Problem z elektryką - radio i więcej


  • Użytkownik archiwalny

    A zatem mam problem. Dzisiaj podczas jazdy na dziurach zauważyłem, że radio się wyłącza (cały ekran znika, a wczesniej wyswietlana byla po prostu ikona, że coś się ładuje - jak płyta skakała), wyłączało się na dołku i zaraz załapywało, ale przejechałem tak pare km i całkowicie przestało działać. Wyciągnąłem, obejrzałem i uznałem, że kompletnie się znam co to może być, zainteresował mnie tylko czerwony kabelek, który szedł od radia, później się łaczył z żółtym przewodem, jak na zdjęciu:

    Natomiast z czerwonej wtyczki wystawał analogiczny czerwony kabelek, tyle że do niczego nie podłączony, luźny, z drutem schowanym min. 5mm od początku kabelka (izolacji), także podejrzewam, że już wczesniej tak było, aczkolwiek jak widać na poniższym zdjęciu próbowałem go połaczyć do drugiej części czerwonego kapbla, tam gdzie się styka z czerwonym, ale bez efektów bo nadal nie działa. Oczywiście wszystkie miejsca gdzie jest goły kabel bez izolacji był wcześniej zaizolowany, tylko zdjąłem, żeby posprawdzać.

    Na czerwonym kabelku przy samym radiu jest metka:

    Natomiast dalej, już za wszystkimi wtyczkami czarnymi jest metka:

    Ponadto jest jeszcze luźny kabelek, ale z tego co mówi metka to raczej nic ważnego:

    Co więcej, w kieszonce, troche dalej znalazłem luźne przewody wraz z niepodpiętą do niczego wtyczką i nie wiem co to i gdzie to wsadzić, mozliwe ze tak było:

    Czarna wtyczka o której wspominałem prezentuje się tak i wygląda chyba ok:

    No i kabelek który był wpięty, jest nadal wpięty:

    Dodatkowo jak się polozylem i szukalem przyczyny to mozliwe ze coś obruszylem, bo ten zegarek swiftowski mi nie działa, tzn godziny nie wyświetla, choć jak przekręce kluczyk to się podświetla, ale bez godziny.

    Jeśli to może mieć jakiś wpływ, to tego dnia, dwie godziny wczesniej zamontowałem żaróweczkę led, ale taką na wypasie w podsufitówce no i w radio włożyłem nową płytę świeżo z folii CNO2

    Co to może być? : |
    Od drgań mogło się coś rozregulować, cokolwiek? Nie wiem co sprawdzać, nie mam woltomierza ; D


  • Użytkownik archiwalny

    widzę tu pioneera ?

    czerwony - zasilanie ze stacyjki
    żółty - podtrzymanie (stałe napięcie 12V)

    czarny masa.

    czerwony z zółtym połączone czyli radyjko cały czas mozesz mieć włączone bez kluczyka w stacyjce.


  • Użytkownik archiwalny

    widzę tu pioneera ?
    czerwony -
    zasilanie ze stacyjki
    żółty -
    podtrzymanie (stałe napięcie 12V)
    czarny masa.
    czerwony z zółtym
    połączone czyli radyjko cały czas mozesz mieć włączone bez kluczyka w stacyjce.

    tak, pioneer ale dość stary
    Aha, a azatem czerwony przewód miał prawo wisieć nie podpięty do niczego luzem, jeśli przy radiu jest połączony z żółtym?
    To, dlaczego radyjko nie chce działać? : (


  • Użytkownik archiwalny

    a masę ma podłączoną dobrze ? skąd jest wzięte zasilanie radia ? gdzie masz podłączoną masę ? a nie walnął przypadkiem jakiś bezpiecznik ?


  • Użytkownik archiwalny

    Ten, który Ci jeszcze nie odłączył to antena, a niebieski to sterowanie wzmacniaczem, będziesz musiał go podłączyć jak KIEDYŚ kupisz wzmacniacz
    Wtedy zobaczysz, że jednak jest ważny, resztę wyjaśniono wyżej


  • Użytkownik archiwalny

    A niebieski to
    sterowanie wzmacniaczem, będziesz musiał go podłączyć jak KIEDYŚ kupisz wzmacniacz

    a w co się go wsadza? tak z ciekawości

    a co z tym kablem z białą wtyczką?

    edit: i czemu godzina się nie wyświetla ! : (


  • Użytkownik archiwalny

    Niebieski podłączasz do wzmacniacza, zazwyczaj pomiedzy + i -, dzieki niemu wzmacniacz uruchamia się po włączeniu radia i wyłącza razem z nim.

