Suzi 95r kilka pytan. tpsa chlodzenie spalanie termostat czujniki


  • Użytkownik archiwalny

    Cześć wszystkim.
    Mam kilka pytań może ktoś odpowie;]
    1.3 8v mk3
    1.Jak się nazywa taki plastikowy grzybek co nakłada się na niego odmę i gdzie to kupic i co powiedzieć;p
    2.Dioda pokazała mi błąd tps`a ale autko przyspiesza osiąga wysokie obroty nie dławi się może ze 2razy się tak zdążyło po kupnie na początku.Teraz problem nie występuje.Odpala od pierwszego przy redukcji obroty rosną. Jeszcze nie kasowałem błędów jutro spróbuje zobaczymy czy jeszcze raz wyskoczy.Ale przy mieszanej nie mogę zejść poniżej 6,8 . A jak trochę deptam 140 chwile 160 tak to 100-120 trasa 120km to i z 7.9.
    Wskazówka na wskaźniku temperatury jest u mnie w połowie cały czas jak się nagrzeje i już nie drgnie. Obroty spadają z 1200 gdzieś na 800wtedy na jałowym. Tak powinno być?Jade deptam a ona w tym samym miejscu temp.Wentylator sie zalacza. Od zimnego cykl na parkingu to tak z pol godziny okolo. A na miescie to wentylator sie czesciej zalaczy ale nie na dlugo.
    3.Wskaznik paliwa dosc dwuznacznie pokazuje mi tam ponizej E sie nie dusi.Raz tak jechalem jak go kupilem.
    4.Czy ktoś mógłby mi opisać dokładnie drogę plynów chłodzących silnik. Bo np górny wąż mam ciepły chłodnica zimna i dolny zimny. To czyli dolny jest otwierany przez termostat i wtedy płynie wszystko?Wcześniej zdawało mi się ze na odwrót się grzało ale teraz miałem tak.
    5. Czy rurki i zbiorniczek wyrównawczy które idą z i od niego powinny być gorące tak samo jak te co idą do chłodnicy i sama chłodnica? Jeśli tak nie jest to w czym problem?
    Jak odpalę silnik to wskazówka temp stoji w miejscu a po 5min drgnie i zaraz po 1min-2min idzie odrazu na ta swoja pozycje w połowie zakresu może trochę ponad polowe.
    Ile jest czujników temperatury i gdzie? I który jest odpowiedzialny za wskazania w kabinie.I jak się zaczyna niebezpieczne pole na gorze to jaka to temp.?

    6. W mojej wersji jest już to gniazdo z podłączeniem pod komputer pokaże ono coś więcej niż dioda z kodami błędów?Jaki kabelek i gdzie kupić i jaki program?Auto-data może coś innego?
    Poza tym świetne auto mam wszystkie oryginalne części oprócz sprzęgła poprzednia właścicielka babcia ehh
    7.I poprosił bym jeszcze link do siłowników tylnej klapy ;p
    8.Nie mam elektrycznych lusterek jak już muszę zmienić to otwieram okno w środku nie mam gałki wszystko zaślepione to normalne?
    9.Mam uszkodzony włącznik świateł cofania to normalne ze dioda w trybie serwisowym tego nie pokazuje?To jest to coś w skrzyni biegów w komorze silnika a po lewej od akumulatora patrząc od przodu samochodu?
    10. Przednie spryskiwacze leja lukiem na pól wysokości szyby jakby miały prostatę. To normalne czy pompka już dycha?
    11.| przodu były oryginalnie wentylowane tarcze?Bo ja takie mam.
    12. A wspomaganie ma swoj zbiornik oleju cos tam trzeba grzebac i wymieniac doleac czyczekac jak padnie?
    13. Olej skrzyni biegów tez ma osobny korek jak tak to gdzie?
    Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam.
    Węgierskie opisy i rysunki nie są dla mnie do końca jasne zresztą nie wszystko tam chyba jest


  • Użytkownik archiwalny

    nie chce nic mowic, ale wiekszosc mozna znalesc w opcji SZUKAJ.

    wiele pytan moglbys pominac gdybys tylko chciał,

    pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    Odpowiedzi są dość wolne luźno opisane w opcji szukaj ja chciałem sprecyzować bardziej mój przypadek. Właśnie ułożyłem te pytania na podstawie przeczytanych postów z opcji szukaj.


