Seat Ibiza 1.4 16V 2004 EPC i Check Engine błędy...


  • Użytkownik archiwalny

    Witam,
    w mojej Ibi zaraz po wymianie rozrządu i filtrów zapaliły się lampki EPC i Check Engine. Pojechałem na komputer i sczytałem błędy:
    17559 mieszanka zbyt uboga
    17961 czujnik ciśnienia atmosferycznego
    17912 obce powietrze w dolocie

    Po usunięciu błędów pojeździłem chwilę i wszystko wróciło. VAG:
    01314 engine control module

    Jeżdżę autem bo najczęściej auto uruchamia się bez błędów i diody zapalają się podczas jazdy - bez większej przyczyny. Często też po uruchomieniu auta pali się tylko Check Engine a później dopiero zapala się EPC. Dwa razy było tak, że auto przestało jechać. Wrzucasz coraz niższe biegi a auto staje, uruchamiasz ponownie i jedziesz dalej jeżeli przekroczę około 3500 obrotów to EPC zapali się za każdym razem.
    Proszę o pomoc, jestem pewien, że to ma związek z wymianą rozrządu bo wcześniej nic się nie działo.
    Zapomniałem dodać, w aucie ucieka płyn chłodzący do poziomu centymetr niżej niż minimum, jak dolejesz to ucieknie do tego samego poziomu i tłumik jest dziurawy, ta część która jest giętka przerdzewiała i niedługo ją wymienię. Dziękuję!



  • Sprawdź czy wszystko przy filtrze powietrza jest dobrze złożone - jeśli mieszanka jest zbyt uboga, to może silnik łapie lewe powietrze

    Nawet ten kod na drugim zdjęciu informuje, że jest jakaś nieszczelność przy dolocie


  • Użytkownik archiwalny

    Czy kółka rozrządu były dobrze ustawione przy wymianie, może jest przekręcony o jeden ząbek?


  • Użytkownik archiwalny

    To możliwe, bo jedyne co zrobiłem to wymieniałem filtr powietrza i byłem ostro wstawiony jutro spr czy czegoś tam źle nie zrobiłem. Chociaż co można zrobić nie tak przy wymianie filtra powietrza?


  • Użytkownik archiwalny

    Jak mogę to spr?


  • Użytkownik archiwalny

    Poprawilem ten glowny element z filtrem powietrza bo byl zle zalozony i problem zostal znacznie poprawiony. Epc i check engine zapala sie gdy zakrece Ize do 5000 obrotow, czego normalnie nie robie. Myslalem, ze problem zostal rozwiazany, ale diody zapalaja sie nadal w momencie gdy przy 110km/h zaczynam hamowac silnikiem. Nie wiaze sie to z zadnymi konsekwencjami, jest po prostu irytujace. Czy ktos ma pomysl co jeszcze moge zrobic? Rozwazam wymiane czujnika stopu chociaz ze swiatlami wszystko ok... Prosze o pomoc.


  • Użytkownik archiwalny

    Jestem w 99% pewny, że rozrząd przeskoczył o ząbek. Czy mogę prosić o ilustracje jak powinien być ustawiony?


  • Użytkownik archiwalny

    Jestem w 99% pewny,
    że rozrząd przeskoczył o ząbek. Czy mogę prosić o ilustracje jak powinien być
    ustawiony?

    Poszukaj na necie servie manuala, tam powinno wszystko być, ew. mogę polecić forum.vwgolf.pl - ten sam silnik był w golfie montowany.


  • Użytkownik archiwalny

    Doszliśmy z mechanikiem do wniosku, że z paskiem jest wszystko ok. Mam bardzo głośny i skorodowany układ wydechowy, czy takie problemy może powodować zużyty katalizator?