Układ odpowietrania skrzyni korbowej
-
Cześć wszystkim
Mam pytanie odnośnie układu odpowietrzania skrzyni korbowej.
Mam z tym mały problem ponieważ w moim tico zawór dozujący PCV i ten gumowy wężyk z trzema zakończeniami są bardzo zaolejone. Czy to znaczy że mam coś nie tak z tym układem?? Poza tym ten gumowy wężyk mam pęknięty i zostanie on wymieniony. Poza tym chciałbym oczyścić rurkę która jest pod zaworem. Jak to zrobić żeby jej nie zatkać? Czy ona jest jakośc demontowana? Czy muszę zdejmować Gaźnik? -
Cześć wszystkim
Mam pytanie odnośnie układu odpowietrzania skrzyni korbowej.
Mam z tym mały problem ponieważ w moim tico zawór dozujący PCV i ten gumowy wężyk z trzema zakończeniami są bardzo
zaolejone. Czy to znaczy że mam coś nie tak z tym układem?? Poza tym ten gumowy wężyk mam pęknięty i zostanie
on wymieniony. Poza tym chciałbym oczyścić rurkę która jest pod zaworem. Jak to zrobić żeby jej nie zatkać? Czy
ona jest jakośc demontowana? Czy muszę zdejmować Gaźnik?Po pierwsze proponowałbym wymienić zaworek PCV. Jeżeli jest on zużyty/zepstuy występują kłopoty z szarpaniem na biegu jałowym. Dość normalne jest to, że w okolicy ów zaworku i rurek gumowych są ślady oleju. Proponowałbym również wymiane gumowych wężyków, ponieważ twardnieją one z wiekiem i powodują małe wycieki oleju w miejscu gdzie łączą się z pokrywą głowicy.
Po wymianie zaworka trzeba na nowo wyregulować obroty biegu jałowego - przynajmniej taka sytuacja była w moim przypadku.
A tutaj link do porady jak poradzić sobie z wymianą zaworka -> http://www.ttt.ntx.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=1333
Jest to porada numer 6.Pozdrawiam
-
Dzięki za radę. Z wymianą nie będzie problemów tylko zastanawiam się jak oczyścić tą rurkę pod zaworkiem ponieważ podejżewam że jest bardzo zabrudzona.
-
Dzięki za radę. Z wymianą nie będzie problemów tylko zastanawiam się jak oczyścić tą rurkę pod
zaworkiem ponieważ podejżewam że jest bardzo zabrudzona.U mnie podobny problem, zaworek do wymiany, a mechanik chciał grzebać w zaworach, wymieniać kable itd.
Swoją drogą to mam kable od nowości przebieg 100kkm, więc chyba czas na wymianę, zwłaszcza że to LPG, co oprócz kabli w zapłonie trzeba wymienić?