Przegub wewnętrzny - kłopoty na całego


  • Użytkownik archiwalny

    Ahoj.

    Jakiś niedługi czas temu miałem wymienianą skrzynię biegów. Po tej wymianie pojawił się luz na przegubie wewnętrznym (góra-dół), ucierpiały drążki wraz z końcówkami. Wahacz już miałem wcześniej felerny, więc zakupiłem cały zestaw (drążki, końcówki, wahacz) i nadal walczę aby zdobyć przegub wewnętrzny.

    Gdzie bym nie dzwonił, to dostaję info, że nie ma w kraju tej części. Jakby tego było mało, to ponoć są różne uzębienia wewnętrzne: 20,22,23,25, w zależności od tego, gdzie i z czego był świstak robiony. Ja mam rocznik '96, z początku roku (1sza rejestracja marzec), pisze że Węgier. Skrzynia jaka siedzi weszła od '94 (czyli japoniec) i teraz się zastanawiam czy jest możliwe, że kretyni z warsztatu wcisnęli w skrzynię przegub o innym uzębieniu ? W starej skrzyni wpust jest na 22 ząbki, czyli przegub do niej powinien mieć z drugiej strony 19 ząbków.

    Przerobiłem forum przez kilka godzin i mam jeszcze większe wątpliwości. Proszę o odpowiedzi na następujące pytania:

    • przegub od 1.0 pasuje do 1.3 8V ?
    • ile jest różnych przegubów WEWNĘTRZNYCH ? Niektórzy mówią mi, że wszystkie są identyczne, niezależnie czy '94 czy '98.
    • przeczytałem, że pasuje przegub od Fiesty mk3 / mazdy 121 / suzuki baleno - prawda to ?
    • jakie wymiary powinien mieć pasujący przegub ?

    Jeden sklep proponuje mi następujący przegub: http://img109.imageshack.us/img109/8278/mz5142.jpg

    "22 frezy od strony skrzyni biegów, długośc wielowypustu 27mm, długość całego wałka 58mm aż do większej średnicy 35mm (uszczelniacz skrzyni).

    Od strony półosi 19 frezów, średnica miedzy zębami 22mm, średnica kamienia 29mm."

    Twierdzi, że powinien pasować, chociaż w katalogu ma go jako przegub do Mazdy 121 i jakiejś KIA. Nie mam możliwości rozebrania samochodu i zostawienia go tak na parę dni, więc opcja analizy wymiarów mojej sztuki odpada.

    Błagam o pomoc, bo sam się z tym nie uporam. Jeśli ktoś wie, gdzie mogę taki przegub kupić bądź posiada używany w b.dobrym stanie, to będę dozgonnie wdzięczny.

    Pozdrawiam i dziękuję za wszelkie informacje.


  • Użytkownik archiwalny

    Sprawę przegubu wewnętrznego przerabiałem jakiś czas temu. Po kilkutygodniowych poszukiwaniach doszedłem do wniosku,ze nigdzie oprócz aso nie dostane tego dziadostwa. Wspólnie ze sprzedawcą dopasowałem krzyzak od przegubu ktory pokazujesz na zdjęciu. Jednak nie pasował on na wieloklin półosi - przełożyłem jedynie z niego te 3 elementy toczne i przegub śmiga jak nowy. Z doświadczenia jeśli nie masz swojego przegubu w ręce,to nie kupuj - czarna magia w katalogach. Chyba,ze znajdziesz rozbitka z którego sam sobie go wyciągniesz


  • Użytkownik archiwalny

    Hmm,czyli mimo tego, że ten krzyżak ma 19 ząbków, to nie pasował ? A ta część z kielichem jest kompatybilna ?

    Ile jest różnych wersji ? Naprawdę nie można kupić używanego nawet przegubu bazując na modelu i roczniku ?

    Od dawna chciałem mieć swifta, ale teraz patrząc na to jak bezmyślnie rozwiązano tak bzdurną część, to mam chęć jak najszybciej się go pozbyć i kupić jakiegoś Opla... Przecież to parę kawałków metalu, ideologicznie nie różniących się niczym od innych przegubów wewnętrznych


  • Użytkownik archiwalny

    Hmm,czyli mimo
    tego, że ten krzyżak ma 19 ząbków, to nie pasował ?

