Biegi wchodza dziwnie co wyregulowac?


  • Użytkownik archiwalny

    Biegi wchodza mi dziwnie tzn. jakby cos chaczy na zimnym 1-nka 2jka albo wsteczny nawet szarpnie ostatnio nawet jak 2 razy pod rzad wsteczny wrzucam. Czasem wsteczny niby wszedl puszcze sprzeglo i czuc jak tyka zgrzyta i po zebach jedzie. Cos moze podregulowac naciagnac w mechanizmie zmiany biegow przy skrzyni albo przy lewarku zmiany biegów w kabinie czy linka sprzegla rozlegulowana? Sprzęgło całe nowe.
    Po jakims czasie jazdy dłuższym jest lepiej.


  • Użytkownik archiwalny

    lewarka niewyregulujesz. na sztywno jest. jesli sprzeglo sie nie slizga to znaczy ze dobrze wysprzęgla wiec linka nie ma co krecic. jak wysoko sprzęgło zaczyna łapać ?. moze najwyższy czas zmienic olej w skrzyni ?

    u mnie niestety skrzynka sie rozpadła. a lubiła sobie już chrobotać itp. co dziwne rozleciał sie synchronizator 5 biegu gdzie niby on najrzadziej jest używany...


  • Użytkownik archiwalny

    Biegi wchodza mi
    dziwnie tzn. jakby cos chaczy na zimnym 1-nka 2jka albo wsteczny nawet szarpnie
    ostatnio nawet jak 2 razy pod rzad wsteczny wrzucam. Czasem wsteczny niby wszedl
    puszcze sprzeglo i czuc jak tyka zgrzyta i po zebach jedzie. Cos moze podregulowac
    naciagnac w mechanizmie zmiany biegow przy skrzyni albo przy lewarku zmiany biegów w
    kabinie czy linka sprzegla rozlegulowana? Sprzęgło całe nowe.
    Po jakims czasie
    jazdy dłuższym jest lepiej.

    Przyczyn może być wiele, więc pozostaje metoda eliminacji:

    1. Sprawdzić poziom oleju w skrzyni (ewentualnie wymienić)
    2. Sprawdzić połączenia pod autem lewarka od zmiany biegów (tuleje z plastiku nie są wieczne - do kupienia w ASO)
    3. Sprawdzić naciąg linki sprzęgła (może po wymianie sprzęgła źle wyregulowana.

    Podsumowując: Trzeba szukać


  • Użytkownik archiwalny

    Oleju nie bylo wcale albo malo;] Dolalem 2 litry i sie nie przelalo a dolewalem przez srube tam przy lince zmiany biegow. To potem regulowalem ja tylko na oko bo opisu regulacji nie zrozumialem
    Co trzeba rozebrac i gdzie by sie dostac do tych tuleji plastikowych? ASO tzn w serwisie firmowym suzuki?


  • Użytkownik archiwalny

    Oleju nie bylo
    wcale albo malo;] Dolalem 2 litry i sie nie przelalo a dolewalem przez srube tam
    przy lince zmiany biegow. To potem regulowalem ja tylko na oko bo opisu regulacji
    nie zrozumialem

    a stary zlałeś ? dodatkowo 2l ? z tego co pamiętam to do skrzyni wchodzi 2,4l.

    Co trzeba rozebrac
    i gdzie by sie dostac do tych tuleji plastikowych?

    wejdziesz pod auto to zobaczysz o co chodzi

    ASO tzn w serwisie firmowym
    suzuki?

    Autoryzowana stacja obsługi - tak serwis Suzuki ...


  • Użytkownik archiwalny

    Oleju nie bylo
    wcale albo malo;] Dolalem 2 litry i sie nie przelalo a dolewalem przez srube tam
    przy lince zmiany biegow. To potem regulowalem ja tylko na oko bo opisu regulacji
    nie zrozumialem
    Co trzeba rozebrac
    i gdzie by sie dostac do tych tuleji plastikowych? ASO tzn w serwisie firmowym
    suzuki?

    Sugeruję poczytać TUTAJ

    Oleju lejemy tylko do wysokości wlewu.
    Teraz masz go za dużo.

    Tuleje (foto + numery) są na forum.
    Trzeba wejść pod auto, wszystko jest na widoku.


  • Użytkownik archiwalny

    Wlew mialem odkrecony ale zlewu nie moglem odkrecic ;[ ok dzieki dam rade juz


  • Użytkownik archiwalny

    Wlew mialem
    odkrecony ale zlewu nie moglem odkrecic ;[ ok dzieki dam rade juz

    Jak mi nie wchodziły biegi to dopiero wymiana tulejek od lewarka zmiany biegów pomogła.
    KLIK


Zaloguj się, aby odpowiedzieć
 

Wygląda na to, że twoje połączenie z Zlosniki.pl zostało przerwane. Proszę czekać, gdy staramy się je odnowić.