[mk V 1.0] TPS - Regulacja
-
Mam Suzuki Swift MK V 1.0. Szukałem, ale nie znalazłem nigdzie informacji na temat TPS'a w autkach o pojemności 1.0.
1. Jak go wyregulować (nie jest to GTI więc proszę nie odsyłajcie mnie do manuala regulacji TPS'a w GTI)
2. Moja wtyczka do TPS'a ma 3 przewody, a sam czujnik ma 4 piny. Czy to znaczy że mam coś nie tak z wiązką elektryczną ? Patrząc od strony rozrządu, licząc piny od lewej. przewody są na: 1, 3, 4 pinie.
3. Wg ponumerowanych pinów - rezystancja czujnika przy zamkniętej przepustnicy pomiędzy pinami 1 i 3 to ok 560 Ohm, pomiędzy resztą przy zamkniętej przepustnicy nie wykazuje rezystancji.
4. Gdzieś wyczytałem, że napięcie powinno zmieniać się od 0,5 V do 5 V
Miernikiem minus na masę akumulatora, plus na 3 pinie czujnika - gdy ustawiłem 0,51 V przy zamkniętej to przy maks otwartej dostałem 3,7 V. To źle ?
5. OK, niby ustawiłem te napięcie przy zamkniętej przepustnicy na 0,5 V. Czy to nie oznacza ze obroty powinny zachowywać się w porządku gdy przepustnica jest zamknięta? A tak to gdy jadę obroty utrzymują się na 2000 obr., a potem spadają, gdy auto się nie toczy. Zauważalne sprawy: silnik wydaje się żwawszy. Od dołu lepiej ciągnie. Wg mnie obroty za wysokie więc po moich ręcznych mam ustawione tak jak wcześniej około, czyli wraca na 1100 a potem na ok 900 obr. Ale czuć ze lekko słabszy jest.
Chciałbym, aby ktoś się wypowiedział i wreszcie żeby było jasne jak wyregulować TPS w SS, które nie jest GTI.
Wszystko robione przy rozgrzanym silniku.. Moje auto to SS 1.0 MK V. pozdrawiam i proszę o odpowiedzi
PS: tak myślę i filozofuję.
- Ustawiam na 0,5 V przy zamkniętej przepustnicy.
- Podczas toczenia się przepustnica jest otwierana za bardzo i daje to 2000 obr.
Czy nie wynika z tego, że komputer ma wpisane wymagane napięcie jakie powinien dostać z TPS'a? Ponieważ napięcie mi się rozlazło i maks daje 3,7 V to aby jakieś tam wymagane napięcie otrzymać na czujniku to silnikiem krokowym za bardzo otwiera mi przepustnicę. mylę się ?
-
tak tylko dla chcących coś tam wiedzieć.
znalazłem na internecie opis, że należy wsadzić np szczelinomierz 3,5 mm pomiędzy śrube nastawczą a to co jest zamocowana linka gazu i na TPS ustawić napięcie 0,98-1,02 V mierząc na srodkowym kabelku. i szczerze powiedziawszy autko naprawde lepiej jezdzi, ale...
jak juz sie mocno nagrzeje to sie pojawia dziura mocna na dolnych obrotach na LPG. na PB jest takze slabszy na dolnych obrotach, ale góra nadal jest mocna.
czy ktos ma moze jakis inny sposob na nastawy TPS'a ?
mam 2 TPS'y i na obu jest tak samo.
bez szczelinomierza wskazuje mi napiecie 0,63 V przy zamknietej przepustnicy a przy otwartej 3,84 V. moze ktos sprawdzić czy tez tak ma ? wtyczka z 3 kabelkami