Duże spalanie w cyklu miejskim


  • Użytkownik archiwalny

    Jakie wnioski wyciągnąć z takiego spalania na trasie i na mieście. Jedyne co mnie dręczy to błąd kod 21 Tpsa? Czasem muli i z jedynki chyba powinien mieć więcej mocy? Jakie napiecia opory powinny być na kabelkach idących do tps? Jak delikatnie naciac kabelek by nie uszkodzić nożykiem do tapet?Silnik 1.3 B MR95 Nigdzie nie doczytałem co to znaczy te MR`95??Tak mam w papierach?


  • Użytkownik archiwalny

    Jakie wnioski
    wyciągnąć z takiego spalania na trasie i na mieście. Jedyne co mnie dręczy to błąd
    kod 21 Tpsa? Czasem muli i z jedynki chyba powinien mieć więcej mocy? Jakie napiecia opory powinny być na kabelkach idących do tps? Jak delikatnie naciac kabelek by nie uszkodzić nożykiem do tapet?Silnik 1.3 B MR95 Nigdzie nie doczytałem
    co to znaczy te MR`95??Tak mam w papierach?

    Przy takim spalaniu, to mi pasuje na sondę lambda, a przewód spokojnie możesz naciąć zwykłymi nożyczkami (delikatnie okręcając nożyczki wokół przewodu), lub podgrzać na około lutownicą i zdjąć nadmiar palcami.


  • Użytkownik archiwalny

    Z tym spalaniem to muszę dokładnie sprawdzić kilka razy bo mój wskaźnik paliwa nie jest zbyt dokładny. Było mniej niz 1/4 baku a weszło tylko 22litra.

    Pomierzylem tps:
    Powinno być ze szczelinomierzem:
    Styk A&B
    0.30mm od0 do 500 om ja mam 30-50 om
    0.89mm nieskończoność u mnie pokazuje jedynkę to znaczy ze gitara.

    STYK A&D powinno byc 4370-8130 nie pamietam ale mam cos w polowie tego przedziału 6500 to tez git

    Styki A&C
    W spoczynku powinno byc 240-1140 tez ma w tym przedziale.
    Przy otwartym gazie na max 3170-6600 mam 6600.to ???

    Napięcie zmierzyłem ale trochę zle ;p Dziś może poprawie mierzyłem tylko we wtyczce miedzy terminalami A&d - 4,75, B&D - 4,95, C&D 12-14V JAK SILNIK ODPALONY.
    Napięcie ładowania aku mam 14,40v.

    Jak pomierze napiecia na podlaczonym tpsie.
    To jesli napiecie bedzie 0-3v nawet jak dodam gazu to znaczy ze przepustnica zamknieta caly czas?
    A jak bedzie 3-5v to znaczy ze otwarta caly czas?
    Jak sie bedzie zmieniac to wszystko działa?

    PO pomiarach podpoiłem tpsa pojechałem kawałek na parking wpiołem bezpiecznik i patrze ze pokazało 3 razy kod 12 a potem znów 21.

    Znalazłem w necie gdzieś bogaciej opisany ten błąd i pisało ze jest to Błąd tps`a za wysokie napięcie.
    W takim przypadku gdzie trzeba szukać przyczyny za wysokiego napięcia?

    Przepustnice trzeba wyczyścić może?
    Jak robili mi sprzęgło to powiedzieli że maja promocje na olej to mi wymienia i wymienili mi na castrola z beczki pewnie.To teraz w odmie pełno masła bo na krótkich trasach smigam 8-15km dziennie a poprzedni właściciel jeździł na rozwalonym sprzęgle jak już używał tego samochodu bo stał głównie i gazował sporo aby ruszyć to może wypchał uszczelniacze zaworów. I trochę może to przytyka przepustnice i stad ten błąd tps`a? Mam obroty mniej niz 1000. Odpala na zimnym w mniej niz 2s na ciepłym jeszcze szybciej. Filtr czysty ale pod spodem nie pływa ale mokro od skroplonych rozpuszczonych gazów z odmy.


  • Użytkownik archiwalny

    a nie ułamał Ci się może gdzieś kabelek przy TPS ? Ja miałem niedaleko wtyczki niewidocznie ułamany kabelek. I np jade jade jade... pach auto samo na maksa daje gazu i nie moge go zatrzymać... kilka razy sie stało ze w dupe komus wiade prawie, ale wychodziłem z tego cało.
    Znalazłem wreszcie nowa wtyczke skróciłem kable i wszystko git jest. Moze tez gdzies Ci kabelek nie styka albo co gorsze zwiera z innym...


  • Użytkownik archiwalny

    Lepsza pomocą by było jak by ktoś powiedział jakie ma być napięcie we wtyczce ABC.


  • Użytkownik archiwalny

    Lepsza pomocą by
    było jak by ktoś powiedział jakie ma być napięcie we wtyczce ABC.

    ja mam TPS 4 pinowy ale na 3 przewody, A ty jak podejrzewam po tym co piszesz masz 4 kabelki, więc nie jestem w stanie Ci pomóc.
    ja mam na srodkowym kabelku przy zamknietej całkowicie przepustnicy (silnik krokowy cofniety i nie dotyka) 0,55 V
    Przy otwartej maks 3,86 V


Log in to reply