  • Użytkownik archiwalny

    Cześć wszystkim.
    Mam kilka pytań
    może ktoś odpowie;]
    1.3 8v mk3
    1. chodzi Ci może o obudowę filtru powietrza
    2.1 pewnie blad nie wykasowany wiec pokazuje go.mogl byc kiedys odpalony przy odlaczonym TPS i w pamieci sie zachowalo
    2.2 nie przejmuj sie. u mnie w 1.0 tez jak jest juz nagrzany a fest to troszke nizsze obroty lapie. jesli nie gasnie, ni wydaje dziwnych dzwiekow a jest w obrotach powyzej 700 to jest ok.
    3. ponizej kreski przy E czy ponizej litery E. wskazowka moze dojsc nawet do polowy E (prawie sucho w baku) dodatkowo zaleznie od tego czy skrecasz, przyspieszasz, zwalniasz są wachania wskazówki
    4. od góry gorąco wpada, i grawitacyjnie i przy pomocy pompki przeplywa na dół chłodnicy skad idzie do silnika. górna rura zawsze jest ciepła-gorąca jak autko sie nagrzeje. jak dolna jesr gorąca to nie najlepiej
    5.1 Układ chłodznicy jest otwarty, gdy masz płynu w chłodnicy pod sam korek zalane na zimym silniku to pod wplywem nagrzewania, rozszezalnosc cieplna płynów powoduje wypchnięcie płynu z chłodnicy do zbiorniczka. gdy stygnie a układ jest szczelny to płyn jest z powrotem do chłodnicy zasysany. powinny rurki byc chłodne raczej.
    5.2 Tak jest. silnik sie nagrzewa i wskazówka dopiero w około 70 paru stopniach zaczyna sie poruszac (jak dobrze pamietam) zatrzymuje sie na okolo 92-95 (polowa skali)
    5.2 te pole to cos okolo 105-110 stopni ( temperatura wrzenia plynu ? )?
    6. jesli jednostka diagnostyczna nie jest jakos wyspecjalizowana jedynie pod suzuki to raczej nie wykarze nic więcej co dioda
    7. nie wymienialem, nie wiem
    8. a ruszasz obudową czy samym lusterkiem ? wg mnie normalne. kup sobie elektryczne
    9. To jest poprostu czujnik załączający tylne światła, wg mnie nie musi tego pokazywać. co niektorzy pisali zeby: spr. zarówki, bezpieczniki, sam czujnik
    10. moze musisz sobie przeczyscic dziurki igłą, i je ustawić pod siebie
    11. nie wiem
    12. Ma, sprawdzić raz na jakiś czas czy jest dobra ilość. Czasem wymienić (ja tego nie robie)
    13. Jest w instr. serwisowej- od strony kierowcy na scianie bocznej skrzyni wlew. spust pod

    chyba to na tyle. mam prawo sie mylic. pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    witam.ten plastikowy grzybek,to jest wedlug mnie odpowietrznik skrzyni korbowej czy jakos tak,podchodzi podobno od tico,tylko trzeba troche rzezbic


  • Użytkownik archiwalny

    Witam serdecznie i dziękuje za odpowiedzi.
    Dodatkowo tu link do tanich siłowników i innych części do Swiftów starszych.
    "http://egaraz.com/offer,cat,4691,1,swift.html"
    A widział ktoś filtr paliwa w mk3?Bo nie wpadł mi w oczy a chce go zmienic i nie wiem co kupić? A tego tpsa można wogóle gdzies kupić? Jakis zamiennik albo z mazdy albo opla czy czegokolwiek?To jest ten po lewej pod filtrem powietrza okrągły aluminiowy z czarna obudowa czy taki zwykły mały po prawej stronie pod filtrem powietrza?Tylko nie ten od powietrza niżej ;p


