LPG w fav
-
eee późno już trochę jak dla tego modelu auta ale.... pobawić sie i zagazować to to ??? instalacje są coraz tańsze itd,ale nie tędy droga,wielu z was ma LPG i może podzielili byście sie opiniami i konkretnymi przykładami np modeli parowników??? jak duży zbiornik macie zamontowany w kole? oczywiście pytanie dotyczy najprostszego wydania fav bez kat
-
Jeżeli nie są Ci straszne regulacje gazu (wielokrotnie opisywane na forum) oraz inne niedogodności związane z gazem to jak najbardziej zakładaj. Na każde 100km zaoszczędzisz ok 10 zł a co najciekawsze praktycznie nie ma różnicy w spalaniu czy miasto czy trasa zawsze w granicach 9 - 10 L. A jak się naczytałeś że na trasie pali 7 to możesz to wsadzić między bajki Może i da się to osiągnąć ale auto nie ma mocy i jet to bardzo nie zdrowe dla silnika.
Co do samej instalacji to poczytaj tutaj:
http://zlosniki.pl/stary_zlosniki/showflat.php?Number=387212 -
hm sporo postów przeciw lpg ale są i pozytywne,no wiem już jakie zbiorniki macie,wiem że LOVATO podciśnienie-bo to fav bez kat czyli elektronik odpada bo co mu podepne???jeszcze potrzebowałbym jakiś mądrych uwag odnośnie doprowadzenia samego gazu do miksera i sposobu jego montażu jak i nalepszego miejsca dla parownika i miejsc wpięcia w układ (instalacje zamontuje własnymi siłami-dlatego moja prośba o wklejenie ewent. fotek)
-
Parownik tylko i wyłącznie elektronik !!! podpina się go pod centralkę.
Dodaję zdjęcia jakie mam na kompie może się przydają, u mnie tak właśnie jest to zamontowane i nie ma problemów. -
super fotki hm?elektronik podpięty pod centralkę?? co masz tu na myśli-samo sterowanie to wewnątrz autka? i skoro już tyle mi pomogłeś to może dorzucisz jeszcze fotkę jakąś lub opisowo wytłumaczysz miejsca wpięcia trójników w układ chłodzenia( jeżeli opisowo to podaj jakieś odległości od góry bądz dołu-nie tylko mi sie przydadzą!!) jeszcze raz dziękuje
-
Zdjęcie trójników dodałem w poprzednim poście żeby były wszystkie razem, co do centralki to mam na myśli ten przełącznik benzyna/lpg tylko do elektronicznego trzeba inną centralkę; cena jest praktycznie taka sama, z doświadczenia innych użytkowników elektroniczne parowniki sprawiają mniej problemów niż podciśnieniowe, różnicy w cenie praktycznie nie ma.
Po założeniu instalacji LPG wyprzedź zapłon o jakieś 2 mm na obwodzie wspornika przewody palec rozdzielacza, kopułka i nowe świece to podstawa prawidłowej pracy silnika, przerwę na świecach ustaw na 0,5mm przerób dolot powietrza na zimne (wywal termostat i zaślep otwór ciepłego) po tych modyfikacjach nie odczujesz spadku mocy na LPG. -
ogólnie dysponuje egzemplarzem w stanie prawie idealnym (59 tkm) i takie pierdoły jak kable świece mam akurat prawie nowe,pogląd jakiś dzięki Twoim fotkom też ,zgromadzę materiał i zobaczymy jak to będzie śmigać na LPG,(miałem kiedyś turbo benzynę w KJtronicu w której założyłem LPG i pomimo swoich niedoskonałości jeździło to to i favka bedzie latać)
-
Jak ma paliwo i powietrze to pojedzie ale pytanie jak ... widziałem instalację LPG założoną w maździe przy pełnym wtrysku parownik podciśnienie bez miksera tylko wbita rurka doprowadzająca gaz od parownika bo przewodu doprowadzającego powietrze do filtra i też to działało ale ... auto gasło mocy brak wyregulować ciężko i o dziwo przechodziło to przeglądy i było wbite do dowodu. Ale bardziej opłacało się jeździć na PB bo palił ok 6L a gazu 14L.
Tak że zrób sobie porządnie żeby to miało sens.
Poczytaj jeszcze tutaj:
http://www.skoda.biezanow.net/nagaz5.htm -
butla z zaworem już jest,parownik LOVATO elektronic też,-jeszcze na stole ale nie mam http://zlosniki.pl/images/markup_panel/default/bigger.gifwszystkich elementów żeby zacząć montaż-wszystko jest oczywiste ale mikser???
czy takiego miksera używacie??? http://www.allegro.pl/item973861122_mikser_pierburg_2e_do_gaznika_fi30_skoda.html
czy może któryś inny z fotek???? i jakie opinie o nich macie ???wybrałem ten z pierwszej fotki gdyż jest najwięcej opinii o nim na różnych forach i tak jak doczytałem najbardziej polecana wersja z palnikiem 32 i taka do mnie już jedzie
-
priva nie moge wysłać wiec muszę zapytać tutaj- pierwsza kwestia to czy ten parownik jest na oryginalnym mocowaniu tak do przodu wysunięty??mocowanie przykręcone do śruby od wspornika skrzyni??? i nie musiałeś przerabiać dolnego węża od zbiornika wyrównawczego?? bo mi jakoś nijak nie pasuje i myśle nad zamontowaniem go ciut wyżej nad rurkami hamulcowymi
a druga to czy ten mikser(mam identyczny i jest z pierścieniem) i powiedz ten pierścień masz włożony gdzie??
-
Nie jest na oryginalnym wsporniku bo wcześniej miałem parownik tomasetto i wymieniłem właśnie na ten ale wspornik był prawie taki sam tylko powyginany i dlatego zostawiłem stary tylko trochę powiększyłem otwór na śrubę bo w starym była mniejszej średnicy. Nie wiem o jakie pierścień Ci chodzi ?
Jak pójdę do auta to porobię więcej zdjęć parownika bo nic tam nie było trzeba przerabiać co prawda instalację montował mi gazownik.
Najważniejsze żeby parownik był poniżej zbiorniczka wyrównawczego żeby się nie zapowietrzał. -
http://www.allegro.pl/item999527076_mikser_lpg_mieszalnik_gazu_pierburg_2e_niski.html
np na tej aukcji masz mikser który jest dwuczęściowy tzn góra+pierścień- bo normalnie samej górnej części nie można zamontować gdyż przeszkadza śruba ta na klucz 10 gdyż natrafia ona na odlew w spodniej części miksera ( akurat jest tam wkręcone kolanko w mikserze doprowadzające gaz)
-
kilka fotek z mojej pracy - w sumie nie ma nic nowego w nich ale wrzucam między innymi jako przykład montażu miksera
z dodatkowych informacji podaje że szpilki M5 jakie są potrzebne muszą mieć 40mm ja uciąłem na 45 dlatego troszkę są za długie co w niczym nie przeszkadza,z elementów miedzianych potrzebnych do wyjścia z filtra użyłem kolanek 18 dwu kielichowych co idealnie pasuje w miejsce jakie jest przewidziane na doprowadzenie dodatkowych przyłączy do filtra
i tym sposobem moja fav nakładem ok 300zł plus dwa dni pracy śmiga już na LPG na porządnie zrobionej istalce