Bicie w przednich kołach
-
Witam
Podczas jazdy do 60-70 km/h gdy hamuje jest wszystko ok, przy większych prędkościach (około 100km/h) podczas delikatnego hamowania pedał dość mocno bije, nieraz czuć bicie delikatnie na kierownicy....
Co dziwnne gdy hamuję i bije i wcisne hamulec mocniej (tak że szybko sie hamuje, ale nie blokuje kół) nic nie czuć, bicie znika...Samochód nie ma ABS jak co, ma wspomaganie...
Ogólnie tarcze hamulcowe są na 100% proste, niedawno wymieniane - bez efektów. Klocki są także dość grube. Luzów jakoś tam w samochodzie brak.
Łożysko raczej żadne nie robi hałasu...brak mi pomysłu co może być przyczyną, a nie chce wymieniać połowy zawieszenia niepotrzebnie na oślep.
Miał ktoś kiedys podobne sytuacje?? Macie jakieś pomysły co by tu jeszcze sprawdzić?? Z doświadczenia zazwyczaj w takich momentach problem leżał gdzieś po stronie tarczy, albo wybitej gumy...
A i opony są także ok, są wyważone, felgi proste...zresztą sprawdzone na 3 zestawach - to samo sie dzieje...
Problem powstał niedawno i to tak właściwie z dnia na dzień zauważyłem...a nie lubie jak coś jest nie tak jak trzeba...
-
a kiedy wymieniałeś płyn hamulcowy?
bo może ci się zagotował -
Macie jakieś pomysły co by tu jeszcze sprawdzić??
Luz na prowadnicach w zaciskach. Bolce (lub gumki na nich) albo same komory bolców mogły się wyrobić i przy lekkim hamowaniu może bić. Warto wykręcić i zobaczyć na ile prowadnice mają boczne luzy.
-
Z tymi bolcami, gumkami i komorami to masz cały czas na myśli zaciski hamulców ??
Ogólnie jeden zacisk jest taki luznawy troche...
Tylko mogło by takie coś sie stać z dnia na dzień??
-
Z tymi bolcami,
gumkami i komorami to masz cały czas na myśli zaciski hamulców ??Tak. Cały czas chodzi mi o prowadnice zacisków.
Jakiś obrazek z neta:
W uproszczeniu można powiedzieć, że to są 2 śruby (zamiast bolców) wchodzące pod gumkami w dziury (cylindry) i ruszające się w jedną i drugą stronę. Jak się wyrobią to zamiast ruchów wzdłużnych mogą dostawać poprzecznych luzów i w efekcie się czuje bicie przy hamowaniu.Ogólnie jeden
zacisk jest taki luznawy troche...Musiałbyś poluzować te 2 śruby i zobaczyć czy zacisk ma duże luzy przód-tył. Do tego wyjąć prowadnice i obejrzeć czy są mocno wyrobione, czy mają wżery, czy są na nich gumki nie zniszczone (w Gti są takie jeszcze osłonki na nich, nie wiem jak w innych).
Tylko mogło by
takie coś sie stać z dnia na dzień??Nie ma co gdybać. Warto sprawdzić.
Dodatkowo nowe tarcze też mogą bić jeśli nie zostały dobrze zamontowane np. piasta nie została odpowiednio wyczyszczona. -
Piasty czyściłem, zawsze to robie więc nie bedzie z tym problemu raczej...
Wydaje mi sie że problemem faktycznie może być ten zacisk...teraz nie jezdze za bardzo i nie mam nawet czasu zbytnio, aby to ogarnąć...ale jak sprawdze to odezwe sie co i jak...
Poki co dzieki za pomoc