Obcieranie po wymianie szczęk
-
Witam
Dwa dni temu uciązliwe chrobotanie zmusiło mnie do zdjęcia tylnych bębnów i wymiany szczęk. Nie jestem mechanikiem i ta prosta czynność kosztowała mnie masę czasu i energii. Oczywiście jak przystało na laika rozsypały mi się wszystkie sprężynki w czasie zdejmowania bębna i masę czasu spędziłem nad rozwiązywanie tej łamigłówki. Tak czy siak udało się i po złożeniu wszystkiego, spuszczeniu ręcznego i zamontowaniu bębnów koła kręciły się niemal bez oporu. Testy na drodze wypadły pomyślnie a nawet rewelaycyjnie ponieważ autko mocno i bez zgrzytów hamowało. Szczęśliwy sukcesem postanowiłem wyregulować hamulec ręczny. Dokręciłem śruby te przy dźwigni i okazało się, że autko nie bardzo ma chęć ruszyć. Popuściłem, popuściłem, popuściłem tak, że w chwili odecnej nie mam ręcznego a autko choć już jedzie to z wyczuwalnym oporem. Bębny się grzeją, nie tak aby szedł z nich dym, ale czuję, że to jest objaw niepożądany. Autko stało się mułowate i czuję, że wyraźnie hamuje przez całą jazdę. Wydaje mi się, że problem powstał po próbie wyrególowania hamulca ręcznego. Otóż jest tam taki rozpieracz, który aby założyć bębny na nowe szczęki musiałem skręcić na zero. Jak się domyśliłem jego konstrukcja jest taka, że sam się rozkręca na tyle na ile potrzeba. Może to on rozkręcił się na tyle, że cały czas ocierają szczęki a może to tłoczek (ale obydwa naraz) a może jednak źle wydedukowałem z tymi sprężynkami. Tak czy siak przed ponownym demontażem bębnów chciałbym zasięgnąć Waszej opini na powyższy temat. Prosze jeśli macie jakieś pomysły podpowiedzcie coś, chętnie poczytam.
Jest jeszcze jeden problem a mianowicie od jakiegoś czasu szczególnie przy manewrach z przedniego zawieszenia dochodzą jakieś stuki. Puka tak głucho gdy koła skrecają lub gdy ruszam powolutku na skręconych kołach. Gdy miałem poprzednie autko takie stuki związane były z gumami na przednich wahaczach i z górnym mocowaniem przednich amortyzatorów. Co sądzicie na ten temat??