  • Użytkownik archiwalny

    wtyczka z 3 kablami. czemu uwazasz ze jest uszkodzony ze chcesz wymieniać. jak dobrze pamietam, czoło srebrne obudowa czarna. po przeciwnej stronie przepustnicy niz linka gazu.
    jesli filtr jest to niedaleko baku paliwa


  • Użytkownik archiwalny

    1. Nie. Odma wychodzi z pokrywy zaworów i idzie do bloku silnika jeden wężyk a drugi do filtra powietrza. Ten co do bloku jest nasadzony na takiego odwróconego grzybka przykręconego blaszka na dwie śrubki które ciężko odkręcić może na gorącym by poszło?.A mi się ułamało to na co nasadza się rurkę. Na razie zrobiłem tulejkę do środka z plastikowej rurki ;p

    Komp mi pokazuje błąd 21. Aby zresetować trzeba odpiąć uziemienie te do karoserii co idzie od aku czy tylko plus albo minus na aku odpiąć? Chyba jednak troszkę coś szarpie. I jak kupowałem samochód to miał rozwalone sprzęgło i szybko puszczali i gazowali nie wiem czy troszkę nie przepuszcza na uszczelniaczach zaworów. Nie wie ktoś czy by się ktoś podjoł w szczecinie wymiany bez ściągania głowicy. W abc powiedzieli ze sie w takie cos nie bawia;p
    A wie ktoś jak można sprawdzić wzrokowo organoleptycznie ze pompa wody działa? Chce wypłukać układ chłodzenia. Kupiłem jakiś tam środek co pisze żeby spuścić płyn dolać środka zalać woda zagrzać i wypościć i zalać znów płynem. Może to zapchać kanaliki w bloku silnika rozwalić uszczelkę pod głowica albo chłodnicę? Bo do dodatków do paliwa i olejów nie pałam sympatia i uważam ze do starych silników nie wróża nic dobrego;]A jak w tym przypadku?


  • Użytkownik archiwalny

    Odpiecie akumulatora: sciągasz jedną klemę i już jest odpięty. Ale najlepiej obie. Jak juz sciagac klemy to sobie delikatnie przetrzec mozna je papierem sciernym (ja 240 robilem). oczywiscie najpierw masowa a potem (+)

    Ja dzis odpalic nie moglem przez zasniedziale klemy - niby krecil rozrusznik ale slabiej niz powinien.


  • Użytkownik archiwalny

    Pierwszy raz słysze o tym żeby uziemiać karoserie jakiegokolwiek pojazdu...


  • Użytkownik archiwalny

    Filtr paliwa gdzieś pod kanapa? Chce wymienić filtry wszystkie i to co jest przydatne by obniżyć spalanie.I czasem wydaje mi się ze ma dużo mocy a czasem tylko jakby buczy coś za dużo powyżej 2800rmp. Ale go dopiero rozruszałem trochę to lukam co by odpaść miało ;p W odmie było na ściankach trochę żółtego masełka poczyściłem reszta wleciała do filtra ale ilości bardzo małe. Pod korkiem oleju narazie czysto.A i licznik zawyza mi o 5-6 na godzine z GPS sprawdzałem.A najlepsze ze pod siedzeniami z przodu mam wyprowadzone po dwie kostki ktos przypuszcza co za sprzet muzyczny najprawdopodobniej albo co sie tam montuje?
    Lusterka ustawiam szybkami. Wyglądają jak by były pod elektrykę.Można kupić same bebechy i przełącznik? Na stronie co podałem jest kompletne lewe.
    Dziś przesmarowałem większość gum nadwozia preparatem. W stanie wskazującym na troszke \aniedbane są tylko te od tylnich szyb bo ciężko się tam dostać. Trzeba odchylić gumkę i są tam zawiasy.
    Taka mala dygresja.
    A co do spryskiwaczy szyb przednich mogło się coś wyrobić styk w tym przełączniku bo muszę mocno do oporu dać do góry i wtedy spryskiwacze dają na pól szyby wcześniej wcale. Tryskacze sa na maksa podniesione do góry i na pewno nie są zapchane woda leci parabola startując z kata 45%.
    I czy w moim modelu jest sprzęgiełko wiskotyczne? Niby do chłodzenia jest tak czytam z opisu?Miałem wymieniane kompletne sprzęgło ale tego chyba mi nie wymienili bo nie dali części tej do zwrotu?Co to za czort?Może się spalić sprzęgło jak tego nie ma?Nie działa?Może się to zepsuć?

