pancerne silniki GTI
-
Z tego co pamiętam
fabrycznie był zalecany olej 10W-40 ale wtedy na rynku chyba nawet nie było jeszcze
olejów w pełni syntetycznych ?
Lepsza chyba duża
lepkość i bezpieczeństwo niż zerwanie filmu olejowego w skrajnych warunkach ?
Wcześniej miałem
Mobile1 5W-50 Rally formula i silnik na nim pracował głośniej... więcej różnic nie
widziałem...Mkv powiedz masz zegary temp oleju do jakiej temp udało ci sie zagrzać olej w zimie?
Ile razy masz "skrajne warunki" w ciągu roku ? Nawet do BMW m3,m5 jesli nie jest cały czas upalane nie wlewają 10w60.
I jaka masz średnia temp oleju?
Piszesz bezpieczeństwo a udało Ci sie zagrzać olej do tych powiedzmy 120st choć raz? taka temp wytrzymuje bez problemu dobry olej sytntetyczny a nawet wieksza i nie musi to byc 10w60.Producent w manualu na nasz klimat zaleca 5w30, poczytajcie TeamSwift'a
http://www.teamswift.net/viewtopic.php?f=14&t=46381&view=previous
http://www.teamswift.net/viewtopic.php?f=22&t=40147&p=303318A jak kogoś interesuje artykuł cenionego za granica sklepu Opie Oils
http://www.opieoils.co.uk/pdfs/tech-articles/10w-60-oil.pdfA tak przy okazji to na Majorce w hiszpani sniegi w tym roku.
X-max do Sporta to jest wlasnie dobrze dobrany olej
-
Ja miałem kilka razy 140 stopni
-
Ja miałem kilka razy 140 stopni
Od kiedy mam te zegary to po torze jeszcze nie jeździłem a ze względu na ciągłe szukanie optymalnego ustawienia silnika raczej spokojne jeżdżę - latem przeważnie mam okł 90 stopni a zima 80 stopni.
O 5W-30 z ciekawości mogę pomyśleć i sprawdzić oczywiście...
Ps. który w pełni syntetyczny olej jest 10W-40 ?
-
np millers cfs 10w40 jest pełnym syntetykiem PAO z potrójnymi estrami typowo wyczynowy, wytrzymuje chwilowo do 150st a normalna temp pracy 125st napewno go nie zajedziesz
napewno duzooo lepszy od castrola 10w60, znalzalo by sie wiecej przykladow takich olejów choć ja wybrał bym np 5w40 lub nawet 30, zależy jak duzo upalania auta. -
Cytat:
np millers cfs 10w40 jest pełnym syntetykiem PAO z potrójnymi estrami typowo wyczynowy, wytrzymuje chwilowo do 150st a normalna temp pracy 125st napewno go nie zajedziesz
Tylko gdzie taki kupić?
To już Liqui Moly jest made in germany i też go ciężko dostać... -
Wy tu pierdoly o olejach piszecie a ja walcze z silnikiem i tak:
Panewki korbowe nie wykazują zużycia, toki wygladają okej rowki pod pierscienie mieszczą się w normie nie mam tak dokladnych szczelinomierzy więc dokladnie nie wiem w kazdym razie 0.05 wchodzi 0.10 juz nie na pierscieniu kompresyjnym, na 2gim ciasno wchodzi 0.05 wiec wmiare si to wyglada (mierzone na starych pierscieniach)...
Pasowany pierscień w cylindrze ma luz na zamku 0.4 -0.45 wchodzi juz ciężko - fabryka to 0.2-0.3 limit 0.7 :)teraz mycie mycie i jeszcze raz myciedla niedowiarków foto:
i skladajaca sie lekko rozwiercona glowica:
-
Silnik po szwedzie zagadal od pierwszego przejechane kilkanascie kilometrow wszystko pieknie pracuje. Dodatkowo przepustnica od primery p11 2.0 16v wszystko wskazuje na to ze bedzie dobrze.
podziekowania dla none7 za pomoc i towarzystwo . -
czarna strzała góruje. nie do zajechania
-
Silnik po remoncie przejechał około 1000 km zmieniony został olej (w starym nie pływały żadne niepokojące farfocle brudy nie została w środku szmatka wkrętak ani nic innego) oraz sprawdziłem ciśnienie (silnik nie był już gorący stał jakieś 30 minut)
1-14.5 kg
2-14.5 kg
3-14.5 kg
4-14.5 kgwygląda na to że silnik jeszcze pojeździ
-
pięknie