Dmuchawa elektryczna nagrzewnicy
-
Tobias Użytkownik archiwalnynapisał 11 mar 2010, 11:23 ostatnio edytowany przez Tobias 11 paź 2016, 16:59
(Skoda Favorit 91r.)
Witam,
mam problem z wentylatorem w nagrzewnicy, przy włączaniu na 2 stopień (przy okazji dodam, że 1 stopień działa na takich samych obrotach jak 2, ale podobno to normalne dla tego modelu)słychać często głośne chrobotanie. Napisałem często bo jak chrobocze i włączę na 3 "bieg/stopień" to czasami przestaje chrobotać, ale po wjechaniu w dziurę na drodze znów zaczyna hałasować. Dodatkowym efektem jest często brak strumienia powietrza z dmuchawy mimo iż słychać, że działa. Domyślam się, iż coś tam się poluzowało i wiatraczek niekoniecznie chce się kręcić wg prawidłowej osi, lub może dostał się tam jakiś "syf". Ponieważ nie mam zielonego pojęcia jak to ustrojstwo działa i jak jest skonstruowane zwracam się do Was o pomoc:)
Co trzeba zrobić, żeby dostać się w omówione miejsce i sprawdzić co jest nie tak? Jeśli trzeba wyjąć całą nagrzewnicę to czy jest sens grzebania w niej czy lepiej kupić "nową"?Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
-
fav135 Użytkownik archiwalnynapisał 13 mar 2010, 11:52 ostatnio edytowany przez fav135 11 paź 2016, 16:59
Żeby się dostać do silnika dmuchawy nie trzeba wyciągać nagrzewnicy. Wystarczy zdjąć górę obudowy, łatwe do zrobienia.
-
Tobias Użytkownik archiwalnynapisał 17 mar 2010, 07:03 ostatnio edytowany przez Tobias 11 paź 2016, 16:59
Faktycznie, aż mi wstyd że sam na to nie wpadłem, dzięki za pomoc Okazało się, że plastikowa "obejma" od silniczka się ułamała i przy dużych drganiach wirniki ocierają o obudowę nagrzewnicy. Jeszcze nie wymyśliłem żadnej prowizorki więc jak ktoś ma jakiś fajny patent to chętnie posłucham
Mam jeszcze jedno pytanie w tym temacie, mianowicie czy to normalne, że na pierwszym i drugim biegu silniczek dmuchawy pracuje na takich samych obrotach?
-
fav135 Użytkownik archiwalnynapisał 17 mar 2010, 17:09 ostatnio edytowany przez fav135 11 paź 2016, 16:59
Nie normalne, bo jaki byłby sens w 2 takich samych biegach.
-
Tobias Użytkownik archiwalnynapisał 18 mar 2010, 07:19 ostatnio edytowany przez Tobias 11 paź 2016, 16:59
Sensu to nie ma, dlatego pytam. Po prostu się zastanawiam czy to przypadłość tego modelu skody, bo podobno wiele favoritek tak ma, byłem ciekaw czy ktoś z forumowiczów również ma taki problem.
W eksploatacji auta nie jest to jakiś wielki mankament, przynajmniej tak mi się wydaje, bo może jednak jest to oznaka jakiegoś większego problemu z elektryką lub coś jeszcze gorszego o czym nie wiem;) -
fav135 Użytkownik archiwalnynapisał 23 mar 2010, 06:26 ostatnio edytowany przez fav135 11 paź 2016, 16:59
U mnie chodziło na każdym biegu inaczej.
6/6