    Niestety nie, ponieważ z tego co pamiętam frezy były inne

    Naprawdę nie można kupić używanego nawet przegubu bazując na modelu i

    roczniku ?

    Używany oczywiście,że można,ale co do nowego..to tak jak napisałem wyżej - niedostępny. Dodatkowo katalogi podają różne rozmiary..

    Od dawna chciałem
    mieć swifta, ale teraz patrząc na to jak bezmyślnie rozwiązano tak bzdurną część, to
    mam chęć jak najszybciej się go pozbyć i kupić jakiegoś Opla... Przecież to parę
    kawałków metalu, ideologicznie nie różniących się niczym od innych przegubów
    wewnętrznych
    Część sama w sobie nie jest bzdurna i zrobiona jest przyzwoicie - jest trwała. Problem wynika z tego,że aut tych nie jest tak dużo n rynku,jak np opel,czy vw. Do tego nie ukrywajmy,że rzadko dochodzi do awarii nie z naszej winy i co za tym idzie handlarze,czy producenci nie będą oferować części,które się nie sprzedają.


  • Użytkownik archiwalny

    Akurat z przegubem wewnętrznym do marek innych niż Opel czy Skoda jest również problem. Resztę części do świstaka jakoś znalazłem. Fakt, na niektóre musiałem 1 dzień czekać, ale są i to w całkiem znośnych cenach.

    Te rolki na krzyżaku są wymienialne ? Pisałeś, że przełożyłeś do siebie takie z krzyżaka, który pokazałem na zdjęciu. Zwyczajnie kluczem jakimś czy kwestia np. spawania/nitowania ?


  • Użytkownik archiwalny

    Te rolki na
    krzyżaku są wymienialne ? Pisałeś, że przełożyłeś do siebie takie z krzyżaka, który
    pokazałem na zdjęciu. Zwyczajnie kluczem jakimś czy kwestia np. spawania/nitowania ?

    na Twoim przegubie będą już wytarte i pewnie same zejdą. Z nowego krzyżaka z tego co pamiętam trzeba zdjąć zabezpieczenie w postaci metalowej obejmy. Żadna filozofia. Jak będziesz miał to w ręku,to będziesz wiedział co i jak


  • Użytkownik archiwalny

    Temat wreszcie wraca na 100%. Mam trochę czasu, samochód stoi w garażu rozebrany, w międzyczasie wymieniłem jeden wahacz, drążki kierownicze wraz z końcówkami, szukam łączników stabilizatorów oraz gum górnych stabilizatorów, no i wreszcie sprawdziłem jaki mam przegub wewnętrzny - 22 ząbki od strony skrzyni, 19 od półosi. Faktycznie, powodem usterki był rozsypany "wianuszek" pod jedną z rolek.

    Oglądam teraz ten krzyżak i za diabła nie wiem w jaki sposób ściągnąć te metalowe zabezpieczenie. Z chęcią kupiłbym taki krzyżaczek i wymienił te rolki. Chyba lepsze to niż używany przegub, który może niedługo iść w diabły znów.

    Prośba - powiedz dokładnie jak to odbezpieczyć nie niszcząc tych "pierścieni".


  • Użytkownik archiwalny

    moglibyscie mi panowie powiedziec gdzie dostac krzyzaka ze zdjecia?? mam samochod rozebrany i na krzyzaku jest 20 frezow.
    POMOCY swistak nie jezdzil juz 3dni


  • Użytkownik archiwalny

    Walnij mlotkiem i sam zejdzie a pierscienia nic sie nie stanie.


  • Użytkownik archiwalny

    Walnij
    mlotkiem i sam zejdzie a pierscienia nic sie nie stanie.

    tia bo bez młota to nie robota ...


  • Użytkownik archiwalny

    moglibyscie mi
    panowie powiedziec gdzie dostac krzyzaka ze zdjecia?? mam samochod rozebrany i na
    krzyzaku jest 20 frezow.
    POMOCY swistak nie
    jezdzil juz 3dni

    Bierz półoś w rękę i do sklepu motoryzacyjnego. Jeśli dobrze zagadasz,to ze sprzedawcą coś dopasujecie. Na tą chwilę już nie pamiętam,ale wydaje mi się,że zakładałem wianuszki od forda fiesty.


Log in to reply