Swift GtI - Opiłki metalu w komorze silnika


  • Użytkownik archiwalny

    Witam wszystkich,
    Mam pytanko ponieważ ostatnio na bagnecie wyciągnąłem kawałek metalu miedzianego.
    Co to może być? Skąd to si wzięło i co to oznacza?
    Mam nadzieję że to nie koniec silnika...


  • Użytkownik archiwalny

    to nie dobrze, załapało ci jakąś panewkę więc silnik do remontu. najprawdopodobniej masz nie odpowiedni olej i podczas mocnego wysiłku silnika film olejowy został zerwany i dlatego chwyciło panewkę. rozbierz silnik zanim zatrzesz go na amen.


  • Użytkownik archiwalny

    olej dopiero co zmieniłem, miałem 10w60 castrola i taki też kupiłem ...
    czyżby podróbka?


  • Użytkownik archiwalny

    w olejach popularnych marek mobil , castrol podrobki to czesty problem - ja pewną nauczka kupuje części oraz oleje tylko w zaufanym sklepie motoryzacyjnym -wychodzi taniej jak na allegro i mam pewność.
    Przykro mi z powodu silnika. Jak najszybciej zlej ten olej i zobacz czy nie bedzie opiłkow (takich wiórków) w oleju .


  • Użytkownik archiwalny

    Przeciez nawet na byle oleju nie powinno byc takich jaj - to raczej pewne ze nie jego wina.


  • Użytkownik archiwalny

    jak nie olej to co?


  • Użytkownik archiwalny

    ps. jakie panewki powinienem kupić ? czy wymiana wymaga inderencji w silnik czy można wejść od dołu silnika?


  • Użytkownik archiwalny

    ps. jakie panewki
    powinienem kupić ? czy wymiana wymaga inderencji w silnik czy można wejść od dołu
    silnika?

    No najpierw to musisz wiedzieć co się stało i co jest do wymiany, a jak na razie nie wiesz nic, no chyba, że chcesz wróżyć z fusów..albo raczej opiłków


  • Użytkownik archiwalny

    mozna wymienic panewki od dołu bez sciągania głowicy. a jakie panewki ? to dopiero się okaże wszytko zależy jaki jest wał . w szlify się nie ma co bawić bo wały z gti sa nawęglane i utwardzane indukcyjnie każdy szlif osłabia go dość mocno. jeżeli coś jest z nim nie tak lepiej szukać jakiegoś innego nominalnego. Swoją drogą najpierw znajdź przyczynę dlaczego złapało panewkę. Ciśnienie oleju, sam olej itp...
    A dodatkowo pamiętaj ze dół silnika w gti pasowany jest w tysięcznych częściach milimetra na dole bloku masz nabite jakie są wymiary panewek - dlatego dobrze jak byś widział z jakiego bloku jest wyjęty wał... wszystko masz dokładnie podane w manualu. powodzenia


Log in to reply