Szczęki do Swifta 1.3 8v bez ABS
-
W najbliższym czasie mam zamiar wymienić szczęki w swoim Swifcie i rozglądam się za dobrymi szczękami.
Jeśli dobrze wywnioskowałem muszą być to szczęki do bębna o średnicy 180mm.
Co do szerokości pojawiają się trzy wymiary:- 25 (np. Ferodo),
- 26 (np. Brembo),
- 27mm (np. ATE)
Wszystkie są odpowiednie?
I rozważam kilku producentów:
- ATE 03.0137-0414.2 (109PLN), Szerokość [mm]:27,
- Brembo S 79 501 (73PLN), Szerokość [mm]:26,
- Ferodo FSB413 (87PLN), Szerokość [mm]:25,
- TRW GS8597 (81PLN), Szerokość [mm]:27.
Co wybrać???
-
Ja mam TRW i nie mam powodów do narzekań. Całkiem przyjemnie ślizga się po zakrętach
-
Więc Brembo albo TRW.
Chciałem Ferodo, bo mam z przodu klocki tej firmy, ale niestety te szczęki są aktualnie niedostępne -
Więc Brembo albo
TRW.
Chciałem Ferodo, bo
mam z przodu klocki tej firmy, ale niestety te szczęki są aktualnie niedostępneJa chciałem Brembo lub Ferodo, bo były mi to bardziej znane marki. Jednak przyjaciel mechanik powiedział mi, że TRW to dobra marka i nie będę zawiedziony. Posłuchałem przyjaciele, który siedzi w tym na co dzień i nie ja żałuję Więc kup TRW
-
Na Brembo chyba się też nie zawiodę
-
wez TRW
-
wez TRW
TRW to będzie rozsądny wybór, jak będę następnym razem zmieniał klocki z przodu to wezmę, bo koledzy z forum polecali. Więc szczęki też powinny być dobre
-
A co z Brembo?
-
A co z Brembo?
A co to w sumie za różnica - wszystko teraz z Chin jedzie tylko w innym pudełku
A co markowe, to i może trafić się podrobione...
Ja kupiłem jakieś ABE szczęki w tamtym roku i nawet nie założyłem, bo okazało się, że tylko cylinderek stał, a szczęki były jeszcze ładne. Jak być może swift będzie dalej żył, to w wakacje kupię nowe bębny i wtedy nowe szczęki się da...
Wniosek - jeśli tylko możecie to najpierw rozbierzcie auto, sprawdźcie co się wysrało i dopiero potem zamawiajcie graty - zaoszczędzicie na zbędnej wymianie nieuszkodzonych elementów i jeszcze stara część będzie na wzór
Warunek - auto zastępcze, albo rozkręcajcie auto na parkingu hurtowni z częściami
Bębny 200 mm do sedanów wreszcie potaniały - z ponad 300 zł za kpl, do 240 zł za komplet
Pewnie nikt nie kupuje, bo kto wsadzi bębny za 300 zł do auta wartego 1500 zł, skoro i tak nawet fabryczny tył w tym aucie prawie wcale nie hamuje
-
Trw powinno lepiej hamować niż Brembo, najtańsze Brembo nie sa wiele warte (złe tez nie sa!)
pisząc najtańsze myślę o zwykłych seryjnych zamiennikach.
-
-
A może TO by podeszło?
Z tego co widzę to różnią się tylko szerokością, a przy Mk3 "Wewnętrza wysokość bębna hamulcowego to 36 mm" - z opisu bębna
-
to ja mam lepszy tył od fabryki koła stają !
-
Jak tego dokonałeś?
Przy nomalnym hamowaniu na suchym to nie da rady u mnie
Ręczny owszem, trzyma. -
z tyłu jest reduktor , na nim jest wajcha ze sprężyną przymocowaną do zawieszenia , im więcej osób tym większa siła na tylne koła, ja sobie naciągnąłem sprężynę , oszukałem go
-
To ja chyba tego nie mam
Oszukiwać i tak nie zamierzam...chyba, że troszkę... -
wszystko zależy ile sprężynę podkręcisz
-
Trw powinno lepiej
hamować niż Brembo, najtańsze Brembo nie sa wiele warte (złe tez nie sa!)
pisząc najtańsze
myślę o zwykłych seryjnych zamiennikach.Dokładnie. Często ludzie sugerują się tym, iż widzieli napis brembo przy super sportowych samochodach, więc spodziewają super sportowego efektu. Jednak to zależy do jakiego modelu mają iść dane hamulce. Do Swiftów produkowane są całkiem inne niż do sportowych samochodów. Wydaje mi się, że Brembo za 73zl nie mają wiele wspólnego ze sportem i hamują tak jak inne przeciętne do tego modelu. Więc nie sugerowałbym się dobrze znanymi sportowymi markami, a bardziej tymi sprawdzonymi przez użytkowników.
-
Słuszna uwaga
Sie grało w NFS, a teraz takie efekty -
to ja mam lepszy
tył od fabryki koła stają !Pewnie trytką złapałeś korektor siły hamowania przy tylnym wahaczu