hamulce problem


  • Użytkownik archiwalny

    mam problem z nierównym rozkładem siły hamowania kół przednich. Prawe jest prawie 30% słabsze (granica tolerancji na przeglądzie) - co moze być tego przyczyną? Tył (róznica sił około 7%) i ręczny są ok.
    Moze to nierówno zużyte klocki? tarcze? lub wyrobione jarzma? Miał ktoś taki probelm?


  • Użytkownik archiwalny

    mam problem z nierównym rozkładem siły hamowania kół
    przednich. Prawe jest prawie 30% słabsze (granica
    tolerancji na przeglądzie) - co moze być tego
    przyczyną? Tył (róznica sił około 7%) i ręczny są
    ok.
    Moze to nierówno zużyte klocki? tarcze? lub wyrobione
    jarzma? Miał ktoś taki probelm?

    Obstawiam że ci sie tłoczek zapiekł.


  • Użytkownik archiwalny

    mam problem z nierównym rozkładem siły hamowania kół
    przednich. Prawe jest prawie 30% słabsze (granica
    tolerancji na przeglądzie) - co moze być tego
    przyczyną? Tył (róznica sił około 7%) i ręczny są
    ok.
    Moze to nierówno zużyte klocki? tarcze? lub wyrobione
    jarzma? Miał ktoś taki probelm?

    Tak jak napisał Sala. Masz zapieczony, lub "przypieczony" (tj działa ale z trudem) tłoczek. Musisz zdjąc zacisk, pod gumke tłoczka wstrzyknąć płynu hamulcowego, wepchnąc go do oporu, wypchnąc pedałem i tak az do momentu kiedy bedzie chodził. Tylko ostroznie zebyś nie wypchnał go za bardzo


  • Użytkownik archiwalny

    Tak jak napisał Sala. Masz zapieczony, lub "przypieczony" (tj działa ale z trudem) tłoczek. Musisz zdjąc zacisk, pod
    gumke tłoczka wstrzyknąć płynu hamulcowego,
    Hmm, mogę prosic o "jasniejszy" opis, w które miejsce wstrzyknąć ten płyn? Pomiędzy tłoczek i cylinderek(przy wepchniętym czy wypchniętym tłoczku)?


  • Użytkownik archiwalny

    Hmm, mogę prosic o "jasniejszy" opis, w które miejsce
    wstrzyknąć ten płyn? Pomiędzy tłoczek i
    cylinderek(przy wepchniętym czy wypchniętym
    tłoczku)?

    najprawdopodobnij tłoczek będzie wepchnięty do środka wstrzyknij na niego troszkę płynu naciskając hamulec on zacznie sie wysuwać uważaj tylko żeby niewyszedł zadaleko, jak niebedzie się chciał ruszyć spróbuj go obrócić choć troszkę i może się odblokuje


  • Użytkownik archiwalny

    musisz odkręcic zacisk (wystarczy ze odkręcisz dolna srube mocowania i odchylisz zacisl do góry) wyjać klocki i sciagnąć tarczę (bedzie wygodniej) masz przed soba tłoczek hamulców przednich (w ksztalcie walca srednicy ok 3-4 cm) na nim powinna być taka guma, która go uszczelnia, z zewnatrz i chroni przed zanieczyszczeniami. Musisz odchylić tę gume na tłoczku (walcu) i wstryknąć pod nia troszke płynu (nie pokalecz tej gumy). potem musisz rozruszać tłoczek, na przemian wciskając pedał hamulca (ostroznie zeby nie wyszedł za daleko) i wciskajac (np breszka) tłoczek spowrotem. Cała filozofia. <img src="/images/graemlins/waytogo.gif" alt="" />


  • Użytkownik archiwalny

    musisz odkręcic zacisk (wystarczy ze odkręcisz dolna srube mocowania i odchylisz zacisl do góry)
    wyjać klocki i sciagnąć tarczę (bedzie wygodniej) masz przed soba tłoczek hamulców
    przednich (w ksztalcie walca srednicy ok 3-4 cm) na nim powinna być taka guma, która go
    uszczelnia, z zewnatrz i chroni przed zanieczyszczeniami. Musisz odchylić tę gume na
    tłoczku (walcu) i wstryknąć pod nia troszke płynu (nie pokalecz tej gumy). potem musisz
    rozruszać tłoczek, na przemian wciskając pedał hamulca (ostroznie zeby nie wyszedł za
    daleko) i wciskajac (np breszka) tłoczek spowrotem. Cała filozofia.
    Dobra rada podwarunkiem ze tloczek niejest zardzewialy ,sprawdz czy tlok niejest skorodowany (najlepiej troche go wypompuj i odchyl te gumke co opisuje wyzej Mate) jezeli jest skorodowany to wymien na nowy zestaw tlok z gumkami +smar to koszt ok 30zeta ,jezeli masz dobry tlok i chcesz dobrze naprawic jego ciezka prace to kup zestaw gum tloczka i zmien je.Zwroc tez uwage czy po cofnieciu tloczka zacisk hamulca przesowa sie moze byc zapieczona prowadnica (sworzen) lub krzywa i wtedy zle pracuje ,i najwazniejsze sprawdz czy klocki sa luzno w jarzmie w razie potrzeby oczysc jarzmo.


  • Użytkownik archiwalny

    musisz odkręcic zacisk (wystarczy ze odkręcisz dolna srube mocowania i odchylisz zacisl do góry) wyjać klocki i
    sciagnąć tarczę (bedzie wygodniej) masz przed soba tłoczek hamulców przednich (w ksztalcie walca srednicy ok
    3-4 cm) na nim powinna być taka guma, która go uszczelnia, z zewnatrz i chroni przed zanieczyszczeniami. Musisz
    odchylić tę gume na tłoczku (walcu) i wstryknąć pod nia troszke płynu (nie pokalecz tej gumy). potem musisz
    rozruszać tłoczek, na przemian wciskając pedał hamulca (ostroznie zeby nie wyszedł za daleko) i wciskajac (np
    breszka) tłoczek spowrotem. Cała filozofia.
    Dzięki <img src="/images/graemlins/uklon.gif" alt="" />