[SS 1.3 94'] uszczelniacz wału.
-
Witam. Koledzy miałem zamiar dziś wymienić uszczelkę miski olejowej, ale okazało się, że nie ona jest przyczyną zafajdania jej okolic olejem ale jak mniemam uszczelniacz wału, bo jest mokro spod koła, które napędza paski alternatora, pompy wody i pompy wspomagania układu kierowniczego. Pytanie co jest elementem uszczelniającym wał, simering jakiś oring...? Generalnie robił to ktoś, dużo zabawy, robi się z kanału czy raczej z podnośnika po demontażu koła i wszystkiego co będzie trzeba?
-
Ma ktoś z kolegów wiedzę na ten temat...?
-
Pytanie co jest elementem uszczelniającym wał, simering jakiś oring...? Generalnie robił > to ktoś, dużo zabawy, robi się z kanału czy raczej z podnośnika po demontażu koła i
wszystkiego co będzie trzeba?
Jest tam simering. Żeby go wymienić musisz ściągnąć rozrząd. Kanału nie trzeba, choć przydaje się, ale można i z poziomu matki gleby to zrobić. Silnik trzeba zrzucić z poduszki przedniej, żeby dobrać się do dolnego koła pasowego (przynajmniej w gti). -
tak jak pisze kolega pod filtrem powietrza jest poduszka lewarek pod miske olejowa poduche odkrecamy i lekko opuszczamy silnik... jednak przy montażu rozrządu dobrze jest silnik podniejsc lekko w gore dlatego lewarek pod miska obowiazkowy.
Nie zapomnij jeszcze o kleju do gwintow oraz dobrych kluczach napewno koło z wału lekko nie pojdzie... -
niedawno miałem wymieniane obydwa uszczelniacze i radze by wymienić komplet robił mi to kolega mechanik zajeło mu to kilka godzin musisz wyjać cały rozrząd inaczej nie dojdziesz aby był dobry dostep wystarczy podlewarować strone od pasazera i skręcić koła w prawo duzo roboty mały koszt uszczelniacze koszt zedu dwudziestu kilku złotych
-
A może ktoś ma pomysł, co warto zrobić przy okazji... jak już będzie tak rozbabrany...
-
Przydałaby Ci się nowa uszczelka pompy oleju. Nie wiem kiedy wymieniałeś rozrząd (rolkę i pasek), pasek alternatora i pompy wody, i pompę wody. Te rzeczy ewentualnie możesz wymienić przy okazji. Poza tym nie bardzo jest co (chyba, że jeszcze olej z filtrem).
-
olej + filtr przedwczoraj, rozrząd jakieś 35tyś temu to chyba za wczesnie na nowy
-
olej + filtr przedwczoraj,
rozrząd jakieś 35tyś temu to chyba za wczesnie na nowyW wersji 1.3 8V nie musisz zdejmować silnika z poduszki. Auto na lewarek, zdejmujesz prawe przednie koło i masz już jakiś dostęp do demontażu rozrządu. Kanał nie jest konieczny, choć może się przydać, żeby odkręcić zapieczone śruby na kółkach rozrządu. Na leżąca ciężko się solidnie zaprzeć/podejść dłuższym kluczem.
Mnie czeka pewnie wymiana simeringu na wale od strony skrzyni biegów - więc Ty masz trochę łatwiej
-
"Mnie czeka pewnie wymiana simeringu na wale od strony skrzyni biegów"
Jak to zdiagnozowałeś...? Do skrzyni wali olej silnikowy?
-
"Mnie czeka pewnie wymiana simeringu na wale od strony skrzyni biegów"
Jak to zdiagnozowałeś...? Jakie objawy???
-
Nie zakładam nowe tematu, powiem tylko, że Simeringi wymienione, może się komuś przyda, jakby ktoś szukał po sklepach to pasują od Tico. Koszt dwóch (wału i wałka rozrządu) to całe 26 PLN i sucho, z boku już nie leci.