Problem z przegrzewaniem silnika w astrze1 na LPG
-
Witam wszystkich. Od okolo 2 miesiecy pojawily sie problemy z chlodzeniem w mojej asterce. Zreszta z ukladem chlodzenia zawsze byly jakies klopoty. W ostatnim czasie zmuszony bylem wymienic chlodnice, zbiorniczek wyrownawczy i kilka wezykow. wracajac do tematu, chodzi o to ze gdy jade spokojnie(90-110km) temperatura oscyluje w granicach 80-90stopni. Natomiast gdy troszke przydepne, czy tez stane w korku, temperatura powoli rosnie i dochodzi pod czerwone pole. wentylator zalacza ale dopiero przed czerwonym polem, a odziwo gdy sprawdzalem samochod na postoju, pochodzil z 15 minut i wentylator zalaczyl tuz za 90 stopniami. dodam ze to nie jest raczej wina termostatu, poniewaz w poczatkowej fazie jazdy temperatura silnika dochodzi troche ponad 90 i po chwili spada, czyli termostat sie otwiera. w oleju takze nie znalazlem sladow plynu chlodniczego, wiec uszczelka pod glowica tez raczej nie gra roli. nie wiem jak sprawdzic czy nie zapowietrzylem tego ukladu przy wymianie chlodnicy? blagam o pomoc..
-
Zaczął bym od odpowietrzenia układu. Odkręcasz najwyższy wąż z układu chłodzenia i puszczasz silnik - jak zacznie regularnie lać woda to znak że jest ok.
Jak nie to to może termostat się po prostu za późno otwiera ?
Albo po prostu czujnik źle pokazuje na wskaźnik ? -
Układ odpowietrzasz odkręcając czujnik temperatury, ten koło alternatora, i zalewając płynem, aż zacznie wypływać z otworu po czujniku (przynajmniej silniki C14NZ, C16NZ).
Natomiast przy powyższych objawach sprawdziłbym drożnosc układu chłodzenia, w szczególności chłodnicy - czy równo jest nagrzana.