Grzejący się silnik


  • Użytkownik archiwalny

    Witam, ostatnio wymieniłem olej wraz z filtrem. Po tej 'operacji' po przejechaniu 6-7 km i późniejszym staniu załącza się wiatrak, wskaźnik temp nie pokazuje żeby silnik był zagrzany ani nic.. W zbiorniczku chłodziwa dosyć często muszę braki uzupełniać ale wcześniej też tak było i nie wiatrak się nie załączał?


  • Użytkownik archiwalny

    Witam, ostatnio
    wymieniłem olej wraz z filtrem. Po tej 'operacji' po przejechaniu 6-7 km i
    późniejszym staniu załącza się wiatrak, wskaźnik temp nie pokazuje żeby silnik był
    zagrzany ani nic.. W zbiorniczku chłodziwa dosyć często muszę braki uzupełniać ale
    wcześniej też tak było i nie wiatrak się nie załączał?

    Raczej bym nie wiązał tych dwóch rzeczy ze sobą, a skupił się na problemie, który masz od dawna czyli ubywający płyn ze zbiorniczka...
    Być może zbiegło się z to z czasem, w którym wymieniałeś olej.


  • Użytkownik archiwalny

    Być może masz walnięty korek od zbiorniczka wyrównawczego i chłodziwo zamiast wracać jest po prostu wylewane poza zbiornik.


  • Użytkownik archiwalny

    Być może zbiegło
    się z to z czasem, w którym wymieniałeś olej.
    Ale mi już wcześniej ubywało płynu i nigdy nie załączył się wiatrak
    Ale skoro tak to zobaczę gdzie mi ten płyn ubywa i spróbuje to ogarnąć


  • Użytkownik archiwalny

    Ale mi już
    wcześniej ubywało płynu i nigdy nie załączył się wiatrak
    Ale skoro tak to
    zobaczę gdzie mi ten płyn ubywa i spróbuje to ogarnąć

    Odpal samochód i obserwuj węże i silnik, u mnie w swifcie jeden wąż miał dziurkę i uciekał płyn, na szczęście było to tuż przy jego końcu więc wystarczyło ucięcie fragmentu z dziurką.


  • Użytkownik archiwalny

    Ale mi już
    wcześniej ubywało płynu i nigdy nie załączył się wiatrak
    Ale skoro tak to
    zobaczę gdzie mi ten płyn ubywa i spróbuje to ogarnąć

    Obadaj bardzo dokładnie cały układ chłodzenia, a w szczególności wszystkie węże, zbiorniczek i korek od zbiorniczka.
    Jak znajdziesz wyciek, to będziemy myśleć dalej. (jeśli w dalszym ciągu będzie problem z załączaniem się wiatraku)


  • Użytkownik archiwalny

    Panowie rozumiem, że otwierając korek od chłodnicy powinienem od razu widzieć płyn? Tzn chłodnica powinna być tak jakby zalana płynym?


  • Użytkownik archiwalny

    Powinno być do pełna, a jak coś to powinno zabierać ze zbiorniczka w razie ubytku.
    Znaczy u mnie tak jest i chłodzenie mam OK
    Ponadto wygrzebałem parę danych odnośnie układu chłodzenia:

    • ciśnienie 0,9 Bara,
    • termostat otwiera się przy 82-88 stopni Celsjusza,
    • wentylator działa przy 93/98 stopni Celsjusza.

    Takie dane otrzymałem kiedyś od kolegi Erde'go przy okazji innego pytania


  • Użytkownik archiwalny

    Odpaliłem dzisiaj autko i popatrzyłem na przewody.
    Przewody są całe, z nich nie cieknie, pod zbiornikiem sucho, wczoraj dolałem płynu(przejechałem z 15km) i póki co w chłodnicy płynu jest odpowiednia ilość, ze zbiorniczka trochę mi go zabrało, pewnie żeby ten poziom wyrównać. Pod autem było sucho po jakiś 5 min od odpalenia, ale teraz moje pytanie. Czy mam go odpalić i zostawić aż silnik osiągnie swoją temperaturę?


  • Użytkownik archiwalny

    a zobacz czy przewody są bardzo twarde czy da się bez problemu zgiąć


  • Użytkownik archiwalny

    wycieku na zimnym mozesz nigdzie nie zobaczyc. jak się rozgrzeje silnik i ciśnienie w układzie skoczy od tych 0.9 bara dopiero moze zacząc wyciekać. jeździsz na płynie chłodzącym czy koncentracie ?


  • Użytkownik archiwalny

    . jeździsz na płynie chłodzącym czy

    koncentracie ?
    Ostatnio na 'koncentracie'



  • . jeździsz na
    płynie chłodzącym czy
    Ostatnio na
    'koncentracie'

    teraz już śmiało możesz dolewać wody


  • Użytkownik archiwalny

    teraz już śmiało możesz dolewać wody
    Najlepiej destylowanej!


  • Użytkownik archiwalny

    niestety - prawda jest taka ze koncenstrat będzie odparowywał bo układ chłoodzenia jest otwarty a nie zamknięty niestety.


  • Użytkownik archiwalny

    ja wodą destylowaną zajechałem pompę wody po 100 km

    teraz leję już tylko i zawsze PETRYGO ( zawsze mam w bagażniku)


  • Użytkownik archiwalny

    ja wodą destylowaną zajechałem pompę wody po 100 km

    Jak jeździłeś na samej wodzie to może i tak
    Gdyby co to ja miałem na myśli uzupełnianie koncenrtatu


  • Użytkownik archiwalny

    Odpaliłem dzisiaj
    autko i popatrzyłem na przewody.
    Przewody są całe, z
    nich nie cieknie, pod zbiornikiem sucho, wczoraj dolałem płynu(przejechałem z 15km)
    i póki co w chłodnicy płynu jest odpowiednia ilość, ze zbiorniczka trochę mi go
    zabrało, pewnie żeby ten poziom wyrównać. Pod autem było sucho po jakiś 5 min od
    odpalenia, ale teraz moje pytanie. Czy mam go odpalić i zostawić aż silnik osiągnie
    swoją temperaturę?

    Dokładnie.
    Sprawdzaj dopiero na rozgrzanym silniku.

    Wyciek spod pompy wody wykluczyłeś?


  • Użytkownik archiwalny

    Panowie rozumiem,
    że otwierając korek od chłodnicy powinienem od razu widzieć płyn? Tzn chłodnica
    powinna być tak jakby zalana płynym?

    Chłodnica musi być zawsze pełna.
    Ewentualne ubytki w niej są uzupełniane za pomocą zbiorniczka wyrównawczego.


  • Użytkownik archiwalny

    Wyciek spod pompy
    wody wykluczyłeś?
    Zrobiłem błąd i nie poczekałem aż silnik się w pełni rozgrzeje.

    • Ostatnio nawet w chłodnicy było bardzo mało płynu(wtedy samego płynu) więc coś tam dalej musi być nie tak chyba?

Log in to reply