tps a lpg.
-
Witam!
ponieważ tps mam nie podłączony w instalacji lpg, chciałbym go podłączyć.
tps mam 4 przewodowy denso.
do którego z przewodów się podpiąć? z tego co znalazłem na jednym z żółtym paskiem, na wolnych obrotach jest 0v a w momencie dodania lekko gazu wskakuje na 12v.
Czy to właściwy przwod? -
masz sie wpiac w ten so jest 0.5~3.8 V jakos i w centralce ustawic tPS 0-5V
-
no to przy pomiarach miernikiem mam takie odczyty z poszczególnych przewodów.
1. GND
2. 0-12V, przy naciśnięciu gazu pojawia się odrazu 12V.
3. 0.4-1V wartość napięcia zwiększa się z liczbą obrotów.
4. 5V praktycznie stałe 5V.więc żaden nie spełnia tego warunku:D co prawda sprawdzane było to na zimnym silniku.
Z tego obrazka wynika ze do pinu C nalezy się wpiąć?
-
a sprawdź napięcie do masy auta (np aku) a nie na pinie TPS'a. a po 2 tps 4 pinowy ma 4 przewody ?
-
Sprawdzałem napięcie do masy aku. Minus multimetru na kleme "-" aku, a plus przez szpilke na dany przwód.
Tps ma 4 piny i 4 przewody do niego wchodzą. w takiej kolejności jak napisałem.z tego schematu wynika i tak po części jest, że:
D - napięcie odniesienia 5V
C - powinno być od 0.4-5V a nie jest:d
B - napięcie przełączania
A - GNDBo rozumiem że na te odczyty ma wpływ temp silnika?
-
no to może masz strzelonego TPS'a .... hmm... mam jakiegoś na sprawdzenie wiec jak sie kiedys spota zrobi to na chwilkę podmienimy i sprawdzimy.
na te odczyty ma niewielki wpływ temperatura (znikomy).
-
A możliwe żeby tps był źle ustawiony, przez co nie można uzyskać tego napięcia?
tak czy tak spróbuję podpiąć do tego pinu C...
już zakupiłem centralkę z osprzętem bingo-m i chciałem wszystko podłączyć w weekend.
a tu jak sonda nie działa i się ją naprawi, to kolejny problem sie pojawia:D -
w litrówce miałem bingo s4 i nie mialem TPS-a podłączonego. można smiało jeździć bez niego na LPG.
-
ok no to dobrze.
ale mimo wszystko sprawdzę jeszcze tps na podstawie Twojego manuala:)
-
Wg tego schematu powinien być do pinu C podłączony. To jest bodaj brązowy z białym lub zielony z białym paskiem przewód.
-
no więc wracając z pracy po solidnym nagrzaniu silnika sprawdziłem wszystko jeszcze raz.
na przewodzie C - u mnie zielony z białym paskiem, przy włączonym zapłonie, pokazały się wartości od 0.4V do 4.4V:) więc tak jak powinno być.
Dodatkowo sprawdziłem wg manuala i wszystkie wartości omowe są prawidłowe, tak więc wychodzi na to że wszystko jest tak jak powinno.
A dla 0.89mm jest napięcie 1V, czyli też tak jak powinno z tego co wyczytalem na forach geo metro:Ptak więc może miernik mi coś nawalał rano, albo silnik musiał być rozgrzany.