    Tyle pytań ;p


  • Użytkownik archiwalny

    Odpiecie
    akumulatora: sciągasz jedną klemę i już jest odpięty. Ale najlepiej obie. Jak juz
    sciagac klemy to sobie delikatnie przetrzec mozna je papierem sciernym (ja 240
    robilem). oczywiscie najpierw masowa a potem (+)
    Ja dzis odpalic nie
    moglem przez zasniedziale klemy - niby krecil rozrusznik ale slabiej niz powinien.

    U mnie od aku idzie uziemienie do karoserii. W ogóle aku jest inny niż w eu moim zdaniem taki jakiś wąski i długi z małymi klemkami.


  • Użytkownik archiwalny

    jakie opony masz ? w przypadku innych niz 155/70/R13, jesli sa inne to jest przekłamanie na liczniku. im wyzsza predkosc tym wieksze przeklamanie. jesli 175/70/R13 to moze byc nawet te 5-6 km/h przy 100 km/h.

    lusterka. kupic silniki i przelacznik. inst. el. powinna raczej byc.

    kostki pod siedzeniami moga byc od podgrzewania siedzen. duzo w aucie mozna znalesc niewykorzystanych kostek


  • Użytkownik archiwalny

    jakie opony masz ?
    w przypadku innych niz 155/70/R13, jeśli są inne to jest przekłamanie na liczniku.
    im wyższa prędkość tym większe przekłamanie. jeśli 175/70/R13 to może być nawet te
    5-6 km/h przy 100 km/h.
    U mnie przy standardowych oponach przekłamuje o 10%, tzn np przy 100 na liczniku, w rzeczywistości mam 90km/h - sprawdzone radarem


  • Użytkownik archiwalny

    ale jakie autko, jaka skrzynia


  • Użytkownik archiwalny

    ale jakie autko,
    jaka skrzynia

    Sedan 1,3 8V 1983r. Skrzynia standardowa w tym aucie.


  • Użytkownik archiwalny

    U mnie od aku idzie
    uziemienie do karoserii. W ogóle aku jest inny niż w eu moim zdaniem taki jakiś
    wąski i długi z małymi klemkami.

    "Uziemienie - połączenie elektryczne z ziemią; uziemieniem nazywa się też urządzenie uziemiające obejmujące uziom, przewód uziemiający oraz - jeśli występują - zacisk probierczy uziomowy i szynę uziemiającą. "

    Nie czepiam się , broń Boże , tylko to jakoś tak dziwnie się słyszy ...

    Kostki pod siedzeniami są od podgrzewania foteli - też mam .

    Kostek w miejscu radia jest tak dużo , bo jest tam jeszcze zapalniczka , zegar , itd , a samo radio potrzebuje też adaptera na ISO Z lusterek manualnych nie da się zrobić elektrycznych - sam próbowałem . Co do podłogi to zdejm kawałek wykładziny przy fotelu gdzieś - ja wyjąłem wygłuszenie i właśnie mam taką "fale " a wynika to z faktu że podłoga to nie jest kawałek prostej blachy . Fotele też mi tak działają


  • Użytkownik archiwalny

    A i fotel pasażera ma dwa przyciski. Ale obojętnie który nacisniesz sklada sie oparcie i fotel jedzie do przodu. Od kierowcy składa się tylko oparcie I aby przesunąć trzeba siegać po wajche od strony skrzyni biegów. Tak powinno byc czy ktos mi podmienił fotele?

    tez tak mam. ciesz sie i mów ludziom ze wysiadka z auta tylko od str. pasazera a ty sobie siedzisz w srodku

    I tak pod nogami z przodu jak sie przycisnie materjal to nierowno troche tak jak by nie było wygłuszeń. Może zamokły śmierdziały i ktoś zdjoł?

    tez tak mam, nie zagladalem pod wykladzine.

