czy w szkodzie moze byc inny gaznik
-
czy do skody mozna założyc gaznik z innego samochodu innej marki. Np vw golf pasat.
-
czy do skody mozna założyc gaznik z innego samochodu
innej marki. Np vw golf pasat.Mozna zalozyc praktycznie dowolny gaznik z silnika o zblizonej pojemnosci, czyli 1,3-1,5l (jesli tylko gabaryty pozwola na jego upchniecie wraz z obudowa filtra pow. pod maska). Oczywiscie przy roznych gaznikach jest potrzebna rozna ilosc "rzezbienia".
W golfach AFAIK stosowano tez gazniki Pierburg zblizone do Favoritkowego Pierburga 2E3 (i jego licencyjnej kopii - Jikov 28-30 LEKR) wiec IMO est spora szansa, ze bedzie pasowalo zamocowanie do kolektora ssacego i mocowanie obudowy filtra powietrza. Ale i tak pewnie bedzie trzeba "rzezbic", bo rozne szczegoliki bedza gdzie indziej (np. podlaczenie plynu chlodniczego - ogrzewanie spirali bimetalu polautomatycznego ssania). -
a czy taka operacja cos daje. sa jakies lepsze lub gorsze strony takich działań. a moze polepsza to osiagi.
-
a czy taka operacja cos daje. sa jakies lepsze lub
gorsze strony takich działań. a moze polepsza to
osiagi.No zazwyczaj to sie raczej robi w celu unikniecia kupowania nowego (bardzo drogiego) oryginalnego gaznika do Favorit, ale w sumie jest tez calkiem mozliwe, ze jesli damy gaznik od wiekszego silnik np. 1,5l to bedzie on mial wieksze gardziele, czyli stawiajace mniejszy opor zasysanemu powietrzu i moze to dac pewien przyrost osiagow.
Poza tym niektorzy preferuja zeby przepystnice obu gardzieli byly sterowane mechanicznie. W nowoczesniejszych gaznikach (takze w tym favoritkowym) przpepustnica drugiej gardzieli sterowana jest przez silowniczek podcisnieniowy na podstawie podcisnienia w pierwszej gardzieli. W czym jest lepsze mechaniczne otwieranie obu przepustnic to wlasnie niebardzo wiem (nie liczac tego, ze odpada troche czesci ktore moglyby sie zepsuc - np. silowniczek podcisnienowy)... moze dowiem sie od kogos na tym forum??? -
czy do skody mozna założyc gaznik z innego samochodu
innej marki. Np vw golf pasat.
Znam przypadek zamontowania gaznika od forda (chyba escort) totalna porazka duzo przerobek efekt marny bardzo duze zuzycie paliwa cala operacja skonczyla sie powrotem do oryg. Jak chcesz cos mondrego zrobic ze swoim gaznikiem poradz sie w zakladzie naprawiajacym gazniki,ci ludzie w tym siedza i wiedza o co chodzi. -
Znam przypadek zamontowania gaznika od forda (chyba
escort) totalna porazka duzo przerobek efekt marny
bardzo duze zuzycie paliwa cala operacja skonczyla
sie powrotem do oryg. Jak chcesz cos mondrego
zrobic ze swoim gaznikiem poradz sie w zakladzie
naprawiajacym gazniki,ci ludzie w tym siedza i
wiedza o co chodzi.Ja mam w favorit inny gaznik. wersja niemiecka skody i zaladowali mi gaznik sterowany elektronicznie z kompem bosha i czujnikami w glowicy w skrzyni i sad alambda itd...duzo korowodu bys mial z tym .to jest taki sam gaznik zaj w vw jetta...ale odradzam sam chetnie wywalilbym to wszystko i zalozyl zwyky gaznik!!! ssanie juz cza bylo zrobic na linke bo tu jest elektronicze hehh..gaznik zostaw w spokoju:)
-
Ja mam w favorit inny gaznik. wersja niemiecka skody i
zaladowali mi gaznik sterowany elektronicznie z
kompem bosha i czujnikami w glowicy w skrzyni i sad
alambda itd...duzo korowodu bys mial z tym .to
jest taki sam gaznik zaj w vw jetta...ale odradzam
sam chetnie wywalilbym to wszystko i zalozyl zwyky
gaznik!!! ssanie juz cza bylo zrobic na linke bo tu
jest elektronicze hehh..gaznik zostaw w spokoju:)Polecam lekture np. tego watka:
http://zlosniki.pl/showflat.php?Cat=&...o=&vc=1