    O ile pamiętam to do zegarka idą 4 kable, masa, zasilanie stałe zegarka, podświetlenie po przekręceniu stacyjki i ściemnienie po włączeniu świateł...zobacz sobie czego Ci brakuje

    Jak na moje to bezpiecznik, po wymianie powinien zadziałać zegarek i radio jeśli będzie dobrze podłączone

    Jeszcze jedno...pisałeś coś o zakładaniu wzmacniacza...zapamiętaj, że do wzmacniacza nie masz złączy JACK tylko RCA (zwany chinchem -"czinczem"), to są te dwa przy antenie z białym i czerwonym kolorkiem


  • Użytkownik archiwalny

    Niebieski
    podłączasz do wzmacniacza, zazwyczaj pomiedzy + i -, dzieki niemu wzmacniacz
    uruchamia się po włączeniu radia i wyłącza razem z nim.
    O ile pamiętam to
    do zegarka idą 4 kable, masa, zasilanie stałe zegarka, podświetlenie po przekręceniu
    stacyjki i ściemnienie po włączeniu świateł...zobacz sobie czego Ci brakuje

    jutro w dzień się tym zajmę, ale sporo plastiku trzeba będzie zdjąć... ;s

    I jaka mogła być przyczyna że radio zaczęlo przestawać łączyć od drgań aż nagle sie wylaczylo? ;s Co to jest za kabel podlaczany bezposrednio do radia w kształcie jacka?


  • Użytkownik archiwalny

    TO złącze ANTENY, nie załamuj mnie
    Widzę, że w tych sprawach jesteś kompletnym "lajkonikiem"


  • Użytkownik archiwalny

    ANTENA, nie załamuj
    mnie

    pierwszy raz to widzę, kompletnie sie na tym nie znam ;>

    I czy radio musi być w kieszonce, żeby działało? czy nie?; d ostatnie już glupie pytanie !


  • Użytkownik archiwalny

    Możesz je trzymać pod pachą tylko podłącz 3 kable

    Przy tej kostce przy radiu to będzie tak...
    czerwony z żółtym do plusa i czarny do masy...
    Mam na myśli te kable, które są na fotce przy której pytasz o ten niebieski, potem kolory mogą być pomieszane, więc nie wywróżę


  • Użytkownik archiwalny

    w niektórych pioneerach ... niebieksi to sterowanie antena automatyczną


  • Użytkownik archiwalny

    To to samo, tam po prostu jest impuls po włączeniu radia
    Czyli można sterować anteną, wzmacniaczem lub też podłączyć kontrolkę, która będzie sygnalizować włączone radio jak ktoś lubi


  • Użytkownik archiwalny

    Możesz je trzymać
    pod pachą tylko podłącz 3 kable
    Przy tej kostce
    przy radiu to będzie tak...
    czerwony z żółtym
    do plusa i czarny do masy...
    Mam na myśli te
    kable, które są na fotce przy której pytasz o ten niebieski, potem kolory mogą być
    pomieszane, więc nie wywróżę

    ale te przewody idą tak czy inaczej do kostki, później gdzieś w głąb auta i ja ich tam nie znajdę musialbym deske rozdzielczą zdejmować : D

    ale popatrze jutro co gdzie idzie, no ale wszystko było dobrze! : (


  • Użytkownik archiwalny

    Chodziło mi o to, że piszę o podłączeniu, na podstawie tamtej kostki.


  • Użytkownik archiwalny

    Chodziło mi o to,
    że piszę o podłączeniu, na podstawie tamtej kostki.

    jasne, tak zrobie, jesli sie uporam z tym co gdzie idzie i jak się tam dostać

    Czyli czerwony skoro przy radiu jest połączony z żółtym to przy kostce może być luzem jak na zdjęciu?


  • Użytkownik archiwalny

    O ile jeszcze ogarniam ten schemat to tak


  • Użytkownik archiwalny

    Dobra, odkręciłem dalej i odkryłem, że czarny kabelek nie jest do niczego podpięty, a dalej już nie idzie czarny tylko kolory sie zmieniają i gdzie go w takim razie podczepić? moge go odprowadzić do tej masy, ale tak nie było, a nie chce przeinaczać ;s

    edit:
    Może ktoś wie, gdzie ten czarny kabelek końcowo jest uziemiany? to zaczna coś tam szperać, bo ten zegarek też nie działa


  • Użytkownik archiwalny

    Problemów c.d.

    Podsufitówka mi święci wyłącznie w pozycji środkowej przy zamkniętych drzwiach, czyli wtedy właśnie nie powinna świecić, co jest : |


  • Użytkownik archiwalny

    Jaka etykietka jest przy tym czarnym?


Log in to reply