Żarówka wstecznego i coś mocniejszego na przód


  • Użytkownik archiwalny

    Proszę o pomoc, nie świeci mi jeden wsteczny, jak wymienić żarówkę? 2002 rok 3d.

    P.S. Czy ktoś może stosował do Swifta mocniejsze żarówki na przód, mam na myśli Osram night breaker lub jakiś Philips?


  • Użytkownik archiwalny

    mocniejsze ? czy lepiej świecące ? mocniejszych nie powinno się zakładać ze względu na obciążenie instalacji.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja mam jakieś Philipsa +30%, nie jest to ksenon, ale drogę widać lepiej niż na zwykłych


  • Użytkownik archiwalny

    jesli nie wiesz jak sie wymienia zarowke w lampie to jedz do serwisu i sie niechwal tym za glosno.
    Jesli chodzi o zarowki mocniejsze to wytwarzaja wiecej ciepla przez co potrafia czasem nawet spalic klosz, maja miejsza zywotnosc, chyba MKV cos marudzil ze wrzucil jakies mocniesze dedykowane +5hp. Jesli nie boisz sie o klosze i ich odblask to mozesz montowac, ja bym wolal drozsza opcje:bi-xenon.


  • Użytkownik archiwalny

    lepiej świecące oczywiście


  • Użytkownik archiwalny

    Ja mam jakieś
    Philipsa +30%, nie jest to ksenon, ale drogę widać lepiej niż na zwykłych

    mam takie same. świecą dobrze. tylko niestety z tyłu założyłem wyższe opony i za nisko mi swiatlka swieca. ale ogólnie dobrze.


  • Użytkownik archiwalny

    ja bym wolal drozsza opcje:bi-xenon.

    Wiąże się z tym montowanie przetwornic. Dodatkowo montowanie xenonów w nieodpowiednich kloszach może powodować dość poważne oślepianie innych kierowców. I z tego co mi wiadomo nie do końca jest to legalne.


  • Użytkownik archiwalny

    napisalem drozsza bo nie chodzilo mi o same wrzucenie zarnikow i przetwornic, tylko przerobienie lampy na soczewke oraz zrobienie jej na gladko.


  • Użytkownik archiwalny

    Ja mam jakieś tanie gówienka o białej barwie, ale jestem mega zadowolony bo na prawdę bardzo ładnie świecą i oświetlają drogę!


  • Użytkownik archiwalny

    napisalem drozsza
    bo nie chodzilo mi o same wrzucenie zarnikow i przetwornic, tylko przerobienie lampy
    na soczewke oraz zrobienie jej na gladko.

    No to jest najlepsza opcja jaka może być. Xenon fajna sprawa.
    Tylko właśnie nie wiem jak to wygląda od strony prawnej. Gdzieś kiedyś wyczytałem, że lampa xenonowa musi mieć system regulacji poziomu świecenia i dodatkowo jakiś system spryskiwaczy. I do tego tak jak piszesz sporo kosztuje taka zabawa. I jeszcze jedną wadą jest to, że przetwornice potrafią zakłócać sprzęt elektroniczny.


  • Użytkownik archiwalny

    No to jest
    najlepsza opcja jaka może być. Xenon fajna sprawa.
    Tylko właśnie nie
    wiem jak to wygląda od strony prawnej. Gdzieś kiedyś wyczytałem, że lampa xenonowa
    musi mieć system regulacji poziomu świecenia i dodatkowo jakiś system spryskiwaczy.
    I do tego tak jak piszesz sporo kosztuje taka zabawa. I jeszcze jedną wadą jest to,
    że przetwornice potrafią zakłócać sprzęt elektroniczny.

    prawnie jest to bardzo prosto rozwiazane. Jest to nielegalne, kazda ingerencja w lapmy(nawet samo ich rozklejenie) wiaze sie z staceniem homologacji-wg prawa. Zreszta ak z wszystkim, kazdą ingerencje w aucie chocby dodanie na stale wagi czy wyciagniecie kanapy,fotela badz plastikow powinno sie zglosic i powinni zmienic dane na dowodzie.
    W realu jak zobcza soczewki i ze nie jest to zasmarkane klejem to nikt ci za to dowodu nie zabierze, nawet na same zarniki przymykaja oczy na przegladzie(znajomy smiga).
    A ze przetwornice zaklucaja to wiadomo ale jedyne na czym odczulem zmiane kiedys to na dzialaniu CB, choc bardziej sieje padajacy altek.


