SS 4D 1,3 99 PB/LPG Problem ze spadającymi obrotami na zimnym silniku


  • Użytkownik archiwalny

    Witam
    Od pewnego czasu pojawił się u mnie dość nieznośny problem po dłuższym postoju (parę godzin), gdy odpalam silnik, ruszam, i przy np. zmianie biegów silnik poprostu gaśnie - oczywiście po wrzuceniu biegu odpala, ale jest to dość denerwujące, i tak do rozgrzenia silnika, później chodzi praktycznie bez zarzutu.
    Oczywiście jak mam czas to stoję i rozgrzewam silnik więc jak go odpalam to podczas postoju chodzi ciężko ale nie gaśnie - no chyba, że dodam gazu to jest momentalnie zdławiony.
    W aucie zmieniałem:
    Świece na nowe, silnik był ponoć zalewany i chodził na 3 gary.
    Palucha i kopułkę - aparat zapłonowy troszkę brudny.
    Kable WN - przemierzone miernikiem wszystkie są ok.
    Kopmuter błędów żadnych nie wykazuje ( podaje kod 12 )
    Sprawdzone wszystkie styki do czujników temperatur pod wtryskiem i do aparatu zapłonowego.

    Jest jeszcze jedna rzecz, która nasówa mi się na myśl samochód zaczął gasnąć w dosyć niedługim czasie od zmainy wydechu - środkowy i końcowy tłumik i naprawie kolektorówki.

    Po za tym jak na mój gust auto trochę dużo pali mianowicie 9,1L gazu i około litr benznyny na setkę w warunkach mieszanych - pół na pół miasto - obwodnica.

    Spaliny w normie - na gazie wręcz podręcznikowo

    Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestie


  • Użytkownik archiwalny

    hm, ja stawiam na zle ustawiony TPS

    • jak suniesz autkiem na luzie (np na rozgrzanym autku) to spada Ci odrazu do normalnych obrotów czy utrzymuje wyższe ?
    • silnik krokowy załącza się dopiero jak stanie autko ?
    • ssanie jest na zimnym ?

    A co do tego spalania... zima sie zaczęła i mi w mieście pali 10 litrów LPG (wcześniej było około 8,2), a w trasie tak jak zawsze 7,5 litra (ok 120 km/h i lubie ostro wyprzedzać jak na litra). Uważam zatem, że spalanie skoro teraz skoczyło to wyjaśnia to ochłodzenie i ssanie.



  • Na benzynie czy na gazie te objawy?


  • Użytkownik archiwalny

    Jak autko się rozgrzeje to już żadnych objawów nie ma jak schodzi z wysokich obrotów to tak koło tysiąca się zatrzymuje a po chwili schodzi lekko poniżej.
    Ssanie w autku jest tylko jaieś takie dziwne bo obroty pływają tzn między 1200 a 1700 tylko na zimnym.
    Objawy występują na benzynie i na gazie ( przełączam na gaz jak lekko się ruszy temperatura siknika - z tą różnicą, że z gazu dużo ciężej wstaje )


  • Użytkownik archiwalny

    Jak autko się rozgrzeje to już żadnych objawów nie ma jak schodzi z wysokich obrotów to
    tak koło tysiąca się zatrzymuje a po chwili schodzi lekko poniżej.
    Ssanie w autku jest
    tylko jaieś takie dziwne bo obroty pływają tzn między 1200 a 1700 tylko na zimnym.
    Objawy występują na
    benzynie i na gazie ( przełączam na gaz jak lekko się ruszy temperatura siknika - z
    tą różnicą, że z gazu dużo ciężej wstaje )

    a jakiego masz TPS, lub jak wyglada u Ciebie silnik krokowy... (najlepiej zdjecie)
    sprawdz szczelnosc wszystkich wężów w okolicach przepustnicy.


  • Użytkownik archiwalny

    No więc zdjęcia wyglądają następująco:


Log in to reply