Wały korbowe w GTi
-
nie wiem jak w 1.3 gti, ale np w 1.6 występowały wały korobowe z większą i mniejszą ilością przeciwwag. to zalezalo dokladnie od oznaczeń silnika. z tego co pamietam G13B tez miało swoje jeszcze jakieś wersje.
-
Ten dolny ma puste
czopy?
Ja w gti widzialem
tylko taki jak na gornym zdjeciu.Tak, ten na dole ma puste czopy...
Nie wiem dokładnie co to za wał, czy w ogóle jest z GTi? Poprzedni właściciel twierdzi że nic nie ruszał, auto jest z Niemiec z pełną dokumentacją w której ani słowa o jakiejkolwiek zmianie....
Ciekawe czy serwis coś będzie wiedział na ten temat. -
Jak ma puste czopy (maja duzy otwor w srodku) to prawdopodobnie jest z 8v.
-
mysle ze to bedzie odpowiedz:
http://allegro.pl/wal-korbowy-suzuki-swift-98-1-3-8v-g13a-xedos-fv-i2252810260.html -
mysle ze to bedzie
odpowiedz:
http://allegro.pl/wal-korbowy-suzuki-swift-98-1-3-8v-g13a-xedos-fv-i2252810260.htmlNawet na pewno, widoczne są takie same oznaczenia....
W takim razie raczej nie-powinien być użyty w GTi...
Dobrze wiedzieć, całość daje do wyważenia bo silnik ma się kręcić w miarę wysoko.... -
Jak ma się kręcić to nie baw się w wał z ośmiozaworówki bo jest miękki jak plastelina. Do sportu tylko oryginał z gti.
-
Jak ma się kręcić
to nie baw się w wał z ośmiozaworówki bo jest miękki jak plastelina. Do sportu tylko
oryginał z gti.I tak też zrobię.
Dzięki wszystkim za pomoc! -
Jak ma się kręcić
to nie baw się w wał z ośmiozaworówki bo jest miękki jak plastelina. Do sportu tylko
oryginał z gti.To jest tylko teoria, ktorej nikt nie sprawdzil. Widzialem kilka plastelinowych walow (w innych samochodach) i o dziwo nie bylo z nimi zadnych problemow w sporcie. A do prostowania wystarczyla jedna reka
-
Nie wiem czy nikt nie sprawdził, skoro ludzie zajmujący się robieniem wałów do sportu mówią, że np. wał z gti po szlifie powinien pójść do azotowania, bo będzie jak zwykły wał, czyli za miękki.
-
Nie wiem czy nikt
nie sprawdził, skoro ludzie zajmujący się robieniem wałów do sportu mówią, że np.
wał z gti po szlifie powinien pójść do azotowania, bo będzie jak zwykły wał, czyli
za miękki.To by tylko znaczylo ze azotujac zwykly dostanie sie tak twardy jak w gti
Mowie, ze nikt nie sprawdzil w naprawde wysilonym silniku co sie z tym dzieje. Naprawde malo jest silnikow, w ktorych waly nie wytrzymuja dodania 100% momentu/mocy i minimum 8tys obr (jezeli wywazone).
-
Ale wiesz... mam wał, który wytrzymał urwanie zaworu na dokręconej 3ce, potem jeszcze dokręcenie 4ki, hamowanie do prawego haka - czyli zejście do 1ki, a potem zdechło i już jechać nie chciało. Po sprawdzeniu wału, wsadziliśmy go do kolejnego silnika, który zrobił ze 12 rajdów w RPP, aż wywaliło uszczelkę (temat na inną opowieść), zaciągnęło wodę do pierwszego gara, rozsadziło cylinder, a największe kawałki tłoka były wielkości 1x1,5 cm. Wał poszedł do sprawdzenia i okazało się, że dalej jest w 0,01 mm.
Co kute, to kute . -
No jasne, ale np wal w ecoteku 1.4 prostowalo sie opierajac o niego reka i spokojnie tez dawal rade bez wywazania 7500obr 140KM. Takze to nie jest tak oczywiste. Wez tez pod uwage, ze wal z gti na 300+KM spokojnie daje rade - niech z 8v bedzie bardzo do dupy i wytrzyma te 150+ Wiem ze to takie bardzo uproszczone porownanie, ale on wcale taki tragiczny nie moze byc zeby sie mial rozleciec, bo w rajdach wieksze kupy jezdzily i sie psuly przez to ze tam 95% mechanikow to silnika poloneza nie umie dobrze poskladac.
-
Zasadniczo 95% mechaników, to ledwo co jest godne miana wymieniacza. O składaniu silnika nawet nie wspomnę.
-
Zasadniczo 95%
mechaników, to ledwo co jest godne miana wymieniacza. O składaniu silnika nawet nie
wspomnę.Oj to juz dluzsza historia
Wracajac do walu, to niestety nie znam nikogo, kto by ryzykowal swoj silnik i specjalnie testowal wal 8v ile i jak dlugo zniesie... Wiec puki sie jeszcze da, to oczywiscie lepiej trzymac sie tych z gti.