    Z tyłu mam 3pasy zapinane w pasie. Ale miejsce w plastikach na automaty samonapinające jest.

    to zamontuj te automaty



  • Cześć wszystkim.
    Mam kilka pytań
    może ktoś odpowie;]
    1.3 8v mk3
    1.Jak się nazywa
    taki plastikowy grzybek co nakłada się na niego odmę i gdzie to kupic i co
    powiedzieć;p

    To zaworek PVC ma to związek z ekologią jeśli nie trzyma w jedną stronę tzn. że jest padnięty i wymaga wymiany. Możesz go spokojnie zaślepić i też będzie dobrze. Jeśli jest walnięty to wtedy są podwyższone obroty biegu jałowego. Od Tico/Matiza nie pasuje bo jest 2 razy większy i trzeba kombinować. Ja kiedyś rzeźbiłem z nim, ale w końcu zaślepiłem oryginalny.

    2.Dioda pokazała mi
    błąd tps`a ale autko przyspiesza osiąga wysokie obroty nie dławi się może ze 2razy
    się tak zdążyło po kupnie na początku.Teraz problem nie występuje.Odpala od
    pierwszego przy redukcji obroty rosną. Jeszcze nie kasowałem błędów jutro spróbuje
    zobaczymy czy jeszcze raz wyskoczy.Ale przy mieszanej nie mogę zejść poniżej 6,8 . A
    jak trochę deptam 140 chwile 160 tak to 100-120 trasa 120km to i z 7.9.

    Teraz jest chłodniej to i mój wciąga prawie 7 literków/100 km.
    Co do kodów błędów to z tym TPS nie panikuj tylko zresetuj komputer (zdejmij klemę minusową z akumulatora na 10 minut, następnie załóż, uruchom auto i nie dotykaj gazu aż załączy się wentylator chłodnicy)

    Wskazówka na
    wskaźniku temperatury jest u mnie w połowie cały czas jak się nagrzeje i już nie
    drgnie. Obroty spadają z 1200 gdzieś na 800wtedy na jałowym. Tak powinno być?Jade
    deptam a ona w tym samym miejscu temp.Wentylator sie zalacza. Od zimnego cykl na
    parkingu to tak z pol godziny okolo. A na miescie to wentylator sie czesciej zalaczy
    ale nie na dlugo.

    To normalne

    3.Wskaznik paliwa
    dosc dwuznacznie pokazuje mi tam ponizej E sie nie dusi.Raz tak jechalem jak go
    kupilem.

    Auto ma jeszcze paliwo nawet gdy wskaźnik dotyka już góry literki E to normalne

    4.Czy ktoś mógłby
    mi opisać dokładnie drogę plynów chłodzących silnik. Bo np górny wąż mam ciepły
    chłodnica zimna i dolny zimny. To czyli dolny jest otwierany przez termostat i wtedy
    płynie wszystko?Wcześniej zdawało mi się ze na odwrót się grzało ale teraz miałem
    tak.

    To normalne - najpierw jest mały obieg zamykany przez termostat, potem termostat się otwiera i wąż górny idący do chłodnicy robi się ciepły

    5. Czy rurki i
    zbiorniczek wyrównawczy które idą z i od niego powinny być gorące tak samo jak te co
    idą do chłodnicy i sama chłodnica? Jeśli tak nie jest to w czym problem?

