Geo Metro 1.0 (1994r) Wysokie obroty na luzie
-
Witam ostatnio założyłem sobie zegary z obrotomierzem i okazuje sie ze mam zbyt wysokie obroty
Po włączeniu siklnika jest około 1900-2000 (pracuje jakby na ssaniu) potem spadają do stałych 1500 Czasem nie wiadomo czemu się podnosząCo juz zrobiłęm....
1. Wymieniłem zaworek PCV
2. Przeczyściłem zaworek EGR
3 Po odłączniu silnika krokowego obroty wzrastają do ok 2300-2500
4. Starałem sie coś regulować czujnikiem położenia przepustnicy
5.śrubkę do regulacji niskich obrotów mam odkręconą maksymalnie
6.Płyn chłodniczy max
7. Wymieniłem MAP sensor (czujnik podciśnienia) kiedyś mrugało mi jego błądPytania
1.Czy jest mozliwośc ze zacioł się silniczek krokowy
2. Jak ustawić czujnik położenia przepustnicy (zdjęcie trzecie 4.)
3. Które czujniki jeszcze mogą powodować takie objawyPozdrawiam
-
Zegary masz od 1.0 czy 1.6 założone ?
-
od 1.0
http://allegro.pl/item964317227_suzuki_swift_licznik_zegary.html konkretnie te -
A i jeszcze jak najlepiej zdiagnozować co jest nie tak?
tzn co po kolei odłączać...Słyszałem ze mieszać mogą czujniki temperatury jeden jest w obudowie filtra powietrza a następne? gdzie?
ktoś w GTI miał problem z zaworem zaworek IAC. jest coś takiego w 1.0?A znalazłem jak ustawić TPS
http://www.teamswift.net/album_page.php?pic_id=2538&sid=cca60151080337f61860aa191db9cc9eoo tu lepsze http://www.teamswift.net/viewtopic.php?t=19119
Po odłączeniu TPS i ISC(krokowca) obroty są prawidłowe (1000-800) czasem (na benzynie) przy szybkim dodaniu gazu i odpuszczeniu spadają poniżej 600 i bardzo trzęsie
według tego rysunku [img:left]http://img477.imageshack.us/i/tpsadjust3wiregeo8lq.jpg/[/img]
z podanej wcześniej strony jak ustawić TPS śrubka stopująca ISC(throttle stop screw) powinna nie dotykać ISC. U mnie dotyka i da się pry tym lekko wcisnąć isc (isc pluger) nie wkładając w to siłyWięc albo winny jest isc albo coś co każe mu podnieść te obroty :O tylko co?
-
Aj panowie proszę pomóżcie
Dzisiaj próbowałem ustawić TPS za pomocą tego manuala http://www.teamswift.net/viewtopic.php?t=19119
I nie udawało mi sie to maksymalną wartość napięcia na środkowym kabelku jaką mogłem osiągnąć na to 0,84V podczas gdy powinno być "0.98v/1.02v" Krokowie nie wywierał wpływu na przepustnice minimalnie dotykał "thortle stop screw" z tego rysunku RYSUNEK ponieważ przepustnica opierała sie na śrubce do regulacji wolnych obrotów
ZDJĘCIE:
Przy próbie odpalenia silnika odpalał ale nie miał niskich obrotów (od razu gasł)Krokowie prawdopodobnie działa ponieważ przy obracaniu odkręconym TPSem przy przekręconej stacyjce wysuwał sie i chował silniczek krokowy
Czy mogę przekręcić ten motylek
aby móc ustawić tps tak aby pokazywał "0.98v/1.02v"Które czujniki mają jeszcze wpływ na korkowiec? Które to czujniki temperatury?
Pozdrawiam
-
hop hop
Sprawdziłem zaworek IAC po podaniu 12V przepuszcza powietrze...