
pompa po podłączeniu do akumulatora słuchać że pracuje i nawet paliwo powraca bo słychać bulgotanie w zbiorniku, ale... po podłączeniu jedynie plusa do pompy, ona pracuje. masy nie muszę w ogole podłączać. omomierzem sprawdziłem to pomiędzy + i - pompy mam 1.5Ohm. i + i - pompy ma przejście na masę auta (a wtyczka jest odłączona). czy ktoś może potwierdzić jak to jest u niego ?
-
Chyba, że jakimś cudem masa przebija przez bak i do pompy, w co raczej wierzyć mi się nie chce
Jutro jak nie zapomnę to sprawdzę u siebie jak to jest.
-
napisz to z jakąś legendą co to jest i+ii ogólne objaśnienie co gdzie wtykasz i z czym ,co trzeba rozkręcić żeby tego dokonać, jak znajde chwile w sobote to pomoge