    Zbiornik jest zimny jeśli chłodnica jest pełna - potem może robić się cieplejszy jak płyn zwiększa objętość i nadmiar wpływa do zbiorniczka

    Jak odpalę silnik

    to wskazówka temp stoji w miejscu a po 5min drgnie i zaraz po 1min-2min idzie odrazu
    na ta swoja pozycje w połowie zakresu może trochę ponad polowe.

    To normalne - prawdopodobnie zakres początkowy wskazań zaczyna się od ok. 50 stopni C.

    Ile jest czujników
    temperatury i gdzie? I który jest odpowiedzialny za wskazania w kabinie.I jak się
    zaczyna niebezpieczne pole na gorze to jaka to temp.?

    Czujniki są dwa, który idzie na zegary to nie kojarzę. Jak chodzi wentylator to wskazówka prawie nie podnosi się poza połowę skali. Jak będzie dużo więcej tzn. że wentylator nie kręci i silnik się zdrowo gotuje

    6. W mojej wersji
    jest już to gniazdo z podłączeniem pod komputer pokaże ono coś więcej niż dioda z
    kodami błędów?Jaki kabelek i gdzie kupić i jaki program?Auto-data może coś innego?

    Nic więcej nie pokaże raczej

    Poza tym świetne
    auto mam wszystkie oryginalne części oprócz sprzęgła poprzednia właścicielka babcia
    ehh

    Bywa

    7.I poprosił bym
    jeszcze link do siłowników tylnej klapy ;p

    Poszukaj sobie na allegro wpisz siłowniki klapy swift i już

    8.Nie mam
    elektrycznych lusterek jak już muszę zmienić to otwieram okno w środku nie mam gałki
    wszystko zaślepione to normalne?

    Pod zaślepkami na dole deski rozdzielczej od strony drzwi kierowcy są kostki do podłączenia regulacji lusterek i regulacji świateł - kup sobie lusterka elektryczne i przełącznik/joystick do ich regulacji i już

    9.Mam uszkodzony
    włącznik świateł cofania to normalne ze dioda w trybie serwisowym tego nie
    pokazuje?To jest to coś w skrzyni biegów w komorze silnika a po lewej od akumulatora
    patrząc od przodu samochodu?

    Jakim cudem dioda miałaby to pokazywać? Zastanów się.
    Tak to jest w tym miejscu co opisałeś. Z reguły pomaga przelutowanie połączenia przewodu z tym czujnikiem

    10. Przednie
    spryskiwacze leja lukiem na pól wysokości szyby jakby miały prostatę. To normalne
    czy pompka już dycha?

    Pompka jest w porządku, tylko przewód idący z pompki do spryskiwaczy jest pewnie zagięty w okolicach zbiorniczka wyrównawczego cieczy chłodzącej. Też tak miałem, kombinowałem z nową pompką a wystarczyło tylko wymienić kawałek tego przewodu którym idzie płyn

    11.| przodu były
    oryginalnie wentylowane tarcze?Bo ja takie mam.

    Tak w 1.3 są wentylowane tarcze oryginalnie

    12. A wspomaganie
    ma swoj zbiornik oleju cos tam trzeba grzebac i wymieniac doleac czyczekac jak
    padnie?

    Zacznijmy od tego czy masz wspomaganie, bo nawet w zwykłej wersji kierownica lekko chodzi.
    Jeśli jednak masz wspomę to ma swój zbiornik jak otworzysz maskę to po lewej stronie jest. Sprawdź w nim poziom i kolor płynu - profilaktycznie możesz go zmienić

    13. Olej skrzyni
    biegów tez ma osobny korek jak tak to gdzie?

    Korek wlewu jest w połowie wysokości skrzyni i jest zarazem korkiem kontrolnym. Spustowy jest na dole i wchodzi do niego coś a'la imbus ale czterokątny

    Z góry dziękuje za
    odpowiedzi i pozdrawiam.

    Proszę bardzo


  • Użytkownik archiwalny

    O dziękuje
    A jak wykręcać śrubki z silnika albo czujnik wstecznego to na gorącym bo na zimnym nie chcą iść?


Log in to reply