wkurzajacy problem z ladowaniem
-
Witam
Mam maly problem od jakiegos czasu zarzy mi sie kontrolka od ladowania. A wlasciwie raz zarzy a raz nie. Co jakis czas srednoi co tydzien musze doladowywac akumulator. Tydzien temu odkrylem zaleznosc jak jade na Lpg to kontrolka sie zarzy jak tylko przelacze na pb gasnie. Mam instalke ok 4 miesiecy i jak na zlosc nie moge sobie przypomiec kiedy zaczela puszczac do mnie oczka. Czyzby instalka lpg ciagnela tyle pradu? prosze o jakies rady bo nie wiem od czego zaczac. Czy najpierw udac sie do gazownika czy do elektryka.
POMOCY
Pozdrawiam -
Proponował bym sprawdzić pasek klinowy, a jak jest OK zajrzeć do kostki na przewodach od alternatora, może być zzieleniała.
-
Witam
Mam maly problem od jakiegos czasu zarzy mi sie kontrolka od ladowania. A wlasciwie raz zarzy a
raz nie. Co jakis czas srednoi co tydzien musze doladowywac akumulator. Tydzien temu
odkrylem zaleznosc jak jade na Lpg to kontrolka sie zarzy jak tylko przelacze na pb gasnie.
Mam instalke ok 4 miesiecy i jak na zlosc nie moge sobie przypomiec kiedy zaczela puszczac
do mnie oczka. Czyzby instalka lpg ciagnela tyle pradu? prosze o jakies rady bo nie wiem od
czego zaczac. Czy najpierw udac sie do gazownika czy do elektryka.
POMOCY
PozdrawiamA jęsli jedziesz na LPG i wyłączysz światła to jak jest?
-
Pasek wymienilem na nowy i jest naciagniety.
Jak jade na lpg to obojetnie czy jade na swiatlach czy tez nie zawsze jest tak samo. nawet jesli powlaczam wszystko szyba radio wycieraczki awaryjki to nie swieci sie ani mocniej ani slabiej. Zawsze tak samo. Jesli chodzi o przewody na zacisach alternatowa czyscilem. czyscilem rowniez klemy i podlaczenia do cewki gdzie jest wpieta instalka. Nic zawsze tak samo.Ma ktos moze jeszcze jakies pomysly?
Dziekuje za pomoc.A jęsli jedziesz na LPG i wyłączysz światła to jak jest?
-
Witaj
Jako zawodowy elektryk prponuję zacząć od małego pomiaru. Będzie potrzebny bardzo dokładny voltomierz na prąd stały. Zapal i rozgrzej silnik. Zmierz dokładnie napięcie na klemach akumulatora i przełącz na LPG po czym znów zmiarz napięcie. jesli wystąpi jakaś różnica napięcia to znaczy, że problem tkwi w instalacji gazowej. Spadek napięcia na klemach świadczy o dużym poborze prądu. Ja w swoim autku mam AUTOTEST włączany w gniazdo zapalniczki, wyposażony jest on w cztery diody sygnalizujące pozim napięcia ładowania. Jeśli wyłączę wszystkie odbiorniki świecą trzy (100%-czwarta sygnalizuje awarię regulatora napięcia). po włączeniu świateł i dmuchawy gasnie jedna.
Jeśli podczas pomiaru napięcia na klemach nie będzie różnicy pomiędzy LPG i Pb, może to świadczyć o błednym połaczeniu w instalacji gazowej.
Napięcie ładowania na klemach akumulatora według danych producenta powinno wynosić od 13,9 do 14,4 V. Jesli w twoim samochodzie napięcie wykracza poza te wartości, może to spowodować uszkodzenie akumulatora. Należy wówczas sprawdzić regulator napięcia w alternatorze.Sorry za taki długi tekst.
Pozdrawiam
Kacper -
Witam
dzieki wielkie za pomoc na to nie wpadlem. Zmierze to dzis wieczorem i podziele sie spostrzezeniami.
pozdrawiamWitaj
Jako zawodowy elektryk prponuję zacząć od małego pomiaru. Będzie potrzebny bardzo dokładny
voltomierz na prąd stały. Zapal i rozgrzej silnik. Zmierz dokładnie napięcie na klemach
akumulatora i przełącz na LPG po czym znów zmiarz napięcie. jesli wystąpi jakaś różnica
napięcia to znaczy, że problem tkwi w instalacji gazowej. Spadek napięcia na klemach
świadczy o dużym poborze prądu. Ja w swoim autku mam AUTOTEST włączany w gniazdo
zapalniczki, wyposażony jest on w cztery diody sygnalizujące pozim napięcia ładowania.
Jeśli wyłączę wszystkie odbiorniki świecą trzy (100%-czwarta sygnalizuje awarię regulatora
napięcia). po włączeniu świateł i dmuchawy gasnie jedna.
Jeśli podczas pomiaru napięcia na klemach nie będzie różnicy pomiędzy LPG i Pb, może to
świadczyć o błednym połaczeniu w instalacji gazowej.
Napięcie ładowania na klemach akumulatora według danych producenta powinno wynosić od 13,9 do
14,4 V. Jesli w twoim samochodzie napięcie wykracza poza te wartości, może to spowodować
uszkodzenie akumulatora. Należy wówczas sprawdzić regulator napięcia w alternatorze.
Sorry za taki długi tekst.
Pozdrawiam
Kacper