[MANUAL] czujnik halla prędkościomierza.
-
Witam!
Ostatnio zakładałem wątek odnośnie komputera pokładowego, do którego potrzebowałem impulsy drogi. Jednak okazało się ze Swiftowy VSS jest do bani i powyżej 60km/h prędkość fixuje.
Więc postanowiłem coś z tym zrobić, a mianowicie zamontować czujnik halla z prawdziwego zdarzenia;)Etapy produkcji:
-
demontaż zegarów: da się to zrobić bez sciągania kierownicy i plastików na niej. Trzeba odkręcić 2 śrubu trzymające kolumnę kierownicy w tym położeniu w jakim się znajduje, a następnie opuścić ją trochę na dół - zyskujemy dostęp do zegarów w 2min:) dalej standardowo odkręcić obudowę wokół zegarów. Przed wysunięciem zegarów należy odłączyć linkę prędkościomierza i bez problemowo wysunąć zegary:)
-
dobieramy się do zegarów. ściągamy przednią obudowę, jest na czarne zatrzaski. Odwracamy prędkościomierz tyłem (od strony ścieżek) i odkręcamy 4 śruby wokół miejsca mocowania linki. Jak to zrobimy powinniśmy bez problemu wyjąć naszego pacjenta. Prezentuje się tak:
-
do roboty. Ideą było zamocowanie 4 małych magnesików na obudowie (tej srebrnej), która jest bezpośrednio połączona z linką i czujnika halla (z wentylatora, model: ATS277), który będzie zliczał impulsy.
Aby magnesiki się mieściły, musiałem zrobić im trochę miejsca, aby o nic nie ocierały.
Od dołu wypaliłem lutownicą miejsce, przy Swiftowym VSS:
I po bokach:
-
Magnesiki przyklejałem co 90 stopni. na super glue + własne przyciąganie = są nie do ruszenia:)
-
Przyszła pora na czujnik. Czujnik jest zamocowany ok 0.5-1mm nad magnesami, w środkowej części. zalany super glue i klejem na gorąco:
-
po złożeniu wszystkiego do kupy. Włączyłem auto kalibrację i podczas poruszania komputer zaczął zliczać impulsy drogi. Po 3km kalibracji zgrubnej. na komputerze i prędkościomierzu dokładnie ta sama prędkość!:)
GREAT SUCCESS !:)
- Przy okazji zdrapałem zieloną gumę z żarówek podświetlających tablicę, co by ładniej świeciły:)
[img:center]http://img856.imageshack.us/img856/884/img7643i.jpg[/img] -
-
Witam!
Ponieważ czujnik spisywał się świetnie, postanowiłem go zrobić bardziej profesjonalnie:)
Magnesy zostały zmienione na magnesy neodymowe walcowe 3x2mm, wazne jest zeby pamietac o biegunach magnesow i wszystkie bieguny ulozyc jednakowo w stosunku do czujnika halla. A sprawdzic biegun magnesu mozna kompasem. Czujnik z wentylatora zastąpiłem nowym unipolarnym TLE4905L i umieściłem na płytce bez żadnego zalewania klejami itp:) Sygnały dochodzą do płytki za pomocą złącza 3 pin:) całość prezentuje się następująco: