Stuki zawieszenia mk3
-
Mam taki problem jak jade "na pusto" czasem zawieszenie zastuka z tylu(sam do końca nie jestem pewien czy to przód czy tył czy tył i przód) przy skręcie, wczoraj jechałem w 4 osoby i stukało już permanentnie nawet na równej prostej drodze i tym razem miałem wrażenie jakby to było z tyłu i moje pytanie brzmi czy ktoś już miał coś takiego albo ewentualnie wie co to może być?
-
Elementów, które mogą Ci stukać w zawieszeniu jest conajmniej kilkanaście. Często ciężko ustalić czy to z przodu, czy z tyłu, bo hałas lubi się przenosić po karoserii. może to drążki, końcówki, a może tuleje lub mocowania amortyzatora. Weź pod uwagę to, że z tyłu też są wahacze. nikt Ci nie udzieli "na odległość" trafnej odpowiedzi. Jedź na jakikolwiek warsztat z podnośnikiem, daj majstrom na browarka, podniosą Ci auto i sprawdzą o co biega, to jest 5 minut roboty. Jak już będziesz wiedział o co biega i będziesz potrzebował jakichś części to się odezwij, pozdrawiam
-
Skoro stukało permanentnie przy 4 osobach więc może gdzieś wydech się tłucze...
-
Mam taki problem jak jade "na pusto" czasem zawieszenie zastuka
z tylu(sam do końca nie jestem pewien czy to przód czy tył czy
tył i przód) przy skręcie, wczoraj jechałem w 4 osoby i stukało
już permanentnie nawet na równej prostej drodze i tym razem
miałem wrażenie jakby to było z tyłu i moje pytanie brzmi czy
ktoś już miał coś takiego albo ewentualnie wie co to może być?U mnie podczas jazdy z kompletem pasażerów po wymianie amortyzatorów jakiś czas temu też stuka jak wjadę na poprzeczną nierówność. Nawet nie stuka tylko nieźle dobija - na razie się tym nie przejmuję, bo i tak auto stoi "na kołkach".
P.S. Poczekaj trochę jak stukający element się dostatecznie wybije, to będziesz na bank wiedział czy to tył czy przód
Jeśli jednak nie daje Ci to spokoju i boisz się o swoje bezpieczeństwo to podjedź do jakiegoś warsztatu typowo od zawieszeń i sprawdź - przecież nie musisz zaraz u nich tego naprawiać i dać się naciągnąć :mikolaj:
-
no dzisiaj doszło do tego jeszcze jedno ciekawe zjawisko powyżej 90 km/h kierownica wpada w dziwne drgania i mam wrażenie jakby w ogóle któreś koło z przodu drgało więc nie wiem może to faktycznie te drążki..muszę się zebrać i do serwisu podjechać
-
no dzisiaj doszło do tego jeszcze jedno ciekawe zjawisko powyżej
90 km/h kierownica wpada w dziwne drgania i mam wrażenie jakby w
ogóle któreś koło z przodu drgało więc nie wiem może to
faktycznie te drążki..muszę się zebrać i do serwisu podjechaća nie lepiej samemu to sprawdzić ? co jak co, ale drążki bardzo łatwo zdiagnozować
-
można też samemu ale na wszelki wielki niech no spec w to zajrzy bo ja raczej zielony w tych sprawach jestem
-
Jeśli chodzi o zawieszenie w mk3, to zarówno GL jak i GS:
Tył:
Pukanie na pusto lub pod obciążeniem, czasamy tylko przy wejściu w zakręt, głuche metaliczne odgłosy.
Przyczyna:
najczęściej wybite tuleje drążka reakcyjnego, najlepiej wymienić cały, ceny zaczynają się od 55 PLN.Przód:
Bicie kierownicą przy większych prędkościach, ew warkot przy hamowaniu.
Przyczyny:
1 krzywa tarcza hamulcowa, zapieczone zaciski. wymienić tarcze ew rozebrać hamulce i wyczyścić tłok w zacisku.
wybity drążek kierowniczy (często prawy).
Koziołkowanie koła przy agresywnym ruszaniu, znoszenie auta przy przyspieszeniu w przeciwnym kierunku niż przy chamowaniu.
Najczęściej wybita przednia tuleja przedniego wachacza (na wąsie z podłużnicy) czasami także luzy pionowe na swożniu wahacza, bardzo żadko luz na łożysku (piasta).
Najlepiej wszystko poglądać, podnieść autko i posprawdzać organoleptycznie gdzie jest luz, daną część wymienić (Tuleja w wahaczu to dość wredny temat bez odpowiednich narzędzi)
Przy szybkiej jeździe w łuku auto nagle się (wygina/przechyla/przeskakuje)
Prawdopodobnie luzy na końcówkach stabilizatora i luz na poduszkach stabilizatora.
Podczas jazdy po nierównościach z małą prędkością czuć "pionowe" luzy na kierownicy.
Poduszka i łożysko McPhersona. Często łożysko ma luz. W akcie desperacji można skrócić tuleję dystansową na łożysku (pomoże ale nie na długo).
To są moje roczne doświadczenia za swifciakiem oba mk3 oba 1.3 jeden gl drugi gs