Regulacja nawiewu wentylacji
-
Siema,
zauważyłem w swoim
wehikule (1.3 8v 5d mk4) pewną przykrą przypadłość. Nawiew mam
dwustanowy: znaczy się, wentylator kręci się tylko gdy suwak jest na max, w
pozostałych przypadkach nie działa. Czy macie pomysły od czego zacząć?siemka
W pozycji ustawionej na maxa kręci się rzeczywiście jak byłby tam ustawiony, czy może tak jak by był na pierwszym stopniu ?
Od kupienia tak miałeś, czy dopiero teraz tak się stało ? -
W pozycji na max kręci się jak na max (o ile pamiętam jak się zachowywał wentylator w moim poprzednim swifcie).
Nie jestem pewien bo intensywnie zacząłem używać wentylacji jakiś miesiąc, może dwa temu ale zakładam, że ja nic nie zepsułem i mam tak od momentu kupienia go od poprzedniego właściciela. -
hmmm no nie wiem, tam idzie taka linka od regulacji nawiewu do skrzynki z wentylatorem,
może przy samej puszce się dźwigienka wyrobiła i zaskakuje tylko w tych dwóch pozycjach.
Może ktoś będzie miał jakiś inny pomysł. -
Może ktoś będzie
miał jakiś inny pomysł.Za tym suwakiem od prędkości wiatraka jest taki prosty układzik elektryczny z którego potem wychodzi wtyczka z wieloma przewodami. Prawdopodobnie padło Ci coś w tym układziku (może coś nie styka) albo kable we wtyczce się obluzowały (w co wątpię).
-
Za tym suwakiem od
wiatraka jest taki prosty układzik elektryczny z którego potem wychodzi
wtyczka z wieloma . Prawdopodobnie padło Ci coś w tym układziku (może coś
nie styka) albo kable we wtyczce się obluzowały (w co wątpię).W manualu to chyba nazywa się rezystor, o tym mówisz ?
a właśnie Xanio ściągnij sobie manuala ( jest w faq, może być ten od gti ), tam masz rozrysowane, jak to się demontuję itd.
-
Spoko, jeżeli to układzik to jestem w stanie sobie to naprawić.
Manuala mam w formie fizycznej jakiegoś polskiego. Poszukam w nim. -
Rezystor to to raczej nie jest. Obstawiam, że jest tam kilka rezystorów przełączanych suwakiem albo jakiś stabilizator napięcia. Jak już zdemontuję cały ten panel to będę wiedział więcej.
-
Przedwczoraj zrobiło mi się to samo, tylko miałem 2 z 4 prędkości. Przełącznik rozkręciłem, ale był dobry więc tylko przeczyściłem styki. Zacząłem szukać przy wentylatorze, koło siedzenia pasażera i w końcu doszedłem co się stało. Nad wentylatorem podłączona jest wtyczka z przełącznika. Obok jest mała śrubka, po odkręceniu wyjmuje się układ regulacji. Przylutowane są tam 3 druty jako rezystory. Jeden z nich był przepalony, po zlutowaniu wszystko już było ok.
Dostęp do układu jest po wyjęciu schowka . -
Rezystor to to
raczej nie jest. Obstawiam, że jest tam kilka rezystorów przełączanych suwakiem albo
jakiś stabilizator . Jak już zdemontuję cały ten panel to będę wiedział
więcej.Rozebrałem godzinę temu - tak to wygląda:
-
Mam nadzieję, że nie rozbierałeś dlatego, że ja szukam usterki
-
Mam nadzieję, że
nie rozbierałeś dlatego, że ja szukam usterkiAż tak dobry to nie jestem Wyjmowałem całą deskę żeby się dostać do ECU to przy okazji Ci cyknąłem
-
"padł" rezystor (potocznie zwany mieczem) jesli nastawiasz nawiew na maxa to sygnal praktycznie omija miecz, jesli w innych pozycjach przechodzi przez odpowiedni opornik dzieki czemu uzyskuje się rozne prędkosci obrotowe dmuchawy. Trzeba sie dobrac do miecza i albo wymienic albo otworzyc i zapewne poprawic luty. Najgorsze będzie dostanie się do niego.
-
Ale czy ten 'miecz' to to jest to co pstryknął Erde?
-
nie wiem jak wyglada w swifcie ale sadze ze to jest ten miecz, w kazdym aucie praktycznie inny ma wzor a wewnatrz nic innego jak plytka i "kawalki opornikow, moze w namualu jakimz zanadziejsz jak wyglada ten miecz i porownasz czy to napewno to.
-
Dokładnie tak to wygląda i ta część była uszkodzona.
W środku było strasznie zapaprane, poza tym mocowanie tego suwaka się wyrobiło i nie dociskał do blaszek pod spodem. Wywierciłem w jego ośce dziurkę i zamocowałem na śrubce.
Chodzi elegancko.Dzięki wszystkim za pomoc.
-
W manualu to chyba
nazywa się rezystor, o tym mówisz ?
a właśnie Xanio
ściągnij sobie manuala ( jest w faq, może być ten od gti ), tam masz rozrysowane,
jak to się demontuję itd.podepnę się pod temat bo kilka dni temu zaczęło mi "terkotać" w wentylatorze od nawiewu. Jestem w trakcie ściągania "...workshop Manual" choć to pewnie nie ten.
Manual do GTI by Drgrin - nie działa link
Manual SA413 MK 1 - link downOgólnie to chciałem rozebrać/dostać się do wentylatora dmuchawy i poległem
- ściągnąłem trzy metalowe zaczepy/zawleczki obudowy
- odpiąłem dwa kabelki
- odkręciłem dwie śrubki trzymające wentylator
i po tym poległem. Próbowałem ściągnąć pomost idący do nadmuchu centralnej części - ciasno siedzi i nie schodzi. Później próba razem z częścią obudowy wentylatora - też porażka. I zastanawia mnie ta linka (OT) - ponoć od regulacji ale za cholerę mi się nie ruszała jak ruszałem suwakiem regulacja nadmuchu działa normalnie. Jedyne co to słychać jak wentylator "tyrkocze"; odgłos taki jak kiedyś dawał kawałek plastikowego kubeczka przy szprychach w rowerze
-
Pewnie liść tam wpadł...