  • Użytkownik archiwalny

    Zreszta ak z wszystkim,
    kazdą ingerencje w aucie chocby dodanie na stale wagi czy wyciagniecie kanapy,fotela
    badz plastikow powinno sie zglosic i powinni zmienic dane na dowodzie.

    bez przesady, zmieniasz radio to też lecisz zgłosić nie popadajmy w paranoję


  • Użytkownik archiwalny

    wage masz w dowodzie, jest art. ktory mowi o tym ze powinienes zmienic ją po takich zabiegach, wywalenie kanapy badz fotela wiaze sie z zmiana ilosci miejsc w aucie ktore masz tez zapisane w dowodzie(policjant za brak miejsca moze zabrac dowod), plastiki- jest napisane ze nazewnatrz auta jak i wewnatrz niepowinno byc ostrych wystajacych elementow(wewnatrz chodzi mi o nieoslonięte arkusze blachy), wewnatrz w razie wypadku ludzie by sie cieli jak emuchy.
    W prawnie masz zapisane, lecz homologo, a zycie to 3 bajki.
    tak naprawde nawet na galke zmiany biegow, wydech itp powinienes mie homologo.
    opisane przyklady:
    http://www.tuningforum.pl/viewtopic.php?f=3&t=98443


  • Użytkownik archiwalny

    gałkę to może nie u mnie diagnosta do tego się nie przyczepił, ale za to kierownica musi być z homologacją. Moja MOMO nie przeszła, bo się uparł i już
    Pasek przyciemniający na przedniej szybie również nie może być. No chyba, że szyba już oryginalnie ma dymiony pasek.


  • Użytkownik archiwalny

    gałkę to może nie u
    mnie diagnosta do tego się nie przyczepił, ale za to kierownica musi być z
    homologacją. Moja MOMO nie przeszła, bo się uparł i już
    Pasek
    przyciemniający na przedniej szybie również nie może być. No chyba, że szyba już
    oryginalnie ma dymiony pasek.

    o glace zmiany biegow tez jest wspomniane, pisalem rzeczywistosc a prawo to 2 rozne rzeczy, niektorym przechodza przeglad auta z zestawem ksenonow w normalnych lampach eszcze diagnosci im swiatla regulują, roznie bywa a o niektorych rzeczach by czlowiek nawet niepomyslal ale zapiski są,


  • Użytkownik archiwalny

    Moja MOMO nie przeszła, bo się uparł i już

    trzeba mu ją było zdjąć i pokazać atest, ciekawe co by na to powiedział


  • Użytkownik archiwalny

    Ja w golfie miałem podobną sytuacje... kierownica MOMO oryginał ale zaraz a gdzie homologacja i te sprawy... Ja do niego żeby schylił ten tempy łeb i zajrzał na rewers... I zobaczył jakieś numerki ale dalej twierdzi że nie ma homo... Aż przyszedł stary diagnosta i się roześmiał, powiedział że jak młody (diagnosta) jest taki ambitny to na półce leży książka z homologacjami drogowymi Kierownic i niech szuka... Po 3h na stacji diagnostycznej okazało się że kierownica jest zahomologowana na 32 kraje w tym Polskę... I w ten sposób upewniłem się


  • Użytkownik archiwalny

    Dziękuje wszystkim za wyczerpujący wykład nt homologacji ale może ktoś jeszcze zabierał się za wymianę żarówek z tyłu bo do serwisu nie widzi mi się jechać.

    Jeżeli chodzi o przód to na pewno poprzestanę na mocniejszych żarówkach, ksenony jeśli są w ogóle możliwe, odpadają.


  • Użytkownik archiwalny

    A próbowałeś po prostu odkręcić lampę? Z tego co pamiętam w hatchbacku jak i w sedanie odkręca się lampę wypina z zatrzasku i gotowe


  • Użytkownik archiwalny

    A próbowałeś po
    prostu odkręcić lampę? Z tego co pamiętam w hatchbacku jak i w sedanie odkręca się
    lampę wypina z zatrzasku i gotowe

    w 3D jest tak samo jak w 5D - dwie śruby na krzyżak, lampa trzyma się wtedy na dolnych bolcach, wyciągamy ku górze, wypinamy wtyczkę, 4 haczyki na bokach i mamy wkład z żarówkami, żadnej filozofii nie ma