Czujnik temp. płynu chłodniczego
-
Witam walczę z dużym spalaniem w swifcie 94r 1.3 8v jaka powinna być rezystencja czujnika temp. płynu chłodzącego tego co wysyła sygnał do ECU? i gdzie go szukać
Pozdrawiam -
opór jest zmienny zależnie od temperatury , u mnie jest pod aparatem zapłonowym , jeden przewód idzie, jak go znajdziesz to sobie wykręć i przetestuj w domu , na początek sobie go zamroź , i następnie włóż do gorącej wody, sprawdzając cały czas odczyty z miernika, najlepiej jeden przewód omomierza przyklej do samego czujnika tak aby miał kontakt z czujnikiem , a drugi do konektorka/wtyczki na końcu kabelka czujnika , czujnik jest sprawny gdy przy spadku oporu nie nastąpi żadna przerwa ,jak już go zagotujesz , to wystaw za okno i sprawdź czy opór bedzie sie zmieniał stopniowo.
-
U mnie w mk4 jak kiedyś sprawdzałem to coś koło 220ohm. Mówię o temp, kiedy wskazówka jest na środku tej tabliczki
-
no nie do końca pod aparatem, bo drugi czujnik temperatury jest w obudowie przepustnicy.
-
też mi się wydaje że to będzie ten czujnik przy przepustnicy, jutro wszystko posprawdzam, zwykle pomiar rezystencji opiera się o 2 wartości np. przy 20stC i 80stC ale mam jakiś punkt zaczepienia.
Pozdrawiam -
ten obok aparatu z pewnością steruje wskazaniami wskazówki na blacie, wiem bo odłączałem
-
są ogolnie 3 czujniki temp (czasem dwa - zależnie od wersji):
- dane dla kompa
- wskazowka
- zalaczanie wentylatora
pod aparatem na pewno musi być od wentylatora przy termostacie bo na chłodnicy nie ma.
skoro mowisz ze pod aparatem jest do wskazówki, wynika z tego ze w przepustnicy jest ten od kompa. -
ty tez masz 1.6 i ten od wentylatora jest obok tego od wskazówki , zwierałem styki w kostce i wentylator śmigał.
-
chyba mam czujnik do wymiany przy standardowej temperaturze silnika nieco nad półową wskaźnika wyszło 470 Ohm