SWAP 1.3 na 1.3 GTi
-
To załóż zewnętrzną pompę a do baku tylko króćce wlutuj. Pompa sobie może pracować w komorze silnika spokojnie nawet.
-
To załóż zewnętrzną
pompę a do baku tylko króćce wlutuj. Pompa sobie może pracować w komorze silnika
spokojnie nawet.POmpa w komorze silnika to nie jest najlepszy pomysl - temperatura nie pomaga takim elementom...
-
Może/nie może.. Tyle litrów benzyny ile przez nią przepływa raczej dosyć skutecznie ją chłodzi. Poza tym mówimy o skrajnym przypadku. Lepiej w komorze silnika niż gdzieś pod autem. W dodatku nikt nie zabroni jej ekranem termicznym obłożyć i po temacie.
-
I jak zgasisz silnik to tez ja bedzie chlodzic? Po co generowac problemy - 99,99% pomp nie lubi temperatur powyzej 50 stopni, nie wspominajac o krotszym zywocie.
-
U mnie w 126p 1.2 funguje już 4 sezon pompa zewnętrzna z omegi i nie miałem z nią absolutnie żadnych! problemów mimo że pompa jest upakowana w ciasnym przesmyku nad tłumikiem a w komorze nieraz było tak, że kolektor świecił.
Zatem to jest ten 0.01% wyjątku potwierdzającego regułę. Ty piszesz jak nie powinno być (teoretycznie) a ja praktycznie pokazuje Ci, że jednak nie taki diabeł straszny.
Zresztą po co ta rozmowa? Chłop zrobi jak będzie mu wygodniej, póki co nawet tej pompy nie ma
-
pompy nie mam bo nie wiem w koncu jaka kupic... Najlepiej to bym chciał cos wydajnego zeby potem jak uturbię samochód zas nie zmieniać. Co polecacie konkretnie może ktoś coś takiego w Swift juz robił
-
pompy nie mam bo
nie wiem w koncu jaka kupic... Najlepiej to bym chciał cos wydajnego zeby potem jak
uturbię samochód zas nie zmieniać. Co polecacie konkretnie może ktoś coś takiego w
Swift juz robiłZewnętrzna pompa z poloneza Trucka. U mnie współpracuje z seryjnym silnikiem GTi 3 czy 4 rok bez najmniejszych problemów. Jest zamontowana niedaleko zbiornika w Samuraju (wiecznie pod grubą warstwą błota). Jej główna zaleta, to cena - nowa niecałe 100pln z przesyłką.
Może być też w zasadzie każda inna pompa do benzyny, która daje ciśnienie ok 3 barów i więcej.pzdr, W
-
Nie do konca moze byc kazda - musi byc taka z odpowiednim wydatkiem przy tym cisnieniu. Juz nie wspomne o tym, ze jak chce turbo, to ten wydatek musi byc odpowiedni przy min 4bar cisnienia.
Co do pomp, to wewnetrzna: wallbro 255 (jak nie celujesz w wieksze doladowania niz 1bar to zapewne wersja LP starczy, jak idziesz grubo to HP).
Zewnetrzne to bosche np z aut wyposarzonych w k-jetronika (golfy 1, 2, audi 80 itp.), z tym ze ta pompa chyba powinna byc zalana (ponizej baku lub na przewodzie szeregowo (ta z baku tylko podaje, bosch wytwarza cisnienie).Co do samych pomp, pod maska, to trzeba pamietac ze byly projektowane do dosyc niskich temperatur i jak im podskoczymy o jakies 30-40 stopni minimum to moga sie pojawiac problemy z wydajnoscia/trwaloscia. A jak sie doladuje silnik i taki problem wystapi to juz moze troche kosztowac.
-
ale wallbro 255 mowisz ze do baku podejdzie i spokojnie to obsluzy?
-
No zdaje sie male czary trzeba chyba z sitkiem zrobic, ale to naprawde pikus.
Robilem kilka evo na 500KM i pompa 255HP dawala rade z zapasem jeszcze. -
Nie do konca moze
byc kazda - musi byc taka z odpowiednim wydatkiem przy tym cisnieniu. Juz nie
wspomne o tym, ze jak chce turbo, to ten wydatek musi byc odpowiedni przy min 4bar
cisnienia.Wszystko się zgadza. Ale autor w pierwszym wątku poszukuje informacji o swapie. Mniemam, że do uturbienia jeszcze daleka droga i pompa nie będzie stanowiła tu głównego problemu.
To, że każda pompa nie podejdzie, to fakt. Ale większość zewnętrznych samochodowych i dostępnych w przystępnej cenie - na pewno. W końcu 100 KM nie ma aż takiego zapotrzebowania na bezołowiową, żeby trzeba było coś tworzyć. A trzeba pamiętać, że wydajność pompy do konkretnego auta nie jest robiona na styk zapotrzebowania.pzdr, W