Analiza spalin Swift Gti
-
Pisze tutaj może więcej osób przeczyta podpowie coś
ostatnio byłem na przeglądzie i na analizie wyszły mi takie wyniki
obroty jałowe:
CO-0.82%
CO2-13.5%
HC-261
O2-2.04%
Lambda-1.063
To daje AFR na poziomie 15.57Za duzo tlenu w spalinach i za uboga mieszanka, wymieniłem sondę na oryginał Denso i po ponownym sprawdzeniu na analizatorze jest tak:
jałowe:
CO-0.79%
CO2-14.3%
HC-255
O2-1.30%
Lambda-1.027
AFR-15.06podwyższone rpm:
CO-0.86%
CO2-14.7%
HC-85
O2-0.7%
Lambda-1.004
Afr-14,74Widać ze teraz lambda po wymianie pracuje poprawnie, wcześniej na starej jej odłączenie nie dawało żadnej różnicy. Auto nie ma katalizatora tylko tłumik przelotowy w obudowie kata, potem jest jeszcze tłumik środkowy przelotowy i końcowy tez przelot, średnica rur wydechu to 55cm.
Zastanawiam sie z czym związane jest przekroczona norma CO i HC, choć na podwyższonych widać węglowodory maleją.
Auto w trasie ma raczej dobre spalanie bo wyszło mi 6,5l na 100km ale wcale go nie oszczędzałem, gorzej w mieście i krótkich odcinkach 5-10km nie zejde niezaleznie od stylu jazdy ponizej 10l
To ze jest dalej za duzo tlenu to dlatego ze sie mieszanka nie spala do konca czy mam jakieś nieszczelności w układzie wydechowym choć raczej to odpada.
Jakies wskazówki co sprawdzić?