Szarpnięcie po dodaniu gazu
-
Witam ma suzi 93r gaz i od początku ma taki objaw
że po dotknięciu pedału gazu przy 30km/h i wyżej jest szarpnięcie im wyższy bieg tym to szarpnięcie jest słabsze
pojawia sie jak klade noge na pedale tak jakby dostawał "kopa" na gazie też tylko słabiej.
i za każdym razem jak zdejmę całkowicie nogę z gazu to czuć zahamowanie(szarpniecie w druga strone)jakbym przy duzej prędkości zrzucił o 2 biegi w dółobjawu nie ma jak trzymam nogę na gazie i nie zdejmuje nogi całkowicie z gazu to wtedy moge wciskać i popuszczać bez takiego objawu. Tak jakby przepustnica przy otwarciu dawała silnikowi kopa:)
czy to poduszka ? tylko która i jak sprawdzić ? czy coś innego
pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie -
A czy pedał gazu Ci się "przycina" po odpuszczeniu i trzeba użyć większej siły żeby go ponownie wcisnąć? Ja miałem taki przypadek, przez co auto szarpało. Okazało się, że zabrudziła się przepustnica i jej wyczyszczenie problem rozwiązało. Czyściłem bez odkręcania przepustnicy preparatem w sprayu STP Carb (czy jakoś tak - do gaźników).
-
Ja tak miałem na benzynie (bo nie mam lpg), pomogło podregulowanie TPS-a (na pałę oczywiście).
Wcześniej miałem właśnie taki objaw - dodawałem gazu, chwila zawahania, szarpnięcie i odjazd.
Im niższy bieg tym mocniejsze szarpanie...
-
linka jest ok dopiero wymienilem bo sie zerwałą :):)
przepustnica jest napewno zabrudzona nigdy nie czyścilem zobacze
jak regulować tego TPS -
linka jest ok
dopiero wymienilem bo sie zerwałą :):)
przepustnica jest
napewno zabrudzona nigdy nie czyścilem zobacze
jak regulować tego
TPSna górze kącika technicznego jest manual
-
dzięki bardzo znalazłem musze szczelinomierz kupić bo nie posiadam
w robocie akurat mieli na stanie szczelinomierza wiec musze jeszcze poczekac
A tak mi przypadkiem do głowy ze może coś z układem napedowym bo jak jest na jalowym nie czuć tego albo jak wcisniete sprzegło i jak patrzylem na silnik to leciutko drgał przy dodaniu gazu
może sie myle ale tak mi wpadło do głowy peosze skrytykowac jak wypisuje bzdury -
Witam dziś zająłem sie ustawieniem tps-a
i nic sie nie zmieniło chyba ze źle ustawiłem
według instrukcji z forum
zamknieta przepustnica 6600ohm A-D zakres 4370-8130
zamknieta przepustnica 700 Ohm A-C zakres 240-1140
otwarta przepustnica 4700 Ohm A-C zakres 3170-6600
niby wszystko zakresie sie mieści
ale dalej szarpie
i dławi sie jak na 2 wciskam szybko do dechy gaz -nie było wcześniej
cieżko bylo mi ustawic nieskączonośc miernik raz czytał raz nie -miernik nowy
chyba ze tps walnięty -
prędzej zapłon może ,elektronika nie wyrabia z iskrą ,albo co, u mnie też taki kapryśny silnik ,ogarnia ktoś manuala -jak ustawić zapłon w swiftach 1.0-1.6?
-
zapłon nigdy nie ruszany oczywiście z mojej strony a jak go kupilem to taki objaw juz był i dopiero po 3 latach postanowilem cos z tym zrobic
więc moze zapłon kto to wie -
zapłon nigdy nie
ruszany oczywiście z mojej strony a jak go kupilem to taki objaw juz był i dopiero
po 3 latach postanowilem cos z tym zrobic
więc moze zapłon
kto to wiesprawdź jeszcze zapłon, a jak to nie pomoże, to pobaw się śrubką przy przepustnicy. Pod taką gumową zatyczką jest śrubka, u mnie pomogło wkręcenie jej do końca
-
napwno mam do wymiany kable WN ale to nic nie zmieni bo juz wymieniałem ale i tak zmienie przed zimą
może kopułka -tam nigdy nie zaglądałema za co odpowiada ta śrubka ??
-
napwno mam do
wymiany kable WN ale to nic nie zmieni bo juz wymieniałem ale i tak zmienie przed
zimą
może kopułka -tam
nigdy nie zaglądałem
a za co odpowiada
ta śrubka ??dokładnie nie wiem, ale jak ją wkręciłem to przestał szarpać
-
ta śrubka jest niby do regulacji obrotów biegu jałowego, pewnie przysłania jakiś kanalik z dodatkowym powietrzem.
-
z tym nie mam problemow na zimnym 1500 po odpaleniu i zaraz schodzi do 800 i sie trzyma jak sztywny ale jak zlokalizuje ja to sprawdze