Geo Metro 1.0 (1994r) Wysokie obroty na luzie


  • Użytkownik archiwalny

    Witam ostatnio założyłem sobie zegary z obrotomierzem i okazuje sie ze mam zbyt wysokie obroty
    Po włączeniu siklnika jest około 1900-2000 (pracuje jakby na ssaniu) potem spadają do stałych 1500 Czasem nie wiadomo czemu się podnoszą

    Co juz zrobiłęm....
    1. Wymieniłem zaworek PCV
    2. Przeczyściłem zaworek EGR
    3 Po odłączniu silnika krokowego obroty wzrastają do ok 2300-2500
    4. Starałem sie coś regulować czujnikiem położenia przepustnicy
    5.śrubkę do regulacji niskich obrotów mam odkręconą maksymalnie
    6.Płyn chłodniczy max
    7. Wymieniłem MAP sensor (czujnik podciśnienia) kiedyś mrugało mi jego błąd

    Pytania

    1.Czy jest mozliwośc ze zacioł się silniczek krokowy
    2. Jak ustawić czujnik położenia przepustnicy (zdjęcie trzecie 4.)
    3. Które czujniki jeszcze mogą powodować takie objawy





    Pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    Zegary masz od 1.0 czy 1.6 założone ?


  • Użytkownik archiwalny


  • Użytkownik archiwalny

    A i jeszcze jak najlepiej zdiagnozować co jest nie tak?
    tzn co po kolei odłączać...

    Słyszałem ze mieszać mogą czujniki temperatury jeden jest w obudowie filtra powietrza a następne? gdzie?
    ktoś w GTI miał problem z zaworem zaworek IAC. jest coś takiego w 1.0?

    A znalazłem jak ustawić TPS
    http://www.teamswift.net/album_page.php?pic_id=2538&sid=cca60151080337f61860aa191db9cc9e

    oo tu lepsze http://www.teamswift.net/viewtopic.php?t=19119

    Po odłączeniu TPS i ISC(krokowca) obroty są prawidłowe (1000-800) czasem (na benzynie) przy szybkim dodaniu gazu i odpuszczeniu spadają poniżej 600 i bardzo trzęsie

    według tego rysunku [img:left]http://img477.imageshack.us/i/tpsadjust3wiregeo8lq.jpg/[/img]
    z podanej wcześniej strony jak ustawić TPS śrubka stopująca ISC(throttle stop screw) powinna nie dotykać ISC. U mnie dotyka i da się pry tym lekko wcisnąć isc (isc pluger) nie wkładając w to siły

    Więc albo winny jest isc albo coś co każe mu podnieść te obroty :O tylko co?


  • Użytkownik archiwalny

    Aj panowie proszę pomóżcie

    Dzisiaj próbowałem ustawić TPS za pomocą tego manuala http://www.teamswift.net/viewtopic.php?t=19119

    I nie udawało mi sie to maksymalną wartość napięcia na środkowym kabelku jaką mogłem osiągnąć na to 0,84V podczas gdy powinno być "0.98v/1.02v" Krokowie nie wywierał wpływu na przepustnice minimalnie dotykał "thortle stop screw" z tego rysunku RYSUNEK ponieważ przepustnica opierała sie na śrubce do regulacji wolnych obrotów

    ZDJĘCIE:

    Przy próbie odpalenia silnika odpalał ale nie miał niskich obrotów (od razu gasł)

    Krokowie prawdopodobnie działa ponieważ przy obracaniu odkręconym TPSem przy przekręconej stacyjce wysuwał sie i chował silniczek krokowy

    Czy mogę przekręcić ten motylek

    aby móc ustawić tps tak aby pokazywał "0.98v/1.02v"

    Które czujniki mają jeszcze wpływ na korkowiec? Które to czujniki temperatury?

    Pozdrawiam


  • Użytkownik archiwalny

    hop hop

    Sprawdziłem zaworek IAC po podaniu 12V przepuszcza powietrze...


Log in to reply