Paliwo do swifta
-
Panowie mam pytanie odnośnie paliwa do swifta, w związku z tym ze ostatnio zatankowalem swoją mała czerwona rakiete paliwem shell v-power racing za całe 70 zł i przyjechałem taki sam dystans jak bym zatankowal tańsze paliwo 95 to postanowiłem lac lepsze. I tu jest moje pytanie czy przy tym paliwie które ma ponoć 100 oktanow muszę zaplon wyprzedzic czy opóźnić?bo rozmawiałem z różnymi osobami i każdy ma swoje zdanie, a ja mentlik w głowie.
-
"Zawsze obowiązuje reguła - jak myślisz o mocy to używaj najmniejszej liczby oktanowej dostatecznej dla twojego silnika. Oktany nie dają mocy - one ją psują. Oczywiście są sytuacje, gdy większe możliwości modyfikacji silnika (doładowanie, kompresja) z nawiązką kompensują pogorszenie procesu spalania z powodu dużej liczby oktanowej.
Paliwa wysokooktanowe (98 i wyżej) nadają się do silników turbodoładowanych, wolnossących o wysokim ciśnieniu sprężania, gdzie efekt możliwości pracy przy szybszym zapłonie czy wyższym doładowaniu jest większy, niż konsekwencje używania wysokooktanowego paliwa."
Więcej tutaj => http://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=3734&highlight=Zawsze+obowi�zuje+regu�a
-
Panowie mam pytanie
odnośnie paliwa do swifta, w związku z tym ze ostatnio zatankowalem swoją mała
czerwona rakiete paliwem shell v-power racing za całe 70 zł i przyjechałem taki sam
dystans jak bym zatankowal tańsze paliwo 95 to postanowiłem lac lepsze. I tu jest
moje pytanie czy przy tym paliwie które ma ponoć 100 oktanow muszę zaplon wyprzedzic
czy opóźnić?bo rozmawiałem z różnymi osobami i każdy ma swoje zdanie, a ja mentlik w
głowie.Nie ma sensu lać 100 oktanów do seryjnego silnika. W teorii nawet więcej mocy będziesz miał na Pb95. A różnica w przejechanych km pewnie wynika ze sposobu pomiaru, momentu odbijania dystrybutora, temperatury, trasy, masy, sposobu jazdy itd. Lej dobrej jakości 95 i będzie ok
-
Nie ma sensu lać
100 oktanów do seryjnego silnika. W teorii nawet więcej mocy będziesz miał na Pb95.
A różnica w przejechanych km pewnie wynika ze sposobu pomiaru, momentu odbijania
dystrybutora, temperatury, trasy, masy, sposobu jazdy itd.Nawet nie, kolega napisał, że zalał za 70 zł, czyli tak na dobrą sprawę mogło się to wymieszać nawet z tym co było w baku i nie dać tych 100 oktanów, jak dla mnie taki pomiar ma sens w momencie jeśli zalejemy raz do pełna (praktycznie pusty bak) tą v-power racing i potem drugi raz i dopiero wtedy pomiar (dopiero wtedy w całym układzie i w baku jest benzyna 100 oktanowa)
-
Ok dzieki za odpowiedz wiem narazie tyle co chcialem i chyba zostane przy 95 , jak mowice ze nie ma sensu lac nic lepszego. Chcialbym jeszcze wiedziec czy jak bede stroił samochod bo z takim zamiarem sie nosze to czy jest sens ustawiania mapy pod inne paliwo niz 95 ?
-
Chcialbym jeszcze wiedziec czy jak bede stroił samochod
bo z takim zamiarem sie nosze to czy jest sens ustawiania mapy pod inne paliwo niz
95 ?to nie będzie nie wiadomo jak zdłubane auto co by lać nie wiadomo jakie paliwo ... daj sobie z tym spokój.
-
Ok dzieki za
odpowiedz wiem narazie tyle co chcialem i chyba zostane przy 95 , jak mowice ze nie
ma sensu lac nic lepszego. Chcialbym jeszcze wiedziec czy jak bede stroił samochod
bo z takim zamiarem sie nosze to czy jest sens ustawiania mapy pod inne paliwo niz
95 ?Jeśli nie będziesz miał bardzo wysokiego stopnia sprężania np. przez bardzo mocne splanowanie głowicy to nie ma sensu. Sens by był wtedy gdybyś manewrował już mocno na granicy spalania stukowego.
-
Jeśli nie będziesz
miał bardzo wysokiego stopnia sprężania np. przez bardzo mocne splanowanie głowicy
to nie ma sensu. Sens by był wtedy gdybyś manewrował już mocno na granicy spalania
stukowego.czyli pewnie tak jak Ty mnie więcej kiedyś miałeś
-
Mnie w szkole uczyli, że oktany nie mają wpływu na moc czy jakieś inne właściwości poprawiające osiągi silnika. Im większa liczba oktanowa tym paliwo jest bardziej odporne na wyższe temperatury i spalanie stukowe. Sens lania takiego paliwa jest wtedy gdy silnik jest mocno modyfikowany lub np się przegrzewa.