[mk3 1.3 8V] Pompa paliwa - jakie ciśnienie?



  • Witam!

    Mam takie pytanko, bo w wyszukiwarce nie znalazłem za wiele...

    Chodzi mi o pompę paliwa do Swifta mk3 z jednopunktowym wtryskiem - jakie ciśnienie robocze ma seryjna pompa paliwa?

    Moja pompa jeszcze działa, ale jej działanie prawie całkowicie uniemożliwia mi korzystanie z radia CB...

    Sprawdzałem na pompie paliwa, która została mi z Poloneza i zakłócenia na radyjku nie występują wcale

    Sądzę, że przy odrobinie rzeźby pompkę od Poldomira da się zamontować w Suzuce, bo wymiary są podobne tak jak i mocowanie smoka (filterka).
    Problem tylko tkwi w tym, że nie wiem jakie ciśnienie osiąga seryjna pompa Suzuki.

    I jeszcze jedno pytanie - czy jakbym oryginalną pompę paliwa zastąpił nową pompą "dedykowaną" do tego modelu to czy jest gwarancja, że nowa pompa nie będzie "wyć" w cb radiu?

    Możliwe, że komutatory w silniczku pompki, która jest teraz zamontowana w zbiorniku przez te kilkanaście lat dają takie zakłócenia i wymiana na nową pomoże?

    Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi

    P.S. Jakby dostęp do pompy w Swifcie był taki jak w nowocześniejszych autach, czyli z wnętrza auta to tego wątku by nie było i nie zawracałbym Wam gitary


  • Użytkownik archiwalny

    z tego co mi wiadomo CB zakluca najczesciej alternator. na to sa filtry jesli dobrze pamietam,



  • z tego co mi wiadomo CB
    zakluca najczesciej alternator. na to sa filtry jesli dobrze pamietam,

    Ja wiem, że to pompa - zakłócenia wchodzą przez antenę - nawet w autach stojących niedaleko mojego samochodu (oczywiście z uruchomionym silnikiem) w radiach cb jest niezły brzęk...

    Przy odłaczeniu zasilania pompy na pracującym silniku efekt znika - więc jest to pompa ewidentnie. Zakłócenie też pojawia się gdy silnika nie uruchamiam, tylko włączam zapłon - pompa na chwilę uruchamia się, żeby podbić ciśnienie


  • Użytkownik archiwalny

    Cisnieniem nie masz sie co przejmowac, bo od tego jest regulator i zasadniczo kazda pompa od jednopunktowego wtrysku a nawet wielopunktowego powinna dac rade jak nie ma duzo wiekszego wydatku albo duzo mniejszego niz seria. Zasadniczo sprawna pompa od seryjnego poloneza na jednopunkcie powinna dawac rade.

    Dziwi mnie tylko to, ze pompe masz na zewnatrz - ja zawsze mialem w baku i pasowala z wielu wynalazkow typu eclipse, evo, impreza itp. Zamiennik powinien byc w IC/JC dostepny bez problemu.



  • Sprawdziłem już w katalogu firmy Fota, że pompka swiftowa ma ciśnienie 3,0 bar, a ta z Poldka tylko 1,1 bar...

    Dziwi mnie tylko to, ze pompe
    masz na zewnatrz - ja zawsze mialem w baku i pasowala z wielu wynalazkow typu eclipse, evo,
    impreza itp. Zamiennik powinien byc w IC/JC dostepny bez problemu.

    Nie zrozumieliśmy się - pompka jest w zbiorniku - chodziło mi o dostęp do niej - trzeba zdemontować zbiornik, żeby się do niej dobrać

    W autach projektowanych później np. w Lanosie, czy w Punto odkręca się klapkę pod tylną kanapą i już po chwili pompa jest w ręku...


  • Użytkownik archiwalny

    No ze zbiornikiem niestety taka lipa jest.
    Co do cisnienia pompy, to zasadniczo ciezko okreslic jakie ona podaje, bo to w samochodzie zalezy od regulatora cisnienia paliwa - zwykle gti i wiekszosc japonskich samochodow miewala 2.5bar regulatory i pompa albo jest w stanie tyle podac w calym zakresie obrotow albo nie Auta z wtryskiem jednopunktowym maja zwykle nawet mniejsze cisnienie - cos w okolicach 1-1,5bar jak we wspomnianym polonezie, co jednak nie znaczy ze pompa nie jest w stanie utrzymac 2,5bar w swifcie. Niestety sprawdzanie tego samemu zasadniczo jest nieoplacalne.


  • Użytkownik archiwalny

    rzezb z ta pompa od poloneza, cisnienie robocze wtrysku jest od 0,9 do 1,4 bara wiec ta od poldiego spokojnie wyrobi



  • rzezb z ta pompa od poloneza,
    cisnienie robocze wtrysku jest od 0,9 do 1,4 bara wiec ta od poldiego spokojnie wyrobi

    Dzięki

    Jak będzie niebawem trochę czasu w weekend to się pobawię z tą polonezowską pompką.
    Nie jeżdżę agresywnie, więc powinna wyrabiać z podawaniem paliwka

    Najwyżej jak nie zadziała jak należy to niewątpliwie plusem wyjęcia zbiornika będzie oczyszczenie jego wnętrza z tego całego syfu jaki nazbierał się tam zapewne przez 16 lat tankowania polskiego paliwa

    Napiszę co i jak



  • Auta z wtryskiem
    jednopunktowym maja zwykle nawet mniejsze cisnienie - cos w okolicach 1-1,5bar jak we
    wspomnianym polonezie, co jednak nie znaczy ze pompa nie jest w stanie utrzymac 2,5bar w
    swifcie. Niestety sprawdzanie tego samemu zasadniczo jest nieoplacalne.

    Niemniej jednak spróbuję, nic mnie to nie kosztuje - oprócz całego dnia spędzonego w kanale


Log in to reply