Po co jest zamontowany zbiorniczek wyrównawczy ?
-
tak sie zastanawiałem przy wymianie rozrządu jak oglądałem sobie wszystko pod maską , po co jest ten zbiorniczek na płyn chłodnicy , za każdym razem jak doleje płynu to po kilku dniach jest pusto , wszystko odparowuje , nie ma w tym zbiorniku odpływu , jest tylko przelew od korka na chłodnicy, jedynym zauważonym prze zemnie zastosowaniem jest przyjęcie płynu z chłodnicy po zagotowaniu w układzie .I to tylko tyle?
-
a pompę wody wymieniałeś?
-
nie robiłem jeszcze tego , ale niedługo musze to zrobić bo podcieka
-
Zbiorniczek jest po to. żeby przy wyższych temperaturach oddać do niego nadmiar płynu. Przy niższych temperaturach lub przy wycieku z układu, zbiorniczek służy do uzupełnienia płynu w układzie. Realizuje się to za pomocą korka chłodnicy, który ma zaworek.
Jak będziesz miał szczelny układ chłodzenia, to przekonasz się, że ilość płynu w zbiorniczku waha się w pewnym (dość niewielkim zakresie). -
Już rozumiem , cała akcja rozgrywa sie poprzez ten jeden wężyk , jak mamy za mało płynu w układzie to zostaje on zasysany ze zbiorniczka . Moje dochodzenie wzieło sie z doświadczenia z innego autka , matiza, w matizie był ciągły przepływ przez zbiorniczek wyrównawczy .
-
w swifcie masz zbiorniczek przelewowy ... a tam wyrównawczy.
w swifcie jest obieg otwarty, a matizie zamknięty zatem -
już jestem dokształcony;) dzieki wielkie!